געגועים לתקופת ניסנוב: מה יקרה אם הפועל תל אביב תרד ליגה?


1. יוסי אבוקסיס עשה טעות. אברמוב חיפש אותו, האוהדים חיפשו אותו, אבל הוא שיחק לידיים שלהם במעבר להפועל תל אביב. יש דברים שלא עושים בכדורגל ואבוקסיס חצה קו אדום, תרתי משמע. הוא לא עזב את בית”ר ירושלים לטובת מכבי תל אביב, הוא בסך הכל עבר מקבוצה בהתפרקות לקבוצה מפורקת, מבעלים שהיה חבר, לבעלים שלא יכול להיות חבר. אבל יותר מזה, הוא עבר מבית”ר להפועל, ממעוז הליכוד למעוז העבודה. וזאת טעות של כל פוליטיקאי מתחיל.


2. אבוקסיס מכה על חטא היום. הוא מבין שהגיע למקום שלא יוכל לתמוך בו לאורך זמן. האוהדים של הפועל תל אביב לא סלחניים גם כלפי מי שניסה להציל אותם מירידת ליגה. אם הקונצרט הזה יסתיים בהישארות, השמחה תהיה רגעית, אבל אם לא – לפחות בטווח הקצר, זה יהיה אסון לאוהדים ולהנהלה החדשה, שהגיעה עם הרבה הבטחות ותקוות, שנראות כל כך רחוקות כרגע.


3. קבוצת מינצברג נראית מנותקת. לא רק מהקהל וממה שקורה על המגרש, אלא גם מהכדורגל הישראלי. המועדון כבר מזמן לא מתעסק רק בכדורגל, וכשזה קורה – זה מחלחל גם לשחקנים בחדר ההלבשה. זה לא תירוץ ליכולת הגרועה של השחקנים, אבל זה טריגר. אם הפועל תל אביב רוצה להישאר בליגה, היא זקוקה לטיפת חמצן, לתקווה, לגול.


אתמול, בית המשפט המחוזי דחה ערעור שהגישה הקבוצה, בנוגע להחלטה לבצע עיקולים נגד המועדון. מי שהגיש את התביעה הוא זאב גרינברג, שהיה חלק מהמועדון האדום. השופטת קבעה כי המינצברגרים לא תמימים. “הקבוצה לא מהססת לנהוג שלא כדין עם נושיה”, קבעה.


האחים דיוויד ומייקל מינצברג (אדי קצפוב)
מה יהיה הסוף? האחים דיוויד ומייקל מינצברג (באדיבות אדי קצפוב)


זה, כמובן, לא הסיפור היחיד שאיתו הם מתעסקים. גם הבעלים לשעבר, איציק ניסנוב, תבע אותם ומאיר תושב, שגם הוא היה חלק מההנהלה, שוקל לתבוע את הקבוצה בטענה להפרות הסכם. כל התביעות האלה, מספרים מקורבים למועדון, עשויים לגרום לכך שהניסנובים עוד יחזרו לחזית.


בקרוב מאוד, יכול להיות שהקבוצה החדשה תבין שהסיפור הזה קצת גדול עליה. ירידת ליגה תשים את הסטמפה – הפועל תל אביב זקוקה לשיקום מקצועי ולא לקרבות בבתי המשפט.


בסוף השבוע ניסו גורמים, מקורבים למועדון, לעשות ניסיון גישור, אבל גם הוא לא הצליח. הפועל תל אביב נמצאת באחת התקופות השפלות שלה בשנים האחרונות מכל הבחינות – מקצועית, ניהול ומנטלית, וקשה לעצור את כדור השלג זה.


4. כמעט שכחנו, אבל להפועל תל אביב יש קרבות תחתית על הראש ולפי המשחק אתמול, לא מגיע לה להישאר בליגה. המשחק נגד הפועל ירושלים לא חידש דבר. יוסי אבוקסיס הגיע למועדון מפורק מנטלית, עם הרבה הבטחות של הבעלים החדש, אבל בפועל, צריך להודות, חלק מהאוהדים מתגעגעים לתקופת האחים ניסנוב.


מאז המינוי שלו, יוסי אבוקסיס לא מצליח להתגבר בעיקר על מחסום מנטלי. לא להבקיע שבעה משחקים ברציפות, או ליתר דיוק 643 דקות, זה כבר לא עניין של כדורגל. אבוקסיס לא מצליח להרים את הפועל תל אביב. הוא הפסיד אתמול לקבוצה הכי משוחררת בפלייאוף, הפועל ירושלים, כשלשחקנים שלו היו משקולות על הרגליים. אם להפועל תל אביב היה אומץ, היא הייתה מפטרת אותו, אבל הזעזוע שהוא עבר במעבר מבית”ר ירושלים לא מאפשר לה לעשות את זה – היא יודעת שאבוקסיס ויתר על משרה אצל אברמוב והוא לא עוד מאמן צעיר. גם אם תפטר אותו, את מי היא תביא עכשיו?


5. דל”פ: לא בטוח שירידת ליגה היא הדבר הכי גרוע עבור הפועל תל אביב. במצב הנוכחי, שבו המועדון הזה לא מתפקד מקצועית וכלכלית, יכול להיות שהוא זקוק לזעזוע אמיתי, כזה שינענע את אמות הסיפין. יש קבוצות שזה עשה להן טוב בעבר ולהפועל יש את הכלים לעלות ליגה בחזרה תוך עונה אחת בלבד. בשבת הבאה היא תארח את הפועל פתח תקוה המדממת של בני לם, שהפסד שם אותה עם רגל וחצי בליגה הלאומית.


המשחק הקרוב הוא משחק על החיים של הקבוצה, של המועדון, של אבוקסיס. הפסד – והפועל תל אביב הופכת ליותר מעוד מועמדת לרדת ליגה, היא עשויה לרדת מתחת לקו האדום ולהתמודד עם משבר מנטלי נוסף שיהיה לה קשה לצאת ממנו. וכמו שהבנתם, העניין המנטלי הוא לא הצד החזק של האדומים, שלא מרחמים על האוהדים שלהם.


ואתם בטח יודעים מה אריק איינשטיין ז”ל היה אומר על זה.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *