אלבניה: “Zemrën n’dorë” יבוצע באירוויזיון באנגלית! – אירוויזיון 2024

נציגת אלבניה לאירוויזיון 2024, בסה קוקדימה (Besa Kokëdhima), אישרה בראיון כי הגרסה החדשה לשיר “Zemrën n’dorë” שתשוחרר במהלך חודש מרץ תהיה בשפה האנגלית.

בסה קוקדימה (Besa Kokëdhima), נבחרה לייצג את אלבניה באירוויזיון 2024 לאחר שניצחה בקדם האירוויזיון האלבני, “Festivali i Këngës”, אשר נערך בחודש דצמבר. היא תייצג את מדינתה עם השיר איתו ניצחה בקדם האירוויזיון, “Zemrën n’dorë” (בעברית: “הלב ביד”).

לאחרונה אישרה הזמרת כי במהלך החודש הבא לצאת גרסה חדשה ועדכנית לשיר, שאיתה תופיע על בימת האירוויזיון במאלמו. כמדי שנה, אלבניה, שבדרך כלל בוחרת את השיר שלה מוקדם מאוד (בחודש דצמבר שלפני השנה האזרחית החדשה), מפיקה לשיר הנבחר לייצג אותה באירוויזיון גרסה מעובדת עדכנית, “ריוואמפ” (Revamp), המכיל לרוב כמה שינויים אך גם שומר על הצורה הכללית של השיר.

גם השנה אלבניה תפיק גרסה חדשה לשיר, אך לפי דבריה של בסה קוקדימה שנמסרו במהלך ראיון מיוחד, הפעם שלא כבדרך כלל, הגרסה המעודכנת לאירוויזיון תהיה בשפה האנגלית! בסה מסרה כי מילות השיר שוכתבו והסיפור המסופר בשיר התפתח באופן שמעניק לדמויות בו כיוונים חדשים ללכת אליהם, או במילותיה: “להימלט מהסיטואציה בה הם נמצאים”. קוקדימה טענה כי במסגרת עיבוד השיר מחדש, היה צורך לשכתב את מילותיו כדי להמירו מאלבנית לאנגלית, משום שהרקע התרבותי של השפות השונות משפיע על צורת השיר וצריך לשים לכך תשומת לב רבה.

כהתייחסות לפרסום הגרסה החדשה של השיר בשפה האנגלית, כתבה הזמרת כי היא מודעת לכך שהשארת השיר באלבנית תהיה פחות “ריסקית”, אך עם זאת העיבוד החדש לשיר פיתח את השיר מאוד וכי היא גאה בו ומרוצה ממנו מאוד, ומוכנה לקחת את הסיכון בהפיכת השיר מאלבנית לאנגלית.

הפעם האחרונה שבה אלבניה עיבדה את השיר שנבחר מאלבנית לאנגלית הייתה בשנת 2020, לאחר שהזמרת ארילנה ארה (Arilena Ara) ניצחה בקדם האירוויזיון האלבני עם השיר “Shaj” (בעברית: “לצעוק”), ועיבדה אותו מחדש באופן משמעותי ושינתה את השפה מאלבנית לשפה האנגלית. הגרסה החדשה נקראה “Fall From The Sky” (בעברית: “ליפול מהשמיים”) והייתה אמורה לייצג את אלבניה באירוויזיון 2020 ברוטרדם שבוטל לבסוף בשל התפרצות מגפת הקורונה.

אלבניה באירוויזיון 2024

“Zemrën n’Dorë” (בעברית: “הלב ביד”) הוא שם השיר שיבוצע על ידי הזמרת בסה קוקדימה (Besa Kokëdhima)’ אשר תייצג את אלבניה בחלקו הראשון של חצי הגמר השני של אירוויזיון 2024 שיתקיים במאלמו, שוודיה – שם תתמודד מול נציגת ישראל לאירוויזיון, עדן גולן. השיר נכתב על ידי הזמרת יחד עם קלדי בהיטי (Kledi Bahiti) ורוזנה ראדי (Rozana Radi). בהיטי היה שותף בעבר בכתיבת השיר “Karma” שבוצע באירוויזיון 2021 על ידי אנג’לה פריסטרי (Anxhela Peristeri) והגיע למקום ה-21 בגמר האירוויזיון. השיר בוצע בקדם האירוויזיון בשפה האלבנית.

השיר עוסק ברגשות מעורבים ומאבק בתוך מערת מערכת יחסים מורכבת. הזמרת מספרת כי היא חשה פגועה, מבולבלת וחסרת ביטחון ברגשותיו של בן זוגה. לאורך השיר תוהה הזמרת האם יש סיכוי להמשך מערכת היחסים הזו.

בימים אלה מדורגת אלבניה במקום ה-37 והאחרון בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

מקור: ESC Bubble.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-20 של אלבניה באירוויזיון. אלבניה הצטרפה לתחרות ב-2004 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2012 לאחר שהזמרת רונה נישליו הגיעה למקום החמישי עם השיר “Suus”.

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *