יש אנשים בתוך המים. חייבים לחלץ אותם

כוחות חילוץ מחפשים אחר שבעה נעדרים בנהר פטפסקו, לאחר שספינת משא פגעה לפנות בוקר בגשר פרנסיס סקוט קי וגרמה לקריסתו: “יש אנשים בתוך המים. חייבים לחלץ אותם”. רשת ABC: הספינה איבדה כוח במדחפים שלה בעת שיצאה מנמל בולטימור והזהירה את הרשויות מפני התנגשות אפשרית בגשר

ספינת משא התנגשה היום (שלישי) בגשר מרכזי בנמל בולטימור וגרמה לקריסתו. כמה כלי רכב שהיו על הגשר באותה עת נפלו למי נהר פטפסקו, והרשויות הודיעו שכוחות החילוץ מחפשים אחר שבעה נעדרים. לפי דו”ח של הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות, ספינת המשא איבדה כוח במדחפים שלה בעת שיצאה מנמל בולטימור והזהירה את הרשויות מפני התנגשות אפשרית בגשר פרנסיס סקוט קי – כך דיווחה רשת החדשות האמריקאית ABC.

“כלי השיט עדכן את מחלקת התחבורה של מרילנד שהוא איבד שליטה על כלי השיט ושתיתכן התנגשות בגשר”, נכתב בדו”ח. “כלי השיט פגע בגשר וגרם לקריסה מוחלטת”.

קצין במשמר החופים, מתיו ווסט, מסר שהמשמר קיבל דיווח על הפגיעה בגשר פרנסיס סקוט קי בשעה 01:27 לפנות בוקר (זמן מקומי). לדבריו, ספינת המטען “דאלי” שנמצאת בבעלות סינגפורית, ואורכה כ-290 מטר, פגעה בגשר שמהווה חלק מהכביש הבין-מדינתי 695. הספינה יצאה מבולטימור בשעה 01:00 והייתה בדרכה לקולומבו שבסרי לנקה, כך על פי MarineTraffic , פלטפורמה למעקב אחר ספינות.

Drone pilots: The FAA has flight restrictions in place around the Francis Scott Key Bridge collapse. Do not interfere with rescue operations. If you fly, emergency response operations cannot. bit.ly/3PEpqmt #NoDroneZone

מפקד שירותי הכבאות של בולטימור, ג’יימס וואלאס, מסר ששני אנשים נמשו מהים – אחד מהם במצב קשה. הוא הוסיף שהרשויות מחפשות אחר “שבעה אנשים ככל הנראה”, אולם ייתכן שמספר זה ישתנה. לפי שעה לא ברור אם השניים שחולצו הם חלק משבעת הנעדרים שעליהם דווח.

על פי תיעוד שהתפרסם ברשת החברתית X, נראה שספינת המשא פגעה באחד העמודים התומכים של גשר פרנסיס סקוט קי. הספינה עלתה באש ועשן סמיך ושחור היתמר ממנה.

“אירוע רב נפגעים מתפתח”

“זהו מצב חירום חמור”, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי קווין קרטרייט, מנהל אגף התקשורת של שירות הכבאות של בולטימור. אף שלדבריו מוקדם מדי לדעת כמה אנשים נפגעו בתקרית, הוא תיאר את קריסת הגשר “אירוע רב נפגעים מתפתח”.

טמפרטורת המים בנהר פטפסקו בשעות הבוקר המוקדמות היתה שמונה מעלות צלזיוס – כך לפי מצוף שאוסף נתונים עבור מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי.

גשר פרנסיס סקוט קי ליד בולטימור, שלשום
גשר פרנסיס סקוט קי ליד בולטימור, שלשום

גשר פרנסיס סקוט קי ליד בולטימור, שלשום צילום: Tom Brenner/רויטרס

גשר פרנסיס סקוט קי ליד בולטימור, שלשום צילום: Tom Brenner/רויטרס

גשר פרנסיס סקוט קי, שקרוי על שם מחבר ההמנון של ארה”ב, נחנך ב-1977, עובר מעל נהר פטפסקו ונמצא בכניסה לנמל הסואן בבולטימור שנחשב לעורק תובלה ימית חשוב. קרטרייט מסר שנראה שחלק מהמטען של ספינת המשא נתלה מן הגשר.

הספינה פגעה בעמוד התומך של הגשר

מושל מרילנד, וס מור, הכריז על מצב חירום ואמר שהוא פועל להקצות משאבים פדרליים לטיפול בקריסת הגשר. אנשי הבולשת הפדרלית של ארה”ב, ה-FBI, גם נמצאים בזירה. רשויות התחבורה במרילנד הודיעו על הפסקת התעבורה בנמל בולטימור עד להודעה חדשה. רשות התעופה הפדרלית (FAA) סגרה לטיסות את המתחם האוויר באזור הגשר כדי לאפשר לעובדי החילוץ להמשיך בחיפושים אחר נעדרים מהאוויר. כמה מסוקים חגים מעל הגשר וסביבתו זה כמה שעות. ב-FAA גם הזהירו אנשים שלא להטיס רחפנים באזור.

חברת Synergy Marine Group, שמחזיקה בבעלות על ספינת המשא “דאלי”, אישרה שכלי השיט פגע בעמוד תומך של הגשר בסביבות השעה 01:30. החברה גם מסרה שכל אנשי הצוות של הספינה, כולל שני קברניטים שלה, קיבלו טיפול ולא דווח על פציעות אצלם. רשות הספנות והנמליםי של סינגפור מסרה שסך הכל היו על הספינה 22 אנשי צוות בעת האסון.

זירת האסון, היום
זירת האסון, היום
צילום: Julia Nikhinson/רויטרס
גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור לאחר פגיעת ספינת המשא בו, היום
גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור לאחר פגיעת ספינת המשא בו, היום

גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור לאחר פגיעת ספינת המשא בו, היום צילום: Nathan Howard/רויטרס

גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור לאחר פגיעת ספינת המשא בו, היום צילום: Nathan Howard/רויטרס
זירת האסון, היום
זירת האסון, היום

זירת האסון, היום צילום: Julia Nikhinson/רויטרס

זירת האסון, היום צילום: Julia Nikhinson/רויטרס
כוחות ביטחון והצלה, היום
כוחות ביטחון והצלה, היום
צילום: Nathan Howard/רויטרס
זירת האסון, היום
זירת האסון, היום
צילום: Julia Nikhinson/רויטרס

חברת הספנות הדנית מארסק הודיעה כי הספינה שהתנגשה בגשר הופעלה על ידה. “אנחנו מזועזעים ממה שקרה בבולטימור, ומחשבותינו עם כל הנפגעים”, נאמר בהודעה שפרסמה החברה.

CNN: הספינה היתה מעורבת בתקרית בבלגיה ב-2016

רשת CNN דיווחה שספינת המשא “דאלי” היתה מעורבת בתקרית בנמל אנטוורפן שבבלגיה ב-2016, והרשויות במדינה אישרו את הדיווח. לפי שעה לא ברור באיזו תקרית מדובר.

קרטרייט מסר שכמה כלי רכב היו על הגשר בזמן התנגשות הספינה בו, כולל משאית סמי-טריילר.

ראש העיר בולטימור, ברנדון מ. סקוט, וראש מחוז בולטימור אולשבסק, פרסמו ברשת החברתית שכוחות חירום והצלה פועלים באזור התאונה ומבצעים פעולות חילוץ. “כל הנתיבים נסגרו בשני הכיוונים על גשר קי בכביש הבין-מדינתי 695”, מסרה רשות התחבורה של מרילנד בהודעה שפרסמה ברשת X.

זירת האסון, היום
זירת האסון, היום
צילום: Nathan Ellgren/אי־פי

סקוט אמר לכתבים ש”כל הדיבורים כעת צריכים להתמקד באנשים, בחיים, בנשמות. יש אנשים במים שאנו חייבים לחלץ וזה הדבר היחיד שאנחנו מדברים עליו”. מפקד משטרת בולטימור מסר שאין שום אינדיקציה לכך שהתקרית נגרמה במכוון.

הבית הלבן מסר שהוא “עוקב מקרוב” אחר המצב בבולטימור וש”לבו יוצא” למשפחות הנעדרים בעקבות “האירוע הנורא”. “גורמים בכירים בבית הלבן נמצאים בקשר עם המושל וראש העיר כדי להציע כל סיוע פדרלי שהם זקוקים לו. אין שום אינדיקציה לכוונת זדון”. עוד נמסר שהנשיא ג’ו ביידן עודכן בפרטי התקרית.

בשנת 2001, רכבת משא שהובילה חומרים מסוכנים ירדה מהפסים במנהרה במרכז בולטימור ועלתה באש. בעקבות התקרית סגרו הרשויות באופן זמני את כל הכבישים המרכזיים שמובילים לעיר.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *