מהירות הדיווח, ניתוק המצלמות והיעלמות הגופה: מתרבות השאלות סביב מותו של נבלני

בשעה שבמוסקבה, בסנט פטרבורג ובערים אחרות ברוסיה נערכים מפגני הזדהות עם אלכסיי נבלני, מתרבות השאלות מה באמת קרה במושבת העונשין 3 שבה הוחזק האופוזיציונר הרוסי.

אלכסיי נבלני: אם אמות, המשיכו להתנגד | רויטרס

מעבר לעיתוי, שבו מת האופוזיציונר הרוסי הכלוא – חודש לפני ה”בחירות” לנשיאות רוסיה, חדי העין הבחינו בכך שלפי ההודעה הרשמית, מותו של נבלני נקבע בשעה 14:17 (שעון מקומי). לא חלפו אלא 2 דקות בלבד, ובאתר של המינהלת המחוזית בשירות בתי הסוהר כבר עלתה הודעה רשמית על מותו. האם ייתכן שנוסחה מראש – או שמא מת מוקדם יותר?

צילום מסך של ההודעה הרשמית על מות נבלני. שימו לב לשעה, צילום: ללא

אולגה רומנובה, פעילת זכויות וראש הפרויקט “רוס מאחורי הסורגים”, משוכנעת: ההודעה על מותו של נבלני נוסחה בקרמלין. “אני מכירה את ההודעות של שירות בתי הסוהר זה עשור ויודעת היטב איך הן נכתבות”, אמרה. “הם לא מסוגלים לכתוב שלוש מילים בלי עשר שגיאות”.

עשן מיתמר מעל לעיירה חארפ, שבה סיים את חייו נבלני, צילום: אי.פי

שנית, על פי הדיווחים בערוצי טלגרם עצמאיים ופרו-קרמליניים כאחד, נבלני חש ברע בשעה 13:00 “במהלך טיול”. אבל בשעה זו מחלקים במושבת העונשין ארוחת צהריים. נבלני עצמו כתב בינואר בעמוד הפייסבוק שהטיולים מתחילים ב-06:30. אם אכן חש ברע באחת בצהריים במהלך טיול, מדוע הופרד משאר האסירים?

שלישית, אסיר במושבת העונשין שבה הוחזק האופוזיציונר הרוסי, סיפר ל”נובאיה גזטה אירופה” כי על מותו של נבלני נודע לאסירים כבר ב-10:00, כלומר יותר מארבע שעות לפני שמת על פי ההודעה הרשמית. לדברי האסיר, אמבולנסים הגיעו למקום זמן רב אחרי שנודע להם על המוות. עוד טען כי ערב לפני, כלומר ביום חמישי, מסדרי הערב הואצו והסתיימו מוקדם יותר מהרגיל, ולדבריו לשטח המושבה נכנסו שלוש פעמים מכוניות כלשהן.

ולבסוף, ערוץ הטלגרם גולאגו.נט, שבעבר חשף שורת פשעים במערכת הענישה הרוסית, דיווח כי במושבה נותקו כמה מצלמות מעקב. לטענת הערוץ, יומיים לפני מותו של נבלני ביקרו במתחם אנשי הפס”ב (השב”כ הרוסי) וטיפלו במצלמות.

בינתיים, לא ברור היכן נמצאת הגופה של נבלני. מושבת העונשין טענה שמסרה אותה לחדר המתים בעיר הסמוכה, בחדר המתים טענו כי מסרוה למכון לרפואה משפטית, ואילו במכון אומרים: לא קיבלנו כל גופה ממושבת עונשין. תזכורת: משפחת נבלני דורשת לקבל את גופתו לידיה מחשש שהרשויות ינסו להעלים ראיות. דוברתו של נבלני, קירה יארמיש, כתבה שהצוות כבר הספיק לסיים את החקירה “וכמובן לא מצא שום דבר פלילי”.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *