המפגין שהשליך לפיד בוער על שוטרים במזרח ירושלים: מוותיקי “אחים לנשק”

“זכות המחאה בסיסית, נמשיך למחות ללא אלימות”: החשוד שהשליך לפידים בוערים על שוטרים ונעצר הבוקר הוא רוי גורדון, מפעיל ותיק של תנועת “אחים לנשק” ומועמד מטעם “חוזה חדש” למועצת עיריית תל אביב. בהודעה על מעצרו, המשטרה הבהירה שאף אחד לא נפצע מהשלכת הלפידים. גורדון  התעמת בעבר עם ח”כ רוטמן בעת סערת המגפון בניו יורק.

נציג המשטרה סיפר כי במהלך ההפגנה המשיב השליך שני לפידים בוערים לעבר כוחות המשטרה, ואחד הלפידים פגע בפרש משטרה. “הלפיד עשוי מבד, ואם היה נדבק לראש הסוס – היינו בסכנת חיים שלו ושל המפגינים. המשיב נחקר ואינו מכחיש בחקירתו את השלכת הלפידים אך מסר גרסה על אופן השלכתם”.

פרש משטרתי בהפגנה בירושלים, צילום: אורן בן חקון

פעולה שתוכננה מראש

סנגורו של גורדון ציין כי הוא נמצא בעצמו של התקף חרדה, מאחר והוא סובל מפוסט טראומה ווהוא בעל תעודת נכה. “הוא לוקח תרופות באופן מסודר ונשען על טיפול פסיכולוגי”. הסנגור הוסיף כי מצבו הנפשי יכול רק להתדרדר ויש לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית ודחוף”. לפני 22 שנה, ניצל גורדון מהפיגוע בקפה מומנט כשעבד כברמן במקום.

השופט גד ארנברג שהאריך את מעצרו ציין כי מפריקה ראשונה של מכשיר הטלפון של גורדון עולה כי לכאורה לא מדובר בפעולה אקראית אלא ככזו שתוכננה מראש. “אומנם, הפגנות הן לב ליבה של הדמוקרטיה ואולם הפיכתן לאירועי אלימות תוך השלכת לפידים לעבר שוטרים תוך סיכון חיי אדם וחיי בעלי חיים, אין בהן דמוקרטיה, והן אף עלולות להביא לאנרכיה. מדובר, לפי החשד, בעבירות חמורות שסיכנו חיי אדם ובעלי חיים, תוך הפרה של הוראות מפורשות שניתנו לעניין סיום ההפגנות”.

מאחים לנשק נמסר בתגובה למעצר: “רוי גורדון, אח שלנו לנשק, נעצר אחרי שהשתתף בהפגנה להחזרת 133 חטופים מהגיהינום. מיום שבעה באוקטובר הוא מלווה, בלי הפסקה את משפחות החטופים ונמצא איתם בקשר קרוב. רוי, קצין צנחנים במילואים שמתמודד עם פוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי, הקדיש את כל עשייתו למשפחות וכאבם נעוץ בליבו”.

השליך לפיד בוער על שוטרים, רוי גורדון ממובילי “אחים לנשק”, צילום: ללא

מכל מקום, מובילי “אחים לנשק” לא הקלו ראש באלימות שננקטה מצד חברם: “אנחנו מבקשים להבהיר באופן חד משמעי: אין מקום לאלימות במחאה אזרחית דמוקרטית. זכות המחאה היא זכות בסיסית וחיונית, נמשיך למחות בנחישות, ללא אלימות, נגד שלטון מנותק שרואה את שרידותו הפוליטית לפני טובת המדינה”.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *