“איש משפחה ואבא למופת”: מאות ליוו את נתנאל אלקובי בדרכו האחרונה



מאות התייצבו היום (שלישי) בבית העלמין בקריית שמואל בחיפה כדי ללוות את נתנאל יעקב אלקובי בדרכו האחרונה. נתנאל, שהיה סגן אלוף במילואים והותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. נתנאל היה בן 36 בנופלו.

“הצבא היה כל עולמו”: סא”ל (במיל) נתנאל יעקב אלקובי נפל בדרום הרצועה
הלב נשבר: שני קצינים ולוחם במילואים נהרגו בדרום הרצועה

אחיו ספד לו בהלוויתו: ״לא מאמין שהבשורה הקשה דפקה לנו בדלת, דיברתי איתך רק לפני כמה ימים וביקשתי שתשמור על עצמך. כל מי שהכיר אותך ידע כמה צה״ל היה חלק גדול ומשמעותי עבורך. מי היה מאמין שדווקא המקום שייחסת לו כל כך חשיבות – יהיה המקום שתמצא את מותך”.

הוא המשיך בעצב: “נהרגת על קידוש השם. לעד אזכור אותך אחי הגדול, היית בכל תחנות החיים שלי. אין דבר שלא עברנו יחד, ידענו מה עובר אחד על השני גם מבלי לדבר, אני לא מאמין שאני עומד ומדבר עליך בלשון עבר. היית איש משפחה בעל ואבא למופת. תמיד דרכך הייתה בענווה, צניעות ודרך ארץ. אמשיך לצעוד בדרכך אחי, נוח על משכבך בשלום, תמיד אעריץ אותך״.

הלוויתו של נתנאל אלקובי (צילום: שלומי גבאי)
הלוויתו של נתנאל אלקובי (צילום: שלומי גבאי)

אלמנתו, שרית אלקובי, ספדה לו בכאב: ״תודה על 19 שנים ביחד של אושר, גאווה ואהבה. לעולם לא אוכל למלא את מקומך בחייהם, אבל אני מבטיחה שאעשה הכול כדי שהם יגדלו בשמחה, הערצה וגאווה על אבא שלהם הגיבור. היית מפקד נערץ, טוב לב ומאיר פנים, בכל דבר שעשית תמיד נתת את מאת האחוזים שלך. על המפקד שהיית שמעתי בכל הזדמנות מהחיילים והמפקדים שלך, כולם תיארו את המעלות שלך, דרשת מהצוות שלך המון ובאותה הנשימה – היית עבורם האוזן הקשבת, ידעת להגיד את המילים הנכונות שיחזקו את הגדוד שכל כך אהבת”.

“החיים כנראה ילמדו אותי לחיות בלעדיך, אנחנו כואבים ועצובים כל כך אבל גאים בך. לפני כשלושה חודשים הועלת בדרגת סגן אלוף ועבורנו מזמם היית ותשאר לנצח אלוף. את הכוח שלנו שאבנו ממך. כל כך הרבה פעמים שמעתי ביממה האחרונה את המשפט משתתפים בצערך, אבל גם צריכים היו להגיד לי בשמחתי, כי אני זכיתי להיות אהובתך…”, היא סיימה בבכי.

הלוויתו של נתנאל אלקובי (צילום: שלומי גבאי)
הלוויתו של נתנאל אלקובי (צילום: שלומי גבאי)

בשנת 2019, בעודו סרן (במיל’), נבחר אלקובי למצטיין הרמטכ”ל. אז סיפר, כי התגייס בשנת 2006 לחטיבת גבעתי, שם עבר מספר תפקידים עד תפקיד סמ”פ בחטיבה. במסגרת שירותו הוביל מחלקה של לוחמים במבצע עופרת יצוקה. במהלך המלחמה הועלה אלקובי לדרגת סגן אלוף.

הלוויתו של נתנאל אלקובי (צילום: שלומי גבאי)
הלוויתו של נתנאל אלקובי (צילום: שלומי גבאי)

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *