“הופעה עוצמתית למרות ההתנגדות הקולנית”: בעולם מסקרים את עדן גולן

דוז פואה: אחרי צעקות ה”בוז” מהקהל, תקשורת נוקבת, שנאה ברשתות החברתיות והטיפוס אל פסגת ההימורים, בעולם לא נשארו אדישים להופעה של עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון שהתקיים שלשום (חמישי). למרות החששות, והטוקבקיסטים העוינים, בעולם דווקא מפרגנים.

עדן גולן מגיעה לגרין רום אחרי ביצוע חצי הגמר // כאן 11

ב”סאן” הבריטי הכותרות חגגו את עלייתה של ישראל לגמר, כינו את גולן “פייבוריטית”, וציינו לטובה את התגובה האמיצה שנתנה למפגינים נגד השתתפותה של ישראל באירוויזיון.

ב”סאן” כינו את הופעתה של גולן “עוצמתית למרות ההתנגדות הקולנית לשיר השנוי במחלוקת”. עוד דיווחו בעיתון הבריטי על הפגנות סוערות מחוץ לאולם ההופעות והוסיפו כי משטרת מאלמו עצרה אדם שנשא עמו, לכאורה, סכין.

גם ב-BBC דיווחו: “למרות המחאות, ישראל עולה לגמר”. באתר דיווחו כי הניצחון של גולן הגיע שעות ספורות לאחר שאלפי מפגינים פרו-פלשתינים התאספו ברחובות מאלמו במטרה להראות את תמיכתם בעזה.

ב-BBC ציטטו את גולן הנרגשת שאמרה כי עבורה מדובר ב”כבוד גדול לעמוד על הבמה ולייצג את מדינת ישראל בגאווה”.

במהלך הביצוע של עדן גולן – אדם הניף דגל פלשתין, והוצא מהאולם

גם ב-SKY NEWS האמריקני דיווחו על עלייתה של גולן לגמר האירוויזיון. “ישראל העפילה לגמר, למרות הקריאות להחרים את השתתפות המדינה מהתחרות השנה. ההצלחה של ישראל מגיעה על רקע מחאות גדולות שנערכו במאלמו בימים האחרונים”. 

עדן גולן בחצי גמר אירוויזיון 2024, צילום: אי.פי.איי

ישראל העפילה לגמר האירוויזיון לצד לטביה, אוסטריה, הולנד, נורבגיה, יוון, אסטוניה, שוויץ, גיאורגיה וארמניה. מחצי הגמר הראשון עלו סרביה, פורטוגל, סלובניה, אוקראינה, ליטא, פינלנד, קפריסין, קרואטיה, אירלנד ולוקסמבורג. מלבד העולות מחצאי הגמר, בתחרות בשבת ישתתפו גם שבדיה המארחת, ונציגי המדינות גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד ובריטניה שעולות אוטומטית.

ישר אחרי שעלתה לגמר, באתר הימורי האירוויזיון העלו את מיקומה של גולן בטבלת ההימורים למקום השני. מייד לאחר מכן טיפסה אל המקום הראשון בקטגוריה של המצביעים בבית (“טל-ווטינג”) באתרי ההימורים. כלומר, המהמרים באתרי ההימורים צופים שאת מירב הנקודות ואת המקום הראשון – הצופים בבית יתנו לישראל. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *