הותר לפרסום: רס”ל סיון ווייל, לוחם אגוז, נפטר מפצעיו אחרי שנפגע מירי RPG בחאן יונס

רס”ל סיון ווייל, לוחם ביחידת אגוז, עוצבת הקומנדו, בן 20 מרעננה, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע ב-29 במרץ בקרב בעיר חאן יונס שבדרום הרצועה. ווייל נפצע מפגיעת RPG באירוע שבו נפל גם רס”ל אלון קודריאשוב שהובא היום למנוחות

הלוויתו תתקיים מחר בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי ברעננה.

רס״ל סיון ווייל, בן 20 בנופלו, צילום: מתוך הפייסבוק

בקרב בבית החולים נאצר נפצעו בדרגות שונות 16 חיילים נוספים. הלוחמים ביצעו פעילות רחבה במרחב בית החולים וחיסלו מחבלים רבים.

טיאו דזיאן, חבר הטוב של סיון, סיפר: “סיון היה החבר הכי טוב שלי. אהבנו לבלות ביחד כשהיינו יוצאים מהצבא. החלום שלו היה להגיע לשרת באגוז. הוא רצה להגיע לאליטה של הקרבי בצבא. הוא היה בחור ביישן וראינו שמאז שהוא הגיע לאגוז הוא נפתח. הוא פרח בצבא. הוא נפצע לפני 3 חודשים בחאן יונס כשהוא היה שם מעל חודשיים ברצף. הוא החלים והוא ביקש לחזור כמה שיותר מהר לצוות. היה חשוב לו לחזור אל החברים בצוות ולא לנטוש אותם. הוא חזר לעזה בשבת שעברה. הכניסה התעכבה וחשבנו שנוכל לחגוג יחד פורים. בסוף הם נכנסו ואמרתי לו שקטן עליו ונחגוג שהוא יצא”.

הוריו של סיון עלו בשנת 1998 מצרפת. “היינו יחד בתנועת נוער ‘הצופים היהודים הצרפתים’. הוא עשה שם את כל המסלול של חניך. כל שנה הוא היה טס למחנה קיץ בצרפת”.
סיון הותיר אחריו הורים, שני אחים ואחות. “המשפחה החליטה לתרום את האיברים שלו”, מוסיף תיאו. “הם מבקשים להגיע להלוויה כמה שיותר אנשים ועם דגלי ישראל”.

ראש העיר חיים ברוידא: “העיר רעננּה כואבת ואבלה על נפילתו של בן רעננה, רס”ל סיון ווייל (20). סיון הוא בנם של ג’וליאן והלן ווייל. הוא בוגר תיכון מטרווסט. מסע ההלוויה יצא מ”בית יד לבנים” אל בית העלמין הצבאי בשעה 16:30. יהיה זכרו ברוך”.

מודעת האבל של הנופל סיוון ווייל, צילום: ללא

סיוון היה תלמיד בתיכון מטרווסט ברעננה אשר ספג מכה קשה במלחמה. שישה מבין בוגריו נרצחו או נפלו, ובוגרת נוספת עדיין חטופה בעזה. רועי מרום, בוגר מחזור כ”ז, לוחם בסיירת חרוב, נפל בקרב ברצועת עזה בגיל 21. שיראל מור, בוגרת מחזור כ”ט, נפלה בהיותה תצפיתנית בחמ”ל נחל עוז בגיל 20. שגיא גולן, בוגר מחזור י”ז, לוחם מילואים ביחידת הלוט”ר, נפל בקרב בקיבוץ בארי בגיל 31. אלון ורבר, בוגר מחזור כ”ב, נרצח בפסטיבל נובה בגיל 26.

נפצע באורח קשה מ-RPG ששוגר לעבר כוח של יחידת אגוז. רס”ל סיון ווייל,

אנטוניו מסיאס, בוגר מחזור כ’, נרצח בפסטיבל נובה בגיל 28. גיא אילוז, בוגר מחזור כ”ב, נחטף מפסטיבל נובה ונרצח בשבי חמאס בגיל 26. נעמה לוי, בוגרת מחזור כ”ט, בת 20, נחטפה לעזה במסגרת שירותה כתצפיתנית.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *