“מקור השראה, אציל נפש”: מרצה מאונ’ תל אביב הספידה את המחבל וליד דקה

שכחה לציין את המילה “מחבל”: ד”ר ענת מטר, מרצה באוניברסיטת תל אביב בפקולטה למדעי הרוח, הספידה את המחבל וליד דקה שמת בכלא הישראלי. דבריה עוררו הרבה זעם, בשל העובדה שבחרה להספיד אותו במילים כמו “אציל נפש”, “אינטלקטואל” ו”מקור השראה”. דקה היה מעורב בחטיפתו וברציחתו של החייל משה תמם ב-1984, ונידון למאסר עולם.

משה תמם ז”ל, צילום: באדיבות המשפחה

בפוסט שפרסמה ברשת, כתבה מטר: “עוד אכתוב על וליד דקה, האינטלקטואל, החבר, אציל הנפש, ביתר הרחבה, כשאצליח למצוא מילים”. לדבריה, לאורך השנים “קיווינו שווליד ישוחרר עם קיצור עונשו בשליש או בשנים אחדות. בסוף הדרך האיומה התפללנו שישוחרר, לפחות מטעמי בריאותו המידרדרת”.

עוד כתבה: “מסע השיסוי נגדו, שממשיך גם אחרי מותו הטרגי, לא אפשר להעלות על הדעת שום שחרור משום סוג. התקווה היחידה היתה שהוא ישלים את שנת המאסר האחרונה שנותרה לו, ואז ישוחרר. הוא לא זכה לכך”.

ד”ר ענת מטר ופוסט הפרידה מווליד דקה, צילום: מתוך פייסבוק

אלה לא המילים היחידות שבהן בחרה מטר להלל את המחבל. קשה להאמין, אבל היא השתמשה בצמד המילים “מקור השראה”. בפוסט היא כתבה לו: “היה שלום, חבר יקר ואהוב. היית ותהיה מקור השראה אינסופי”.

זו אינה הפעם הראשונה שבה מרצים באוניברסיטאות מציגים עמדות אנטי-ישראליות. לאחרונה אף פנו כמה מרצים ממוסדות אקדמיים בארץ במכתב לנשיא האמריקני ג’ו ביידן וקראו לו לפעול נגד ישראל, שלטענתם “מבצעת רצח עם בעזה”.

ח”כ אביגדור ליברמן כתב ברשת X: ״אני רוצה לשאול את המרצה שספדה לטרוריסט הנתעב וליד דקה וכינתה אותו ‘אציל נפש ומקור השראה אינסופי’ – האם מקור ההשראה שלך זה חטיפה ורצח של חייל יהודי?”.

אוניברסיטת תל אביב הגיבה לידיעה: “האוניברסיטה מגנה ומוקיעה מכל וכל את דבריה של ענת מטר. מדובר בהתבטאות פרטית, שלא במסגרת האקדמית. הדברים ייבחנו בהמשך, בהתבסס על מדיניות האוניברסיטה בעניין חופש הביטוי”.

תגובתה של ד”ר ענת מטר לא התקבלה עד למועד פרסום הכתבה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *