יאיר לפיד ניצח את רם בן ברק בפריימריז לראשות יש עתיד, אך קיבל 52% בלבד מהקולות

יו”ר יש עתיד יאיר לפיד ניצח הערב (חמישי) את רם בן ברק בפריימריז שנערכו לראשות יש עתיד ברוב של 52.5% בלבד, ובפער של 29 קולות. 308 מצביעים תמכו בלפיד, ו-279 הצביעו לבן ברק. מדובר בבחירות הראשונות לראשות המפלגה, לאחר שבפעם הקודמת איש לא הגיש את מועמדותו מול לפיד.

בן ברק בירך את לפיד על הניצחון, ואמר כי “כמספר 2 שלו אני מתחייב לעשות הכל כדי שיאיר לפיד יהיה ראש הממשלה הבא. אנחנו מחויבים להחליף את הממשלה הרעה הזאת בהקדם. יש עתיד הוכיחה שאפשר לנהל בחירות דמוקרטיות הוגנות ומכובדות, וזוהי תחילתה של דרך חדשה של המפלגה שתקדם תהליכי דמוקרטיזציה והעברת כוח לחברי המפלגה”.

בגוף הבוחר של יש עתיד חברים 721 צירי מפלגה, ומתוכם הצביעו 82%. במפלגה הופתעו במיוחד מהתוצאות בעיקר נוכח העובדה שלפיד בחר לאורך השנים את צירי המפלגה, כשרובם מכהנים ככאלה עוד מיומם הראשון ביש עתיד, ורבים מהם נחשבים למקורבים אישיים של לפיד.

לפיד נואם בפני חברי המפלגה, הערב. גורם במפלגה טען כי ההצבעה לבן ברק הייתה בגדר "דאחקה"
לפיד נואם בפני חברי המפלגה, הערב. גורם במפלגה טען כי ההצבעה לבן ברק הייתה בגדר "דאחקה"

לפיד נואם בפני חברי המפלגה, הערב. גורם במפלגה טען כי ההצבעה לבן ברק הייתה בגדר “דאחקה” צילום: תומר אפלבאום

לפיד נואם בפני חברי המפלגה, הערב. גורם במפלגה טען כי ההצבעה לבן ברק הייתה בגדר “דאחקה” צילום: תומר אפלבאום

למרות שיעור ההצבעה הגבוה, בסביבת לפיד העריכו כי חוסר העניין בבחירות הן בשל המלחמה וסערת חוק הגיוס והן בשל ההערכה שלפיד ינצח הובילה לשאננות בקרב תומכיו של ראש המפלגה. בסביבתו של לפיד הדפו את הטענות להבעת חוסר אמון מצד חברי המפלגה, וטענו כי הסיבה לפער הדחוק הוא הסברה שליוותה את כלל המצביעים במפלגה שלפיד ינצח במירוץ, ועל כן אין סיבה שלא להצביע לרם בן ברק. “הצביעו בן ברק כדאחקה”, טען גורם במפלגה.

שני המועמדים לא ניהלו קמפיין נרחב לראשות המפלגה. עם זאת, בן ברק נפגש בחודשים האחרונים עם מתפקדים רבים וניסה לשכנע אותם לתמוך בו. בריאיון לכאן ב’ אמר בן ברק כי הניצחון יהיה משימה קשה בין היתר מכיוון שהמפלגה נקראת “יש עתיד בראשות יאיר לפיד”. עם זאת, הוא הודה שדרכו לא תהיה שונה באופן משמעותי מדרכו של לפיד. גם לפיד הפיץ היום סרטון ברשתות החברתיות וקרא לתומכיו להצביע עבורו. יו”ר יש עתיד ציין כי הפער מול בן ברק חייב להיות משמעותי: “אם אנחנו רוצים להגיע חזקים לבחירות הבאות זה מוכרח להיות ניצחון משכנע, אחרת כל יריבנו יחגגו עלינו”, אמר.

לפיד מסר בתום ספירת הקולות כי הוא מודה לבן ברק על “מירוץ הוגן, בלי השמצות, בלי הכפשות, בלי קבלני קולות ובלי מפקדי ארגזים”, ואמר כי “יחד איתך יש עתיד הראתה שוב למדינת ישראל שאפשר אחרת. שיש דבר כזה פוליטיקה אחרת”. הוא הוסיף כי “הפריימריז הסתיימו, אבל המלחמה שלנו רק התחילה. מפני שאין אף אחד חוץ מאתנו שמציע למדינה הזו חזון אחר וכיוון אחר”.

ראש האופוזיציה תקף את הממשלה ואמר כי היא “אחראית לאסון הגדול ביותר שקרה לעם היהודי מאז השואה, ויש לה מטרה אחת, ואחת בלבד: שנשכח שזה קרה במשמרת שלהם. אין אף מדינה בעולם, אפילו לא אחת, שבה האנשים האלה היו נשארים בתפקידם אפילו יום אחד נוסף”. הוא הוסיף כי “2024 היא שנת בחירות. יהיו בחירות. אנחנו נעבוד עם כל הכוחות השפויים, עם בני וגדי, עם ליברמן, עם השמאל ועם הליכודניקים שכבר לא יכולים לשאת את הקיצוניות ואת השחיתות”.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *