חדשות באר שבע והנגב | הכל בסדר? מזה כמעט 3 שנים לא מתפרסם דוח הביקורת על עיריית באר שבע

דוח מבקר העירייה האחרון שפורסם מתייחס לשנת 2021, זאת, כאשר דוחות מבקר אמורים להתפרסם מדי שנה. ביקשנו הסבר מעיריית באר שבע


אולם מועצת העיר באר שבע (צילום: דני בלר)

דוח מבקר העירייה של עיריית באר שבע האחרון הזמין לציבור, הוא משנת 2021. לפני כן, פורסם הדוח מדי שנה והיה נגיש לעיון להציבור. גם פרוטוקולי ישיבות הנהלת לעירייה אינם זמינים. האחרון הזמין לעיון הוא מלפני כשנתיים. מדובר בשני פרסומים בעלי עניין ציבורי, במיוחד כעת, שאין במועצת העיר באר שבע אופוזיציה ועל כן, ישיבות המועצה מוקדשות לסקירה אינפורמטיבית בלבד. לחברי הקואליציה אסור להצביע נגד, אלא רק להימנע ולצאת מהאולם אם ההצבעה נסובה סביב סוגיעה שיש להם בה ניגוד עניינים.

בעיריית באר שבע ישנה יחידת ביקורת, בה מלבד המבקר גם מנהלת לשכה, עוזרת, שתי מבקרות בכירות ועובדת אגף. בדוח האחרון, מלפני 3 שנים, כותב ראש עיריית באר שבע:  ‘’אנו נמשיך לשתף פעולה עם הביקורת, הן בתהליכי הביקורת והן ביישום המלצותיה, וזאת למען שיפור התרבות הארגונית ושמירה על אמות מידה ראויות. אין לי כל ספק, כי בדרך זו נבטיח כי עבודת העירייה תעשה בצורה מקצועית, תוך שמירה על אמות מידה ראויות ועל המינהל התקין”.

 

דוח המבקר האחרון – משנת 2021 (צילום מסך)

על פי פקודת העיריות, בכל עירייה חייבת מועצת העיר למנות מבין חבריה ועדה לענייני ביקורת, שתפקידה לדון בדו”חות של מבקר המדינה ושל נציב תלונות הציבור על הביקורת בעירייה, בדו”חות של משרד הפנים על העירייה ובכל דו”ח של מבקר העירייה, ולעקוב אחרי תיקון הליקויים שהעלתה הביקורת. על הוועדה להגיש למועצת העיר את מסקנותיה ואת המלצותיה. מספר חברי הוועדה לא יעלה על שבעה, כאשר על הרכב הוועדה להיות תואם, ככל הניתן, להרכב הסיעות במועצה. על יושב ראש הוועדה להיות, ככל הניתן, מהאופוזיציה. ראש העירייה, סגניו וחברי ועדת ההנהלה של מועצת העיר אינם רשאים להיות חברים בוועדה לענייני ביקורת. 

 

פרוטוקול ההנהלה האחרון משנת 2022 (צילום מסך)

הפעם, יש במועצת העיר בעיה, שכן אין אופוזיציה. ‘’אנחנו מלבנים עניינים בישיבות הנהלת העיר, לא במועצה”, מספר חבר מועצה. לשאלה האם אין טעם לפגם שנציגי ציבור אינם מעלים סוגיות לדיון בישיבות המועצה, הפתוחות לקהל, אלא רק בישיבה סגורה, השיב כי ‘’בישיבות הנהלה מנסים לסגור עניינים, נכון, זה קצת בעייתי”.

בקדנציות האחרונות, האופוזיציה בעיריית באר שבע מנתה חבר בודד, משה ינאי מסיעת אור. הפעם, כל הסיעות בקואליציה מקיר לקיר. ניסינו לקרוא איפא, פרוטוקול של ישיבת הנהלה. האחרון הוא משנת 2022 (ראו צילום מסך). 

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: ‘’דוחות מבקר העירייה מתפרסמים מדי שנה באתר העירייה. הדו”ח לשנת 2022 היה אמור לידון במועצה בחודש ספטמבר 2023, לאור העובדה שהיו בחירות, לא כונסו ישיבות מועצה ולא נידון הדו”ח. על כן לא עלה לאתר. לאחר דיון במועצה הנוכחית יפורסם הדוח באתר העירייה כמקובל”.

 

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *