ארסנל ניצחה את ברייטון 0:3 ועלתה זמנית לפסגה, מנצ’סטר סיטי גברה 2:4 על קריסטל פאלאס

ברייטון – ארסנל 3:0

כבשו לארסנל: סאקה (33, פנדל), האברץ (62), טרוסאר (86)

ארסנל ניצלה את העובדה שליברפול תשחק רק מחר, ניצחה את ברייטון 0:3 בחוץ, ועלתה זמנית למקום הראשון. התותחנים נמצאים כעת נקודה לפני ליברפול ומנצ’סטר סיטי.

בוקאיו סאקה, שלא שיחק באמצע השבוע בגלל פציעה ולא התאמן גם אתמול, חזר היישר להרכב והראה שהוא חזר לכשירות. סאקה הגיע למספר הזדמנויות טובות בפתיחה ורק חוסר דיוק מול השוער ההולנדי בארט פרברוחן מנעו ממנו לכבוש בשלב מוקדם.

לאנדרו טרוסאר כובש את השער השלישי של ארסנל, היום
לאנדרו טרוסאר כובש את השער השלישי של ארסנל, היום

לאנדרו טרוסאר כובש את השער השלישי של ארסנל, היום צילום: Dylan Martinez/רויטרס

לאנדרו טרוסאר כובש את השער השלישי של ארסנל, היום צילום: Dylan Martinez/רויטרס

גם גבריאל ז’סוס והבלם גבריאל רשמו החמצות, אך בדקה ה-33 התותחנים עלו ליתרון. ז’סוס פרץ לרחבה והוכשל, וסאקה קבע 0:1 בפנדל מוצלח. במחצית השניה ארסנל נראתה נינוחה והציגה כדורגל טוב. חילופי מסירות בין ז’ורז’יניו לקאי האברץ הסתיימו בשער של הגרמני בדקה ה-62, ובדקה ה-86 בישל למחליף לאנדרו טרוסאר את השלישי.

הפרש השערים של ארסנל מליברפול עומד על תשע, ו-11 ומסיטי, מה שיכול להיות קריטי לקראת סיום העונה.

קריסטל פאלאס – מנצ’סטר סיטי 4:2

כבשו לפאלאס: ז’אן פיליפ מאטטה (3), אודסון אדוארד (86); כבש לסיטי: קווין דה בריינה (13, 70), ריקו לואיס (47), ארלינג הולאנד (66)

שלושה ימים לפני שהיא פוגשת את ריאל מדריד ברבע גמר ליגת האלופות, גברה היום (שבת) מנצ’סטר סיטי על קריסטל פאלאס בחוץ 2:4, ותגיע למשחק המסקרן בראש שקט. האלופה האנגלית חזרה מפיגור מוקדם בדרך לניצחון, שמעלה אותה זמנית למקום השני, עם אותו מספר נקודות כמו של המוליכה ליברפול – אבל עם משחק עודף. הקבוצה של יורגן קלופ תשחק מחר נגד מנצ’סטר יונייטד.

למרות הפיגור אליו נקלעה כבר בדקה השלישית, סיטי הפגינה יכולת נהדרת, בעיקר במחצית השנייה, ונהנתה מתצוגה מצוינת של קווין דה בריינה וארלינג הולאנד שחזרו להרכב אחרי שסופסלו באמצע השבוע מול אסטון וילה. פיל פודן, שהבריק עם שלושער נגד וילה, קיבל מנוחה. גם ז’רמי דוקו וברנרדו סילבה נותרו על הספסל, בעוד אוסקר קיבל את חולצת ההרכב.

ארלינג הולאנד כובש את השלישי של מנצ'סטר סיטי, היום
ארלינג הולאנד כובש את השלישי של מנצ'סטר סיטי, היום

ארלינג הולאנד כובש את השלישי של מנצ’סטר סיטי, היום צילום: REUTERS/Tony Obrien

ארלינג הולאנד כובש את השלישי של מנצ’סטר סיטי, היום צילום: REUTERS/Tony Obrien

הפתיחה היתה כאמור של המארחת. כבר בדקה השלישית מסר ג’ון סטונס ברשלנות, פאלאס ניצלה זאת ויצאה למתפרצת, אדם וורטון שלח את ז’אן פיליפ מאטטה, והאחרון דהר קדימה ובעט לקורה הרחוקה ופנימה – 0:1 מפתיע לקריסטל פאלאס. אבל תוך עשר דקות סיטי כבר השוותה. בדקה ה-13 ג’ק גריליש כידרר באגף שמאל עד לקו, מסר בין שני שחקני הגנה לדה בריינה, והבלגי סובב מקצה הרחבה כדור של אמן אל החיבור הרחוק – 1:1.

סיטי אמנם שלטה במשחק אבל ההגנה שלה, נעדרת מנואל אקאנג’י, היתה לא מרוכזת וזה כמעט עלה לה ביוקר בשלהי המחצית הראשונה. אקאנג’י נכנס בהפסקה במקום יושקו גרבדיול, והחילוף הזה תרם לשיפור גם בהגנה, וגם בהתקפה. שתי דקות מפתיחת המחצית השנייה אקאנג’י התחיל בהתקפה במסירה לגריליש, הכדור של הקשר האנגלי הורחק לא טוב – והמגן הימני ריקו לואיס כבש מעשרה מטר את ה-1:2. שער ליגה שני בקריירה ללואיס, כאשר גם הראשון היה נגד פאלאס, וסיטי משלימה מהפך.

גריליש המשיך לעשות שמות בצד שמאל. בדקה ה-66 הוא מסר לדה בריינה, שבישל להולאנד שער ראשון אחרי חודש בדיוק, מאז המשחק נגד קופנהאגן באלופות, ו-1:3 לסיטי. ארבע דקות אחר כך שוב הכניס גריליש כדור מצד שמאל, הפעם לרודרי, שמסר לדה בריינה, והבלגי המשיך בלי לעצור בכדור אדיר פנימה – 1:4 ושער שני שלו במשחק. אודסון אדוארד עוד צימק לקראת הסיום (86) – 2:4 לסיטי בסיום.

אולי ווטקינס משווה ל-3:3 ומעניק לאסטון וילה נקודה, היום מול ברנטפורד
אולי ווטקינס משווה ל-3:3 ומעניק לאסטון וילה נקודה, היום מול ברנטפורד

אולי ווטקינס משווה ל-3:3 ומעניק לאסטון וילה נקודה, היום מול ברנטפורד צילום: David Davies/PA via AP

אולי ווטקינס משווה ל-3:3 ומעניק לאסטון וילה נקודה, היום מול ברנטפורד צילום: David Davies/PA via AP

אחרי התבוסה נגד סיטי באמצע השבוע, אסטון וילה שוב ספגה כמות גדולה של שערים, סיימה רק ב-3:3 נגד ברנטפורד אחרי שכבר הובילה 0:2 – ועלולה לאבד את המקום הרביעי לטוטנהאם כבר מחר. אולי ווטקינס כבש צמד עבור וילה, והיה גם זה שהחזיר אותה מפיגור 3:2 בדקה ה-80 כדי לתת לה נקודה.

אברטון עשתה צעד גדול בדרך להישארות עם 0:1 על ברנלי (שהתקרבה לירידה) משער של דומיניק קאלברט-לואין. לוטון עדיין מתחת לקו האדום, אך מהפך וניצחון גדול 1:2 על בורנמות’ עם שער ניצחון של קרלטון לואיס בדקה הראשונה של תוספת הזמן נותנים לה תקוות לקראת ההמשך.

ווסטהאם לא ויתרה על מקום באירופה לאחר ניצחון 1:2 אצל וולבס בחוץ (לוקאס פאקטה ושער אולימפי מהקרן של ג’יימס וורד-פראוס) והתקרבה לשם. ניוקאסל גברה על פולהאם 0:1 בחוץ משער של ברונו גימראיש.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *