מעבר כרם שלום סוער: טענות לאלימות משטרתית קשה, 18 נעצרו

פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות החטופים טוענים לאלימות קשה היום (רביעי) המופעלת מצד השוטרים במעבר כרם שלום. במקום נעצרו למעלה מעשרה עצורים. אחד מהם הוא יהודה די, הבן של לאה (לוסי) די ואח של רינה ומאיה ז”ל, שנרצחו בפיגוע בצומת חמרה בפסח האחרון.

מוחה בכרם שלום: “איך מדינת ישראל נותנת לאויב לחזור להיות חזק?” // צו 9

המוחים הגיעו למעבר כרם שלום ביום השמיני ברציפות כדי למנוע את כניסת שיירות משאיות האספקה והסיוע לחמאס. לטענתם, המשטרה הגיעה בכוחות גדולים מאוד עם פרשים. מתנועת צו 9 נמסר בתגובה למעצרו של יהודה די : “בושה למשטרת ישראל ולעמוד בראשה שאח ובן שכול נעצר וכל זאת על מנת לאפשר הכנסת אספקה למחבלי חמאס שרצחו את בני משפחתו. בושה”.

יבגניה, אמא של אנדריי קוזלוב החטוף ברצועת עזה שהגיעה לארץ כדי לפעול לשחרורו מובילה את הכוח הראשון בצעדת צו 9: “אין מאבק יותר צודק מזה. אני לא מוכנה שמישהו יקבל שום איזה סיוע, כשאני לא יודעת מה קורה עם הבן שלי”

מאיה, רינה ולוסי די ז”ל, צילום: באדיבות המשפחה

בעקבות הדיווחים על מעצרים בקרב אלה שמונעים סיוע הומניטרי לחמאס, דורשים בפורום תקווה של משפחות החטופים ממפכ״ל המשטרה לפעול במיידי לשחרר את אותם עצורים: ״חוסמי כרם שלום נאבקים למען חיילי צה”ל ולמען החטופים שנמצאים במנהרות החמאס וזה טירוף הדעת לפגוע דווקא בהם. המשטרה חייבת לפעול על פי הכלל – דין כרם שלום כדין נתיבי איילון” טוענים בפורום ומוסיפים: “המפגינים, חלקם בני משפחות חטופים ומשפחות שכולות, מביעים את כעסם על כניסת הסיוע ללא שום תמורה בנוגע למצב החטופים”.

ממשטרת ישראל נמסר: כ-300 מוחים הגיעו היום למרחב מעבר כרם שלום, עליו חל שטח צבאי סגור. נזכיר כי כניסת אזרחים למרחב המוגדר כשטח צבאי סגור הינה אסורה.
חלק מהמוחים ניסו להדוף את כוחות הביטחון תוך שהם מתפרעים ומקללים את הכוחות, כוחות המשטרה במקום עיכבו 30 מוחים שהועברו לחקירה.
כוחות המשטרה בסיוע צה”ל ערוכים במרחב מעבר כרם שלום על מנת לאכוף את צו השטח הצבאי הסגור ולמנוע כניסת אזרחים אליו, בהתאם לחוק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *