ארמניה בחזרה ראשונה: לאדניבה על הבמה – אירוויזיון 2024

הצמד לאדניבה (Ladaniva), נציגי ארמניה, הם המתמודדים השמיניים אשר ערכו היום חזרה על בימת אירוויזיון 2024 עם השיר “Jako“. ארמניה תופיע כשיר מספר 8 בחצי הגמר השני שייערך ב-9 במאי, בו יתמודדו מול נציגת ישראלעדן גולן.

הבימוי הארמני מביא לנו את ארמניה למאלמו עד הסוף! מהלבוש המסורתי ועד התפאורה של השיר. סולנית הצמד, ג’קלין בגדאסריאן (Jaklin Baghdasaryan) תלבש חולצת בטן לבנה עם שרוולים ארוכים, עליה רקמה אדומה עם סמלים ארמניים ושרשראות, וחצאית לבנה עם חגורה אדומה ועליה סמלים ארמניים נוספים. שיערה קלוע לצמות מעוטרות ברקמות ארמניות והיא תענוד על אצבעותיה טבעות למכביר. לבושו של רב הנגן לואיס תומאס (Louis Thomas) יהיה עדין יותר בגוונים שלו, כאשר הוא לובש חולצה לבנה משובצת סמלים, עליה ג’קט אפור בהיר עם חגורה ארמנית כסופה בה יחזיק את החלילית, ומכנסיים אפורים ארוכים.

הבימוי של השיר במאלמו יהיה מאוד מדורג ומתפתח, במרכז הבמה יהיה אי של פלטפורמות בצבעים בהירים, עליהם יעמדו הנגנים בקומות שונות וינגנו במהלך השיר, ובהמשך השיר יקפצו על מסך ה-LED והקוביות מוטיבים ארמניים מסורתיים רבים וכמובן של כוכב נוסף בקליפ – התרנגול.

ארמניה מנסה להעביר בהופעה מסר בין פרטי ללאומי: הפרטי הוא סיפור חייה של ג’אקו, סולנית ההרכב ג’קלין בגדאסריאן ואיך היא פרצה את הנורמות המקובלות בארמניה למרות דרישות וביקורות רבות שקיבלה מאמה, “תהיי חכמה, אל תדברי יותר מדי, אל תתעצלי, תלבשי, תפתחי, תסגרי” ועוד. הלאומי הוא סיפור חייה של כל אישה ארמנית ואיך היא נאבקת בכללים המקובלים בתרבות, בה הילדה הארמנית נאבקת ונאנקת תחת דרישות קפדניות וביקורות אין-ספור.

השיר אומר יחסית מעט ומעוטר בליווי רב, אבל גם במעט מילים אפשר להעביר מסר מרשים וללמד על התרבות ממנה באת – ולזה חיכה מארמניה כתבכם המכור לשירים אתניים. האם הסיפור של ג’אקו יצליח להעביר את המסר ואת התרבות הארמנית ללב הקהל? עוד 10 ימים נדע את התשובה…

לעדכונים שוטפים במהלך החזרות ותקופת האירוויזיון:
עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק

@eurovision Bags of energy and bursts of colour – @LADANIVA ♬ original sound – Eurovision

 

 

ארמניה באירוויזיון 2024

Jako” (בעברית: “ג’אקו”) הוא שם השיר שיבוצע על ידי ההרכב לאדניבה (Ladaniva), אשר ייצגו את ארמניה באירוויזיון 2024, כאשר הם יופיעו כשיר מספר 8 בחצי הגמר השני שיתקיים ב-9 במאי במאלמו, שוודיה – שם יתמודדו מול נציגת ישראל, עדן גולן. השיר נכתב ע”י הצמד עצמו, המורכב מג’קלין בגדאסריאן (Jaklin Baghdasaryan) ולואיס תומאס (Louis Thomas), שגם הלחינו את השיר יחד עם אודרי לקלרק (Audrey Leclercq). זהו שירם הראשון של היוצרים באירוויזיון והוא מבוצע כולו בשפה הארמנית – לראשונה מאז 2018.

שם השיר “Jako” הוא בעצם כינויה של הזמרת בהרכב, ג’קלין בגדאסריאן. בשיר היא שרה על יכולתה וזכותה להיות חופשיה, לעשות מה שהיא רוצה ועל היכולת שלה כאישה לפרוץ דרך בניגוד לתכתיבי החברה. השיר קורא לכל הילדות והנשים בעולם להיות חופשיות וגאות בעצמן ולמצוא את ה”אני” האמיתי שלהן, כפי שג’קלין עצמה מצאה דרך האמנות והמוזיקה. ג’קלין מספרת: “היו קוראים לי ג’אקו כשהייתי ילדה. כשהתבגרתי תמיד אמרו לי שבנות צריכות להתנהג כמו שצריך, להיות צנועות, עדינות, להתלבש כמו שצריך, לא לדבר יותר מידי ולא לעשות דברים יוצאי דופן”.

בימים אלה מדורגת ארמניה במקום ה-17 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

לאדניבה – מי אתם?

לאדניבה (Ladaniva) הוא אנסמבל רב-תרבותי, השוזר בתוכו גוונים רבים של מוזיקה עולמית, ומשלב פולק ארמני עם השפעות של רגאיי, בלקן-ביט ומוזיקה ערבית ואפריקנית. ההרכב נוסד ב-2019 ע”י הזמרת הארמנית ג’קלין בגדאסאריאן (Jacqueline Baghdasaryan) והאומן הצרפתי לואיס תומס (Louis Thomas). שם הלהקה מעוצב כולו באותיות רישיות ומהווה רפרנס לרכב ה-SUV לאדה ניבה.

סינגל הבכורה של הלהקה, “Vay Aman” יצא בתחילת 2020 וזכה להצלחה מיידית. אלבום הבכורה של הלהקה יצא בחודש ספטמבר האחרון, ממנו בלט הסינגל בשפה הצרפתית “Je t’aime tellement” (בעברית: “אני אוהבת את זה כל כך”).

מקור: Style.news.am.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-16 של ארמניה באירוויזיון. ארמניה הצטרפה לתחרות ב-2006 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2008 ובאירוויזיון 2014 לאחר שסיימה פעמיים במקום הרביעי.

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תהיו הראשונים לדעת!

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *