מורכב יותר מצד פוליטי: רונן צור ואנשי המחאה מוכיחים את מטרתה ומפעילים את ביבי

צריך להיות נאיבי מאוד כדי לחשוב שרונן צור באמת עזב את מטה החטופים ושחרר את המשפחות לדרכן האומללה גם כך. קולות הצהלה ברשתות החברתיות מצד אנשי הימין הראו כמה, בסופו של דבר, מדובר באנשים תמימים שמאשרים את העובדה שהשמאל תמיד רואה כמה וכמה צעדים קדימה בכל הקשור לפוליטיקה ולאסטרטגיה.

“אין לחטופים זמן” – משפחות השבויים בעצרת קוראים להשבתם המיידית // משה בן שמחון

צהלות ניצחון של ממש בקעו אמש בערוצי הימין. אלו חידדו שוב כמה המחנה הזה קופץ על כל ניצחון קטן, גם אם הוא מדומיין לחלוטין. צור הפך את עצמו לנושא ואפשר לימין לחגוג ניצחון פירוס. עם רונן צור או בלעדיו, היה ברור שנושא החטופים יהפוך לנושא פוליטי. עם פרישתו שהיתה או לא היתה של צור, הוא סימן בעצם את מחנה הימין כמתנגד באופן גורף לשחרור החטופים, בדיוק כפי שמחנה הימין מיהר לזהות את מחאת קפלן כמחאה של השמאל בלבד.

במובן הזה, צור השיג את מטרתו ורידד את השיח לכזה שבו צריך להחליט באיזה מחנה אתה רק על פי דעתך על עסקת החטופים. אי אפשר להיות איש ימין ולצדד בעסקת החטופים ואי אפשר להיות איש שמאל ולחשוב שלא כל עסקה היא טובה. מובן שהמציאות מורכבת הרבה יותר.

רונן צור, מייסד המטה ומנהלו, צילום: ללא

אבל צור רחוק מלהיות טיפש ולא סיים את המהלך שלו פה. בפרישתו, תיאר את המחנה הימני כאלים וככזה שתמיד יבחר בדרך האלימות ודיבר על כך שאנשים “מאוימים” יממה אחרי שהרשתות החברתיות הראו לנו שגם בצד השמאלי של המפה, יש מי שיודע לחלק אגרופים כשצריך, ועוד לנשים.

צור ראה את העניינים מתלקחים, ומיהר להצהיר שהוא לוקח צעד אחורה. בכך הצליח להעביר את כובד המשקל מהאלימות במחאה שחזרה בשבת האחרונה לרחובות, לכך שבסופו של דבר מדובר במחאה שכל עניינה הוא החזרת החטופים ולא רצון להפיל את ראש הממשלה וממשלתו.

נדמה, אגב, שהרכבת הזאת כבר יצאה מהתחנה. בשבת הקרובה, במזג אוויר טוב בהרבה, כבר יחזרו עשרות האלפים לקפלן שמטרתם כמובן היא אחת: הפלת הממשלה הנוכחית. חשוב לציין כי למביט מבחוץ נראה שקרב המוחות שמתנהל הוא בכלל בין ראש הממשלה לבין רונן צור, ולא בין בנימין נתניהו לאופוזיציה הלא קיימת שלו.

העובדה שראש ממשלה בשעה הקשה ביותר בהיסטוריה של המדינה מתייחס במסיבת העיתונאים השבועית לשלטים שנתלו נגדו ברחבי ישראל, במקום להתעסק אך ורק במה שחשוב – מוכיחה שרונן צור ואנשי המחאה הצליחו להיכנס לו מתחת לעור ולשבש את מהלכיו. נראה לכם שנולד היחצן, גם אם קוראים לו רונן צור, שיוותר על ההישג הזה?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *