מחליף לקנצוריס, מהפכה בסגל והמחשבות על ליגת האלופות: המסקנות של הפועל ירושלים אחרי ההדחה מאירופה

כדור השלג של הפועל ירושלים לא נעצר גם אמש (שלישי) במשחק על כל העונה האירופית בליגת האלופות של פיב״א. האדומים שהיו צריכים ניצחון אך יכולים היו לעלות גם בהפסד של פריסטרי לטנריפה, ראו את שני התרחישים קורסים בו זמנית והודחו בצורה מאכזבת מאוד בשלב הבתים השני של המפעל במאזן 3:3 אחרי הפסד לקרשיאקה.

בעוד שקט יחסי נשמר במועדון שנתן למאמנו את האמון בגלל ההצלחה באירופה גם לאחר שמונה הפסדים מ-11 משחקי הליגה האחרונים, ההדחה אמש בשלב הבתים השני שינתה את הסיפור של העונה ונחשבת לכישלון גדול עבור הקבוצה, שרק בעונה שעברה נלחמה על תואר אלופת המפעל. ההדחה לא צפויה להתקבל באותה הצורה על ידי הנהלת הקבוצה ומעמדו של איליאס קנצוריס על הקווים התערער משמעותית בעקבות ההדחה המוקדמת ומאזן שני ניצחונות בלבד מ-12 המשחקים האחרונים של הקבוצה, שבשבוע הבא תפגוש את הפועל גליל עליון בשמינית גמר גביע המדינה למשחק נוסף שאין ממנו דרך חזרה.

״אפשר למצוא תירוצים, אבל אני לא אוהב תירוצים. הגענו למשחק של להיות או לחדול וחטפנו 98 נקודות, זו אשמתנו ומגיעות ברכות לשתי הקבוצות שהעפילו. זה לילה קשה עבורנו, ואנחנו צריכים להסתכל על הערכים שלנו, זה הדבר הראשון”, שיתף בסיום המאמן מתחושותיו.

וויליאמס בהפסד לקרשיאקה, צילום: אתר פיב”א

במועדון פעלו בשבועות האחרונים בשוק השחקנים וניהלו מגעים עם מקס היידיגר במטרה לצרפו. ההדחה המוקדמת תוביל את האדומים כעת בחזרה גם לשוק המאמנים בחיפוש אחר אופציות, כשגם שינויים מידיים בסגל וצירוף של גארד זר לקבוצה במקום שחקן אחר נשקלת. למרות שמדובר רק בחודש מרץ ניתן כבר כעת להעריך כי הפועל ירושלים תיראה אחרת לגמרי בעונה הבאה.

הצוות המקצועי יעבור שינוי מהותי וגם על הפרקט יתבצעו לא מעט שינוים. הסגל שנבנה כולו בדמותו וצלמו של אלכסנדר דז׳יקיץ׳ יעבור מהפכה וגרעין הקבוצה בשנתיים האחרונות יוחלף. ברינטון למאר שעתידו בקבוצה מעורר כבר בימים אלה לא ימשיך, המשך דרכו של ג׳אקורי ווליאמס שלא מחזיק בחוזה לעונה הבאה מוטל בספק. ספידי סמית׳, כריס ג׳ונסון, ליוואי רנדולף וזאק הנקינס מחזיקים כולם בחוזים לעונה הבאה אך המשך דרכם בקבוצה יוכרע ככל הנראה על פי החלטת המאמן שירכיב את הסגל לעונה הבאה. קאדין קרינגטון שצפוי לקבל דרכון ישראלי בחודשי הקיץ צפוי להמשיך אם ייחשב לישראלי.

לירושלים היו תכניות גדולות מאוד לעונת המשחקים הנוכחית בליגת האלופות של פיב״א, תכניות שבשל שלל סיבות קרסו גם כן. הירושלמים קיבלו בקיץ את ההחלטה להישאר בליגת האלופות למרות המגעים עם הנהלת היורוקאפ מתוך הבנה שבעל פה כי אירוח הפיינל פור, אם יעפילו אליו האדומים, יתקיים הפעם בבירה. פרוץ המלחמה הוביל כידוע לשינוי במצב אך בהנהלת המפעל תכננו לקיים את אירוע השיא בביתה הזמני של הקבוצה בבלגרד, דבר שעשוי להשתנות כעת בשל הדחתה של הקבוצה, שהגיעה בשנה שעברה עד לגמר והעונה נעצרה כבר בשלב הבתים השני.

בבסיס ההחלטה להמשיך את ההתקשרות עם המפעל עמדה המחשבה כי לקראת איחוד המפעלים המסתמן בעונה הבאה עדיף להגיע מעמדת זינוק טובה, אולם לאור התוצאות העונה והעיכוב המסתמן באיחוד, צפויים במועדון לשקול לאורך המשך העונה את החלטתם לגבי המשך דרכם בליגת האלופות של פיב״א.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

״העונה הזו כנראה קשוחה מאוד עבורנו. מתוך חודש אנחנו נמצאים אולי חמישה ימים בלבד בבית שלנו בגלל שיש לנו טיסה כל שבוע, אז זה קצת קשה עבורנו אין תירוצים, לא עמדנו במטרות שלנו עד כה ומסתכלים קדימה להמשך העונה”, סיכם ספידי סמית׳.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *