בעקבות הפריצה לשגרירות: מקסיקו מנתקת את הקשרים הדיפלומטיים עם אקוודור

אחרי שמשטרת אקוודור פרצה אמש (שישי) לשגרירות מקסיקו בעיר הבירה קיטו, זאת על מנת לעצור את סגן נשיא אקוודור לשעבר, שביקש שם מקלט מדיני לאחר שהוגש נגדו כתב אישום על שחיתות, הודיעה מקסיקו כי היא מנתקת את יחסיה הדיפלומטיים עם אקוודור.

נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, פרסם את ההודעה אתמול בערב (שישי), לאחר מעצרו של חורחה גלאס, ששוהה בשגרירות המקסיקנית בקיטו מאז דצמבר, עניין שכבר יצר מתיחות דיפלומטית בין שתי המדינות.

גלאס, האיש המבוקש ביותר באקוודור, הורשע באשמת שוחד ושחיתות, בפרשה סבוכה ובינלאומית, שזכתה לכינוי “מבצע שטיפת רכב”, ושבמסגרתה הורשע שבשוחד גם נשיא ברזיל, לולה דה סילבה. בנוסף, להרשעת גלאס בקבלת שוחד של 13 מילון דולר, הרשויות באקוודור עדיין חוקרות האשמות נוספות נגד גלאס, שהודח מתפקידו כסגן נשיא ב-2017.

“זה לגמרי בניגוד לכללים”

המשטרה פרצה לדלתות החיצוניות של השגרירות המקסיקנית בבירת אקוודור ונכנסה לחצר הפנימית בה כדי ללכוד את גלאס.

חורחה גלאס, לשעבר סגן נשיא אקוודור. הורשע בשחיתות ונעצר, צילום: רויטרס

“זה לא אפשרי, זה לא יכול להיות, זה מטורף”, אמר רוברטו קנסקו, ראש המדור הקונסולרי של מקסיקו בבירה קיטו, לעיתונות המקומית בעת שעמד מחוץ לשגרירות. “אני מאוד מודאג כי הם יכולים להרוג אותו. אין בסיס לעשות את זה, זה לגמרי בניגוד לכללים”.

רוברטו קנסקו, ראש המדור הקונסולרי בשגרירות מקסיקו מתעמת עם שוטרים, צילום: EPA

בהגנה על החלטתה, אקוודור אמרה בהצהרה: “אקוודור היא אומה ריבונית ואנחנו לא מתכוונים לאפשר לאף פושע להישאר חופשי”.

לופז אוברדור כינה את מעצרו של גלאס: “הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי ושל הריבונות של מקסיקו”.

כוחות ביטחון מול שגרירות מקסיקו בקיטו, צילום: רויטרס

אליסיה ברסנה, שרת החוץ של מקסיקו, פרסמה ב-X (לשעבר טוויטר), כי כמה דיפלומטים מקסיקניים סבלו מפציעות במהלך הפריצה, והוסיפה כי זו היתה הפרה של אמנת וינה ליחסים דיפלומטיים.

ברסנה אמר כי מקסיקו תעביר את העניין לבית הדין הבינלאומי “כדי להוקיע את אחריותה של אקוודור להפרות של החוק הבינלאומי”. היא גם אמרה שדיפלומטים מקסיקנים רק מחכים שממשלת אקוודור תציע את הערבויות הדרושות לחזרתם הביתה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *