“אבל כבד נפל על ירושלים”: סמ”ר נועם חבה ז”ל הובא למנוחות בהר הרצל

מאות רבות של בני משפחה, לוחמים, חברים ותושבי ירושלים ליוו היום (שישי) את סמ״ר נועם חבה ז״ל למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

ששון חבה, אביו של נועם, מירר בבכי על קברו: ״איך זה אפשרי שאבא יגיד קדיש על הבן שלו? זה דבר לא נורמלי. התהפכו היוצרות״.

לווייתו של נועם חבה ז”ל, צילום: אורן בן חקון

אורנה, אמו, ספדה לו: “נועם יצא לעולם חייכן. הנסיך שלנו… בכל יום שישי כשיצא מהצבא היה מביא לי פרחים. בשישי האחרון ביקש שאגיד שבת שלום לחברים מהצבא בטלפון וכולם שמחו וצחקו. הוא דאג לכולם וכולם דאגו לו. חיכינו שהוא יחזור ולצערי אמשיך לחכות. ראיתי אותך היום בפעם האחרונה ונישקתי אותך. לא יכולתי שלא. נשארת יפה ומהמם. אנחנו אוהבים אותך. כולנו פה אתך. תנוח בשלום, אני כבר מתגעגעת”.

ראש העיר ירושלים משה ליאון ספד לו בלוויה: “אין רגע קשה יותר מפרידה לנצח מילד. משפחת חבה כבר ידעה בעבר אבדה קשה מאוד כמו זו והמלים דלות מלנחם ולהקהות מעוצמת הכאב. נועם, גיבור ישראל, לחם ללא היסוס למען מטרה אחת ויחידה: ביטחון עם ישראל ומדינת ישראל. בעוד שבוע נועם היה אמור להשתחרר. לצערנו, במקום זה נפל אבל כבד על ירושלים… אך אשרי העיר שאלו הם בניה”.

האח דניאל ספד לו: “תכננת להשתחרר בקרוב ולטוס לאירופה, לראות כמה משחקי כדורגל. רצית לטרוף את העולם, אבל הגורל הכין לנו משהו אחר… תמיד למדתי ממך איך לקרב אליך את כולם. היית חבר מדהים. תמיד הסתדרת עם כולם ותמיד מצאת חברים. כשהיית בעזה, שמענו איך אתה דואג להרים את המוראל ולא נותן לאף אחד להישבר… כמה התפללנו בשבילך, אבל עכשיו השארת אותי לבד. במי אני אתגאה בכל מקום? החיים כבר לא יהיו אותו דבר, אחי הקטן”.

משפחתו של נועם חבה ז”ל, צילום: אורן בן חקון

“היית מגנט של אנשים”

האח תומר אמר על קברו: “הלב מתפוצץ מכאב ומצער. היית האח הקטן של המשפחה, אבל היית הראש שלנו. בן הזקונים האהוב. היית מלאך וזכינו לחיות אתך 21 שנים. מקווה שאתה חוגג שם למעלה… גדלת להיות אחד הבחורים היפים, לא רק מבחוץ. מבפנים היית מלא אושר ושמחה. כמה יצאת, בילית ונהנית. היית מגנט של אנשים שכולם נהנו ממנו… כשהתחילה המלחמה הייתי במסיבה ב’נובה’ ואתה דאגת לי ואחרי זה נכנסתי בעצמי לעזה ובכל מכתב שקיבלתי מהבית רציתי לשמוע עליך ולדעת שאתה בסדר… הלכת בטרם עת מהעולם, לא הספקת להגשים חלומות”.

אורי, המ”כ של נועם, ספד לו: “תמיד דאגנו אחד לשני. כל המלחמה הזאת היינו ביחד. שיתפנו סודות שיילכו אתנו עד לקבר, חבל שהסודות שלי כבר שם אתך. היו לנו גם תכנונים לטוס יחד. רצינו ברלין – קיבלנו עזה. חבה, אתה בשבילי הגדרה של חבר. תמיד מתנדב ותמיד עוזר. תמיד מחפש את החלש מכולם כדי לעזור לו ולהרים לו… היום בערב אני חוזר לעזה, לצוות, כדי לסיים את מה שאתה לא הספקת”.

המאפייה המשפחתית בירושלים סגורה בגלל האבל על מות הבן נועם, צילום: רונן שיר

עופר איובי, חבר של המשפחה, ספד בדף הפייסבוק שלו: ״הלב נשבר, אבדה גדולה. נועם חבה הי”ד גיבור ישראל, צנחן לוחם, נהרג בעזה. נועם הוא בנה של אורנה, סגנית מנהלת תל”י פסגת זאב, ובן לששון חבה, עובד מאפיית חבה תלפיות, חברי היקרים״.

מצעד דגלים לקראת הלווייתו של נועם חבה בירושלים // צילום: יוני ריקנר

אודי מזרחי-צורף, כתב בדף הפייסבוק שלו: ״לפני 34 שנים נפל קרוב משפחתי יוסי חבה ז”ל בעזה, אמש נפל אחיינו נועם חבה היקר, אף הוא ברצועת עזה. נועם בוגר תיכון רנה קסין – ערכים והישגים, שבו אני מלמד. אבדה גדולה. הלב נשבר״.

סמ”ר נועם חבה ז”ל, צילום: דובר צה”ל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *