אוהד הפועל תל אביב: “לבשתי חולצה נגד איתמר בן גביר, ושוטר אסר עליי להיכנס למשחק”

כניסתם של שני אוהדי הפועל תל אביב למשחק אמש (שבת) מול בית”ר ירושלים נאסרה מפני שלבשו חולצה בגנות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. רואי ברקן ושניים מחבריו נבלמו בכניסה לשער 5 באיצטדיון בלומפילד ונתבקשו להציג את חולצותיהם לשוטר. משזה ראה כי ברקן וחברו יובל לובשים חולצה שעליה הכיתוב “FCK BNGVR” אסר עליהם להיכנס למשחק.

“הייתי כבר אחרי הבידוק הביטחוני בכניסה לאיצטדיון, וראיתי את חבר שלי עומד בצד ולא רצינו להיכנס בלעדיו”, מספר ברקן ל”הארץ”, “הוא קולט את חבר שלי עם חולצה של ‘פאק בן גביר’ ומסתכל עליו מוזר. הוא לקח ממנו גם פרטים אישיים, תעודת זהות והכל – ולא נתן לו להיכנס”. ואז, השוטר שם לב גם לברקן: “אני עברתי את הבידוק אבל אתה יודע, לא מפקיר את החברים. ואז הוא בא וקולט אותי – והייתי עם החולצה מתחת לחולצת משחק – הוא אומר ‘תוריד את זה'”.

החולצה של ברקן. הובילה לבלימתו בכניסה לאיצטדיון
החולצה של ברקן. הובילה לבלימתו בכניסה לאיצטדיון

החולצה של ברקן. הובילה לבלימתו בכניסה לאיצטדיון צילום: פרטי

החולצה של ברקן. הובילה לבלימתו בכניסה לאיצטדיון צילום: פרטי

משראה השוטר כי גם ברקן לובש חולצה דומה, הוא לקח ממנו גם כן פרטים אישיים ושלח אותם בקבוצת וואטסאפ של המשטרה, ודרש לראות את כרטיס הכניסה למשחק. “אני מראה לו את הכרטיס למשחק, הוא לוקח אותו, מעביר את זה בשער ואומר ‘טוב, אתה למשחק לא נכנס'”, מוסיף ברקן, “הוא פשוט לקח ופסל את הכרטיס. בלי הסברים, אפילו לא ביקש בנחמדות. פשוט ‘צאו’. שני חברים שלי פנו לשוטרת כדי לקבל הסברים והיא פשוט צחקה להם בפנים”.

ברקן, שמספר כי החבר השני שלו, שלבש חולצה שעליה כתוב “פאק מכבי תל אביב”, דווקא הורשה להיכנס למשחק לאחר בדיקה. “לא היתה להם בעיה, הכניסו אותו כאילו הכל בסדר”, הוא מוסיף, ומתאר את המצב כ”מאוד מדאיג. זו היתה חולצה פשוטה, כתוב שם ‘פאק בן גביר’. לא משהו מסית. פשוט ראה חולצה של ‘פאק בן גביר'”. אוהד נוסף ששהה עם ברקן הוסיף: “לפני המשחק קנינו חולצות, שני חברים קנו את החולצה של “פאק בן גביר” ואני קניתי חולצה זהה שכתוב במקום ‘מכבי’. עמדנו בתור להיכנס והשוטרים נתנו לי לעבור, אבל לחבריי לא היה את המזל שלי. לאחר שהוציאו אותם דיברתי עם שוטרת שעמדה לידי והיא צחקקה על המקרה, וכמובן לא הסבירה למה החולצה בעייתית”.

לאחר הפרסום, פנה ל”הארץ” אוהד הקבוצה גיא, שגם ממנו נמנעה הכניסה למשחק אמש מאותה סיבה. “זה קרה גם לי. שוטר ראה אותי עם החולצה – הרים טלפון, צילם את החולצה, ואמר תחכה פה כמה דקות”, מספר גיא, “אחרי 4-3 דקות פחות או יותר הוא אומר לי תראה לי את הכרטיס, צילם וסרק אותו ואמר לי ‘עוף לך הביתה, אתה לא יכול להיכנס’. שאלתי אותו כמה פעמים למה, אז הוא אמר ‘בגלל החולצה'”.

גיא מספר כי אמר לשוטר שהוא מוכן לוותר על לבישת החולצה כדי להיכנס למשחק. “אמרתי לו ‘בסדר, יש לי קפוצ’ון אני אוריד את החולצה’. אז הוא אמר ‘עוף הביתה, אתה לא נכנס’. הוא גם הוסיף ש’עוד מילה אחת ואני מעיף אותך מכאן בכוח'”. גיא מציין כי שמע את אחת השוטרות “זורקת משהו על ‘הסתה’. וביציע של בית”ר (ירושלים), כרגיל, יש שלט – לא חולצה – של תנועת כ”ך”.

בדרך החוצה מהאיצטדיון, מוסיף גיא שניסה להזהיר אוהדי הפועל אחרים: “ברגע שיצאתי ראיתי תור משוגע, וראיתי שלושה או ארבעה אוהדים נוספים עם חולצה כזו, ואמרתי להם ‘שתדעו שלא מכניסים, תיערכו בהתאם'”.

בתוך כך הוארך מעצרו של צלם הפועל תל אביב עד יום שלישי, זאת לאחר שניסה להבריח רימוני עשן לתחומי איצטדיון בלומפילד.

ממשטרת ישראל נמסר: במסגרת משחק הכדורגל שנערך באצטדיון בלומפילד, משטרת ישראל נערכה בכוחות מתוגברים במטרה לאבטח את הקהל ולמנוע אירועי אלימות והפרות סדר לאור הרגישות והרצון של קומץ אוהדים, להתסיס את האווירה במגרשים ומחוצה להם. טרם תחילת המשחק, המשטרה פעלה ברחובות הסמוכים לאיצטדיון וביצעה מעצרים של אוהדים שהיו מעורבים בקטטות. נדגיש, מדובר באירוע ספורט מתוח ורגיש, והמשטרה עושה מאמצים גדולים להוריד את רף האלימות ולהרחיק אוהדים שמגיעים להתסיס את האווירה ולייצר פרובוקציות במקום לצפות במשחק כדורגל.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *