הקמת יישוב חרדי סמוך לרפיח וקריאות “טרנספר” בנאום בן גביר: הקולות מכנס “ניצחון לישראל” בירושלים

מפת התיישבות מרפיח ועד צפון הרצועה, נאומים של שרי ממשלה וקריאות “טרסנפר” ו”מוות למחבלים”: ״כנס לניצחון ישראל״ של הימין התקיים הערב (ראשון) בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות שרים, חברי כנסת וקהל גדול תחת הכותרת: ״רק התיישבות מביאה ביטחון – חוזרים לחבל עזה וצפון השומרון״, בקריאה להתיישב בחבל עזה וצפון השומרון. מועצת שומרון, תנועת נחלה וגופים נוספים יזמו את כנס הימין לחזרה להתיישבות בחבל עזה.

התכנית שהוצגה הערב כללה מספר גרעיני התיישבות בתוך רצועת עזה: גרעין התיישבות יש”י “אמור לקום בפאתי העיירה שחרבה בית חנון”, גרעין “מעוז” בחוף דרום עזה, גרעין “שערי חבל עזה” בחאן יונס וגרעין ייעודי להתיישבות חרדית בשם “חסד לאלפים” מדרום לרפיח.

מפת ההתיישבות החדשה בחבל עזה, צילום: .

במהלך דבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, החזיקו מספר מפגינים שלט הקורא לטרנספר של תושבי עזה. השר השיב להם: “לעודד מרצון שילכו מכאן. הטעות בקונספציה עלתה לנו באונס, ברצח בביזה. חלק מתיקון הטעות של הקונספציה זה לחזור הביתה לגוש קטיף. צריך לחזור הביתה כי זו התורה, זה צדק היסטורי וזה מה שנכון. היום כולם מבינים שבריחה מביאה מלחמה. צריך לחזור הביתה ולשלוט בשטח. גם להציע עידוד הגירה וחוק עונש מוות למחבלים. להוציא אותם להורג, נוחבה אחרי נוחבה, מחבל אחרי מחבל. לעודד אותם ללכת מכאן״.

נאום השר בן גביר בכנס, צילום: אורן בן חקון

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ עלה לבמה מיד לאחר השר בן גביר ואמר: ״העוצמות והנחישות של העורף הם המפתח לניצחון במלחמה. עם ישראל נמצא בצומת דרכים חשוב. חייבים להחליט אם בורחים מטרור או שמפיקים את הלקח ומיישבים את הארץ ואורכה ולרוחבה. בלי התיישבות אין ביטחון. זעקנו אז: ׳אל תתנו להם רובים׳ ולא הקשיבו לנו. ידענו למה זה יביא וניסינו למנוע. למרבה הצער קיבלנו מכה כואבת, אבל אנחנו קמים. יש לנו עם של אריות. רבים מהילדים שפונו מגוש קטיף שבו אליה כלוחמים. אנחנו חייבים לדאוג שהם ישובו כמתיישבים. עם הנצח בעזרת השם ינצח״.

שר התיירות חיים כץ ייצג את מפלגת הליכוד על הבמה ואמר: ״אני בן להורים ששרדו את אושוויץ וקיבלו החלטה לעלות לארץ ישראל ולבנות את הארץ. הייתי שייך לקבוצה שנקראה המורדים ונלחמה נגד הגירוש מגוש קטיף. היום יש לנו את ההזדמנות לקום ולבנות ולחדש ולהרחיב את ארץ ישראל. ברוח ואמונה אנחנו נעשה את זה. בשבילנו זה משחק גמר, אין שידור חוזר, אין מקצה שיפורים. עכשיו ביחד נעשה וננצח״. עם סיום דבריו של השר חיים כץ עלו הרבנים, חברי הכנסת והשרים לבמה על מנת לחתום על “אמנת הניצחון וחידוש ההתיישבות בחבל עזה ובצפון השומרון”. 

משתתפי כנס “ניצחון לישראל”, צילום: אורן בן חקון

במהלך הכנס הוצגה מפת ההתיישבות בפני שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף: ״ארץ ישראל כולה שייכת לעם ישראל. כולם רואים איך המצב הביטחוני מחריף מאז הגירוש. היום ברור לכולם שזו הייתה טעות חמורה. ויתור על שעל משטחי ישראל גורם באופן ישיר לשפיכות דמים של יהודים. אתמוך בתיקון העוול הנורא ולשוב לגוש קטיף ולחבל עזה. הדבר יצרוב תודעה בקרב האויב. אין ספק שחידוש היישוב היהודי יהיה תיקון עוול היסטורי. אם ממשלת ישראל תקבל החלטה כזו אפעל כשר השיכון ליישום ההחלטה ולחדש ימינו כקדם״.

את הכנס פתח ראש מועצת שומרון יוסי דגן שאמר לקראת פתיחת הכנס: “כולם מבינים, רק התיישבות תביא ביטחון”. יו”ר תנועת נחלה דניאלה וייס: ״הניצחון האמיתי היחיד של המלחמה הזאת יהיה לשוב לחבלי ארץ אבותינו״.

כנס “ניצחון לישראל”, צילום: יורי ילון

דניאלה וייס, יו”ר תנועת נחלה: “בנקודות זמן היסטוריות כמו זו שאנחנו נמצאים בה, אנחנו צריכים להתעלם מכל רעשי הרקע ולהבין מה אנחנו באמת צריכים לעשות, מה החזון שלנו ולאן אנחנו רוצים לכוון. הניצחון האמיתי היחיד של המלחמה הזאת יהיה לשוב לחבלי ארץ אבותינו. בעיר עזה היתה התיישבות יהודית לאורך רוב שנות ההיסטוריה מאז יציאת מצרים ועד היום. אנחנו צריכים להבין שבידינו הדבר, ולא להכנע לתכתיבים ולחצים”.

שלט “רק טרנספר יביא שלום” בכנס

מי שיצא נגד הכנס היה יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד שכתב: “הממשלה המזיקה בתולדות המדינה מגיעה הערב לשפל חדש. כנס ההתיישבות בעזה של מפלגת ״עוצמה יהודית״, עם שרים רבים ממפלגת הליכוד, הוא חרפה על ראשו של נתניהו ושל מפלגה שהיתה פעם במרכז המחנה הלאומי ועכשיו נגררת חסרת ישע אחרי הקיצוניים. זה נזק בינלאומי, נזק לעסקה אפשרית, זה מסכן את לוחמי צה”ל, זה חוסר אחריות נורא. נתניהו לא כשיר, הממשלה הזו לא כשירה”. 

“חרפה על ראשו של נתניהו”, לפיד, צילום: אורן בן חקון

בכנס השתתפו שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ (הציונות הדתית), שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (יהדות התורה), שר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), שר התרבות והספורט מיקי זוהר (הליכוד), שר תיירות חיים כץ (הליכוד), שר התפוצות עמיחי שיקלי (הליכוד), שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית), שרה להתיישבות ומשימות לאומיות אורית סטרוק (הציונות הדתית) שרה לאיכות הסביבה עידית סילמן (הליכוד), שרה לשיוויון חברתי מאי גולן (הליכוד), שר המורשת הרב עמיחי אליהו (עוצמה יהודית).

כמו כן, לקחו חלק בכנס חברי הכנסת: חה”כ חנוך מלביצקי (ליכוד), חה”כ ניסים ואטורי (ליכוד), חה”כ עמית הלוי (ליכוד), חה”כ טלי גוטליב (ליכוד), חה”כ אתי עטיה (ליכוד), חה”כ משה פסל (ליכוד), חה”כ אריאל קלנר (ליכוד), חה”כ דן אילוז (ליכוד), חה”כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית), חה”כ איציק קרויזר (עוצמה יהודית), חה”כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית), חה”כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית), חה”כ משה סלמון (הציונות הדתית), חה”כ צבי סוכות (הציונות הדתית) וחה”כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית), הרב דב ליאור (קרית ארבע לשעבר), הרב אליקים לבנון (השומרון), הרב דוד פנדל (ישיבת ההסדר שדרות) והרב עוזי שרבף (עמותת הרחיבי). לצד זה, השתתפו בכנס משפחות חטופים, משפחות שכולות, תושבי הדרום ועוטף עזה, גרעיני ההתיישבות בחבל עזה וקהל רב, שהגיע לתמוך במתווה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *