התקרית הקשה ברצועת עזה: שגיא עידן נפל ברצועה, משפחתו ספדה בכאב


רבים הגיעו היום (שלישי) לבית משפחת עידן בראש העין לאחר שנודע שהבן, רס”ל במיל’ שגיא עידן, בן ה-24, לוחם בגדוד 8208, נפל בתקרית הקשה ברצועה. שגיא הותיר אחריו הורים ואח המשרת בשירות סדיר.

לחמו בגבורה בקרב: סיפורי הנופלים באסון הקשה ברצועה
אסון כבד ברצועת עזה: 21 לוחמים נהרגו מפגיעה במבנים שקרסו ובטנק

אמו של שגיא, לימור, סיפרה: “שגיא ילד עם לב ענק. סוג של קרן אור. החיוך שלו היה שובה לב.  הוא הקרין מהאור שלו על אדם שהוא פגש. היה שקט אבל מאוד רציני. מסמן מטרות וכובש אותן. היה אהוב על כל החברים שלו. היו סביבו המון חברים”. 

עוד הוסיפה האם: “הוא אהב את הארץ הזו. בכל הזדמנות שהייתה לו הוא היה נושא דגל. חבר מהצבא סיפר לי ששגיא ראה דגל מונח על הרצפה באחד הבתים ההרוסים בעזה. הוא אמר לחבר: ‘אני לא הולך לישון עד שאני עונד על הגג ומניף את הדגל’. גם הטירונות שלו הוא סיים עם הדגל על הגב שלו. הייתה לו אפשרות להפסיק את המילואים אבל היא לא הסכים, הוא אמר ‘אמא, נתנו לי משימה ועד שהיא לא מושלמת אני לא חוזר. אני מסיים את המילואים כמו שצריך’. הוא היה כוכב במשפחה, היא היה המוביל. היה ילד גאווה”.

יהי זכרם ברוך – הנופלים באסון ברצועה (צילום :אתר צה”ל)

21 לוחמים נפלו ביממה האחרונה כתוצאה מפגיעת רקטות RPG בטנק ובמבנה שקרס והוביל לקריסתו של מבנה נוסף על החיילים, כך התיר הבוקר לפרסום דובר צה”ל. מפרטים ראשוניים עלה כי כחלק ממשימת חיילי גדוד המילואים 8208 סמוך לכיסופים, נורו שני טילי RPG, שאחד מהם פגע בטנק ואחר במבנה. כתוצאה מהפגיעה במבנה התרחש פיצוץ אדיר שהוביל לקריסתו ולקריסת מבנה נוסף צמוד לו על הלוחמים.

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, התייחס לשמועות הרבות בנוגע לאירוע, ואמר: “אנחנו ערים לחרושת השמועות שהייתה אתמול בנוגע לאירוע. אני רוצה להבהיר שאנחנו מפרסמים מידע מאומת, ורק לאחר שאנחנו מעדכנים את המשפחות. כך נמשיך לעשות. מאחורי השמועות יש משפחות שחוות את השעה הקשה ביותר, ואני קורא לנהוג באחריות ורגישות. למלחמה מחיר קשה וכואב מאוד. אנשי המילואים היקרים שהתייצבו לדגל הקריבו את היקר מהם לכל כדי שכולנו נוכל לחיות בביטחון”.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *