הסהר האדום: 14 פלסטינים נהרגו במחנה הפליטים נור א-שמס; שמונה חיילים ושוטר מג”ב נפצעו בינוני וקל

כוחות הביטחון הרגו עשרה חמושים פלסטינים באזור מחנה הפליטים נור א-שמס שסמוך לטולכרם, כך לפי הודעת צה”ל. הסהר האדום הודיע כי 14 פלסטינים נהרגו במהלך פעילות צה”ל במחנה. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, אחד מההרוגים הוא קייס נסראללה, נער בן 15. הצבא מסר כי הפעילות באזור החלה ביום חמישי, ומתחילתה נפצעו שמונה חיילים ושוטר מג”ב באורח בינוני וקל.

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו אתמול (שישי) כי אחד מההרוגים הוא מפקד ארגון הטרור גדוד טולכרם מוחמד ג’אבר, המכונה אבו שוג’אע. הגדוד מורכב מחמושים מפלגים שונים ומזוהה בעיקר עם פתח, אך גם עם חמאס והג’יהאד האיסלאמי. לפי הדיווחים, רוב ההרוגים מזוהים עם גדודי אל-קודס של הג’יהאד האיסלאמי.

מוחמד ג'אבר
מוחמד ג'אבר

מוחמד ג’אבר

מוחמד ג’אבר

לפי הצבא, שמונה פלסטינים נעצרו במהלך הפעילות באזור, והכוחות השמידו מעבדת מטענים שהתגלתה במקום. עוד נמסר כי הכוחות החרימו אמצעי לחימה רבים בהם אקדחים ורובי M-16. הסהר האדום הודיע כי לא הצליח להגיע למוקד העימות כדי לטפל בפצועים במשך זמן רב, עד שהצבא יצא מהמחנה לאחר כ-50 שעות.

חייל בנור א-שמס שליד טולכרם, אתמול
חייל בנור א-שמס שליד טולכרם, אתמול

חייל בנור א-שמס שליד טולכרם, אתמול צילום: AFP

חייל בנור א-שמס שליד טולכרם, אתמול צילום: AFP

בשבוע שעבר הודיע צה”ל כי החליט לתגבר את הכוחות בגדה המערבית בכמה פלוגות של חיילים שנמצאים בהכשרה ובשוטרי מג”ב בעקבות הירצחו של הנער בנימין אחימאיר, אלימות המתנחלים והעימותים בין הצבא לפלסטינים שפרצו לאחריו. לפי הצבא, בעימותים שפרצו לאחר רצח הנער נפצעו עשרות מתנחלים ופלסטינים.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *