דודו אוואט נגד “ארץ נהדרת”: “חיצים רעילים של הסתה ואנטישמיות”

זמן קצר לאחר שידור מערכון החרדים של “ארץ נהדרת” אתמול (רביעי), הצטרף שוער העבר דודו אוואט לקולות שמחו על מה שנתפס כהסתה נגד ציבור שלם. אוואט חיבק בחשבון ה-X שלו את המגזר החרדי, וקרא למצוא פתרונות לנושאים כמו “חוק הגיוס” אשר נמצאים בסלע המחלוקת, אך לעשות זאת בדרכים שאינן כוללות שנאה והתלהמות. בראיון ל”ישראל היום” הוא קורא לשנות את הסטיגמות כלפי המגזר החרדי, אך באותה נשימה מודה כי חוק הגיוס והשוויון בנטל הם נושאים חשובים שנכון ואף רצוי לנהל עליהם שיח.

“בא לי פשוט לבכות. אני רוצה לחזק ולחבק את אחינו החרדים הצנועים, האהובים והחכמים שסופגים בכל הזדמנות חיצים רעילים של הסתה ואנטישמיות. מי שמכיר אתכם באמת יודע שאתם הגשר לאחדות ואהבת העם”, צייץ אוואט בחשבון ה- X שלו (טוויטר לשעבר). לאחר מכן הוסיף באינסטגרם ודיבר על סוגיית השוויון בנטל: “נדרשים פתרונות יצירתיים, פתרונות שיאחדו ויחזקו את ישראל לדורי דורות. פתרונות ישנים של הסתה, שנאה והתלהמות לא יפתרו את הבעיה, רק יפלגו אותנו יותר”.

מערכון החרדים של “ארץ נהדרת”, צילום: צילום מסך

“כמעט בכל העולם יש שנאה ליהודים, בישראל יש אנטישמיות נגד חרדים”, קובע אוואט כשנשאל לפשר הציוץ שלו. “מכלילים שכל החרדים הם אנשים קיצונים, גזלנים, גנבים, בטלנים וכו’. אבל זה לא נכון. הציבור החרדי הוא שונה. טוב לב, פתוח, מעניין, חכם, צנוע, ועובד. די, לא הגיוני שתהיה אנטישמיות כלפי יהודים בתוך מדינת היהודים. אפשר ורצוי להתווכח. חוק הגיוס והשוויון בנטל התעסוקה הם סופר חשובים לחברה ולמדינה שלנו, אבל בכבוד ובחיבור, לא בסיסמאות ופלגנות”.

בציוץ שלך כתבת על פתרונות שיאחדו את ישראל. יש לך דוגמה לפתרון כזה?

“יש מספיק אנשים חכמים שימצאו פתרונות. לא אזרוק סיסמאות. צריך לומר את האמת, חוק הגיוס הוא כלי מרכזי לסכסוך הישראלי בין החרדים לאוכלוסייה הכללית. הציונות הדתית עובדת ומתגייסת וגם נגדם יש גזענות ואנטישמיות. צו השעה וכורח המציאות מ-7 באוקטובר מחייבים חשיבה מחודשת של המבנה הרצוי לגיוס לצה”ל. חייבים להניח בצד איומים, סנקציות ועונשים על אי גיוס ולהתמקד בפתרונות. גם המגזר החרדי מבין זאת”.

“לא הגיוני שתהיה אנטישמיות במדינת היהודים”, דודו אוואט, צילום: אור גפן

מי שקרא את דבריך לא יכול היה שלא לחוש עד כמה כאבה לך הפגיעה בציבור החרדי.

“אני מאוד מחובר ליהדות ואוהב את החרדים ואת סגנון החיים הצנוע שלהם. כואב לי מאוד שהחזקים והעשירים נלחמים נגד המוחלשים. זה מוציא אותי מדעתי ותמיד אגן עליהם”.

איך הרגשת כשצפית במערכון של “ארץ נהדרת”?

“זה נהיה ספורט לאומי לשנוא חרדים. ל’ארץ נהדרת’, מעבר להיותה תוכנית סאטירית, יש אחריות. חושב שזו התעסקות מסוכנת מאוד לחברה שלנו בתקופה כזאת. מערכון שכל מהותו שנאה, להרחיק ולפלג אותנו תוך שימוש ציני בסיטואציה הכי קשה ורגישה, בשכול. בימים אלה זה נמוך מאוד”.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *