כמה כסף הרוויח ברק בכר מהסירוב לנבחרת ומה היעד הבא שלו?


ברק בכר סירב לנבחרת ישראל. הוא עשה זאת די בצדק. הוא רק בן 44, הקריירה שלו עוד לפניו וזה לא היה מהלך נכון גם מבחינה כלכלית. העניין הכלכלי היווה כאן שיקול, אבל הוא לא היה הסיבה המרכזית שבגללה בכר החליט לאמן בקבוצה בארץ או באירופה – כפי שקראנו לו לעשות כאן.


ברק בכר ורן בן שמעון (באדיבות מכבי חיפה)
ברק בכר. ברקע: רן בן שמעון (באדיבות מכבי חיפה)


ראשית, בכר יודע, והוא גם צודק, שלומר כן לנבחרת זה אומר שלא יוכל להתקדם מבחינה אישית. הוא לקח שלוש אליפויות ברציפות עם הפועל באר שבע ומכבי חיפה עד שהגיע לאמן בחו”ל, חזר לארץ עם פיצוי גדול וכעת הוא מכוון ליעד הבא. נכון, מכבי תל אביב ומכבי חיפה זה לא משרה בכירה יותר מאשר מאמן נבחרת (לפחות לא עבור מי שאמור לקבל אותך למשרה הבאה). הרקורד פה הוא חשוב ותפקיד מאמן נבחרת חשוב מאוד לקורות החיים שלך, אבל מצד שני – זה סוגר אופציות אחרות.


אם נבחרת ישראל הייתה יכולה לעלות מהבית הקרוב – זו הייתה טעות לסרב לה. אבל הנבחרת לא עולה, לא מבית קל ובטח לא בית שכולל את אריות אירופה – צרפת, איטליה ובלגיה. בכר ידע זאת, בהתאחדות יודעים זאת, ולכן הוא החליט שבשלב זה עדיף לו לאמן בארץ ומשם להתקדם ליעד הבא שלו באירופה. במקביל, בכר בודק גם אופציות באירופה – אבל אתם יודעים היטב מה קורה כשיענקל’ה מחייג וקורא לך לדגל.


שלא תבינו לא נכון, רן בן שמעון הוא מינוי נכון. קראנו כאן בסוף השבוע לזוארץ לעצור את הסחף ולהכריז עוד ביום שישי על בן שמעון כמאמן (מה שהוא אכן עשה בסוף, אם כי לא באופן רשמי), מכמה סיבות, בין היתר בגלל שהוא רוצה יותר מבכר לאמן את הנבחרת וגם בגלל הניסיון שלו באימון נבחרת קפריסין. זה עדיין לא אומר שהנבחרת תעפיל לשלב הבא, להפך – אפשר לומר שבן שמעון אפילו לוקח סיכון על הקריירה שלו – אבל המינוי שלו הוא עדיין נכון. אין כרגע הרבה מאמנים בכירים שיכולים לקחת את הנבחרת (חוץ מרוני לוי) והבחירה בו היא נכונה.


לגבי בכר, חשוב לגעת רגע גם בפן הכלכלי. בכר הרוויח במכבי חיפה כ-400 אלף דולר (תלוי מענקים, ועדיין – זה היה פחות או יותר שכרו) – בסרביה הוא הרוויח יותר מפי שלושה – 1.2 מיליון אירו. בנבחרת ישראל הוא היה אמור להרוויח שכר גבוה יחסית לנבחרת – מאה אלף שקל בחודש – משהו כמו 320 אלף דולר. כלומר, פחות משכרו במכבי חיפה של אז.


צריך להבין משהו בהקשר הזה – בכר מגיע למשא ומתן עם מכבי חיפה עם שני יתרונות חשובים: 1. מכבי חיפה בדרך לאבד את האליפות למכבי תל אביב. 2. מכבי תל אביב רוצה אותו והוא עדיין לא אמר לה לא. הראשון – משחק תפקיד חשוב. מכבי חיפה לא תוכל להציע לו שכר נמוך ממה שהרוויח, כי הוא לא יגיע. השני – לא פחות חשוב. מכבי תל אביב תהיה מוכנה להציע לבכר חוזה עתק אם יגיע. הבעיה שלה זה שהיא תלויה ברובי קין. למאמן הועבר מסר שהוא יישאר וזה יקרה אלא אם ימצא קבוצה אחרת באירופה. וזה עדיין לא משנה – עצם העובדה שמכבי תל אביב הביעה עניין כלשהו, מחזק אותו לקראת המשא ומתן עם שחר.


במכבי חיפה מספרים שזה לא עניין של כסף, שבכר רוצה להגיע, שהחוזה הוא בכלל לא הבעיה. זה נכון, אבל זה לא אומר שבכר לא צריך לסחוט את הלימון עד הסוף – הוא יודע שרוני לוי לא יחזור כנראה למכבי חיפה, שזר כרגע לא על הפרק, ושאין מספיק מאמנים בכירים בשוק שיכולים לאמן את הקבוצה. כלומר, במקרה הפסימי, בכר ירוויח לפחות 50-100 אלף אירו מכך שלא חתם בנבחרת – אבל זה הכסף הקטן.


הכסף הגדול מתחבא במקום אחר – כושר השתכרות עתידי. אם יחתום וייקח אליפות בעונה הבאה עם מכבי חיפה, המאמן הבכיר בישראל חוזר שוב לשוק האירופי או נשאר לעונה נוספת עם שדרוג בחוזה ומענקים שמגדילים את השכר הממוצע שלו. לכן, הסירוב לנבחרת לא קשור רק לחוזה הנוכחי, אלא לטווח הארוך – הוא מגלם פוטנציאל והרבה מאוד כסף שבכר צריך רק להרים.

תגובות לכתבה(5):


תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.

לתגובה חדשה


תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.

חזור לתגובה


  • 4.



    בכר במכבי תל אביב


    לא סמול לא ימין

    07/04/2024
    14:36


    0

    0

    בכר קיבל קצת יותר ממכה קלה בכנף כשפוטר מסרביה. כאן הוא חצי אלוהים בזכות ההישגיפ עפ הפועל באר שבע ומבי חיפה. כמאמן מכבי תל אביב בעונות הבאות, יוכל לרשום עוד הישגים מקומיים וגם להשתתף במוקדמות ליגת האלופות.


    סגור


  • 3.



    אז מכיוון


    חחח

    07/04/2024
    14:30


    0

    1

    שהכל כסף ומכיוון שרובי קין לא יעמוד
    בלחץ האירי עקב המצב, אז אם מכבי תהיה
    זריזה בכר יהיה בצהוב בעונה הבאה.
    כי אם הכל כסף , מיץ יתן יותר.


    סגור


  • 2.



    עושה בשכל


    מידן

    07/04/2024
    13:01


    1

    0

    טוב שברח בזמן


    סגור


  • 1.



    בכר


    אלי

    07/04/2024
    09:32


    1

    1

    פרשנים שלא מבינים עשו מבכר מאמן גדול,והוא בסך הכל מאמן בינוני מינוס,מאמן מצליח בשכונה שנקראת ישראל.


    סגור





  • אין לך מושג חבר הוא המאמן הכי טוב בארץ ומה אתה עשית


    פלאטו

    07/04/2024
    13:02


    0

    0

    בשביל מדינה???


    סגור

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *