הוכרז חתן פרס ישראל לתקשורת: העיתונאי הפוליטי שלמה נקדימון

הסופר ואיש התקשורת הוותיק שלמה נקדימון, הוכרז היום (שני) כחתן פרס ישראל בתחום התקשורת והתקשורת החזותית. ועדת הפרס כתבה על נקדימון: “כתבותיו העיתונאיות וספריו מהווים יחדיו מצג עיתונאי מקורי ונדיר המהווה סיקור ותיעוד מתמשך של נושאים העומדים במרכז החיים בציבור בישראל”.

שר החינוך יואב קיש מתייחס לסערת פרס ישראל // ועידת מקור ראשון ומכון תכלית

הוא נולד בשנת 1936, אביו היה החלוץ יצחק אשר קאמינקר, איש תנועת פועלי אגודת ישראל. בהמשך, אחרי שהתגייס לצה”ל, פעל כדוברם הלא רשמי של בתי הדין הצבאיים. עם שחרורו מצה”ל החל לכתוב בשבועון “רימון”, אחרי כן החל לכתוב בעיתון חירות, וכשזה נסגר עבר ל”ידיעות אחרונות”.

בתפקידו העיתונאי התמחה נקדימון בתחקירים על הזירה הפוליטית הישראלית, וחשף בין השאר את הפרוטוקולים הסודיים להדחת לוי אשכול מכהונתו כשר הביטחון, הסיוע של ישראל לכורדים וכן ריאיון עם מפתח פצצת הגרעין העיראקי, חיידיד חמזה, בארצות הברית.

“מצטער עד היום שלא הוקמה ועדת חקירה לחקור את האירוע הקשה הזה”. אלטלנה מול חופי תל אביב, צילום: באדיבות ארכיון בית ז’בוטינסקי

נקדימון עסק גם בפרשת אלטלנה, לה היה עד. הוא כתב על כך ספר, ובריאיון ברדיו 103FM, אמר על האירוע: “נהרגו 16 אנשי אצ”ל, ואני מצטער עד היום שלא הוקמה ועדת חקירה לחקור את האירוע הקשה הזה, אני בכוחותי לחצתי לכך, אבל לא היה מספיק”.

בשנים 1978-1980 כיהן כיועץ ראש הממשלה מנחם בגין, כשזה עסק בהשגת הסכם השלום בין ישראל למצרים. נקדימון עסק גם בחיבור ספרים בהם גם על הרצח הפוליטי הראשון ביישוב היהודי, רצח המנהיג החרדי יעקב ישראל דה האן.

בתפקידו העיתונאי התמחה בתחקירים על הזירה הפוליטית הישראלית. שלמה נקדימון (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

במסגרת ההכרזה של שר החינוך יואב קיש, נאמר כי הפרס יוענק לנקדימון “על פועלו רב השנים בתחום העיתונות, הספרות הדוקומנטרית וההיסטוריה של מדינת ישראל מאז הקמתה ועד לשנים האחרונות”.

ארגון העיתונאים והעיתונאיות: ״אנו מברכים את העיתונאי שלמה נקדימון על זכייתו בפרס ישראל בתחום התקשורת והתקשורת החזותית, שהוענק לו בשל עשייתו העניפה בתחומי התקשורת, ההיסטוריה והספרות התיעודית. נקדימון מסקר מזה שישה עשורים את הפוליטיקה הישראלית במהלכן חשף פרשיות רבות, עסק בדוקומנטריה, כתב שורת ספרים ועוד. חשיפותיו וכתיבתו השפיעו רבות על השיח הציבורי. נקדימון תרם תרומה נרחבת ומשמעותית לעיתונות ולמחקר ההיסטורי בישראל, והענקת הפרס, האות החשוב ביותר הניתן לעיתונאי בישראל, משקפת את הערכת החברה לפועלו״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *