מחר תתקיים שביתה בתיכונים — לאחר שהממשלה לא הגיעה להסכם על שכר המורים

מועצת התלמידים והנוער הארצית, המייצגת את תלמידי בתי הספר, והנהגת ההורים המייצגת את ההורים לתלמידים באמצעות ועדי ההורים בבתי הספר וברשויות המקומיות — ישביתו מחר את הלימודים בתיכונים. זאת, לאחר שהממשלה לא הצליחה להגיע להסכמות מול ארגון המורים על הסכם השכר, ולאחר שההסכמות שהושגו בספטמבר האחרון עם פתיחת השנת הלימודים לא יצאו לפועל.

מועצת התלמידים, בגיבוי הנהגת ההורים, הודיעה על כוונתה להשבית את הלימודים בתחילת השבוע אלא אם יושג הסכם עד היום (ד’) בערב. משרד החינוך מתכנן לקיים את הלימודים בתיכונים כרגיל.

בשבועות האחרונים ארגון המורים משבש את הלימודים בתיכונים בעיצומים שונים. העיקרי שבהם הוא אי־חלוקה ואי־דיווח על ציוני התלמידים בעבודות ובבחינות, מה שפוגע בתלמידי התיכונים.

לדברי יו”ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, ספיר מוספי, “זוהי שביתת אזהרה. אנו נשבש את סדר היום הציבורי על מנת לשים סוף לדחייה הממושכת של חתימה על ההסכם. כבר שנתיים שהתלמידים לומדים תחת עיצומים — ועכשיו בתקופת המלחמה, הנוער זקוק למערכת יציבה שבה הוא יכול ללמוד כמו שצריך. לא נפסיק לפעול עד שתובטח היציבות גם לשנים הבאות”.

היו עקרונות — אין הסכם

ארגון המורים איים במהלך אוגוסט להשבית את הלימודים ב–1 בספטמבר לאחר שלא הגיע להסכמות עם הממשלה בנוגע לשכרם של המורים, אבל ב–31 באוגוסט הגיע לסיכום בעל פה עם משרד האוצר. במהלך ספטמבר הארגון והאוצר חתמו על הסכם עקרונות קצר, אבל ההסכם המלא לא נוסח עד עתה. לפיכך מורי התיכונים לא קיבלו את תוספות השכר שהובטחו להם עם פתיחת שנת הלימודים, וכעת הממונה על השכר במשרד האוצר מאיים לנכות גם את המקדמות החד־פעמיות שקיבלו.

לאחר שהממשלה החלה לקדם בחודש מרץ את תוספות השכר למורים החרדים, פתח ארגון המורים בעיצומים. המורים בתיכונים לא מחלקים ציונים לתלמידים על עבודות ומבחנים וגם לא מדווחים על הציונים למשרד החינוך ולמנהלי בתי הספר. הארגון אף אסר עליהם לצאת לטיולים או על כל פעילות מחוץ לבית הספר ושעות הלימודים. הארגון צפוי להודיע מחר על נקיטת צעדים נוספים במסגרת העיצומים.

הסכם השכר עם המורים פקע כבר לפני יותר משנתיים. בשל העיכוב הפסידו מורי התיכונים אלפי שקלים, שהיו מקבלים אם הסכמי השכר היו יוצאים לפועל. חילוקי הדעות המרכזיים בין ארגון המורים לאוצר נוגעים לסוגיית העסקת המורים בחוזים אישיים תוך הפיכתו של הליך הפיטורים של המורים לפשוט יותר. לפי טענת האוצר, יו”ר ארגון המורים רן ארז הסכים במהלך המשא ומתן בקיץ לכך ששיעור קטן של מורים, ושיעור גדול של מנהלים, יועסקו בחוזים אישיים, וכן הסכים להליך מקוצר של פיטורי מורים בתיכונים. ארז טוען שלא הסכים לכך, וכי האוצר ניסה להחתים אותו על הסכמות אלה ערב לפני חידוש הלימודים, אך הוא סירב.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *