משפחתה של לירי אלבג קיבלה גלגל אבל – בשב”כ מעריכים: מדובר בפעולה איראנית

לא ייאמן: משפחתה של לירי אלבג (19), התצפיתנית החטופה בעזה, קיבלה הביתה גלגל אבל. על הגלגל נכתב: “יהי זכרה ברוך, כולנו יודעים שהמדינה היא החשובה ביותר”. בשב”כ מעריכים שהאחראים למשלוח הפרחים הם בסבירות גבוהה גורמים איראנים. חקירה נפתחה במשטרה.

“אני שומעת את לירי קוראת לי: ‘אמא! הצילו! הוא פוגע בי”: שירה אלבג בכיכר החטופים // צילום ארכיון: מטה משפחות החטופים

האב אלי אמר ל”ישראל היום”: “קצין הביטחון של היישוב עבר ביום שישי וראה את זר הפרחים מונח ליד הבית שלנו. הוא קרא למשטרה. קצין הביטחון יידע אותנו רק היום על המקרה. התפרקנו מזה בבית. את מדברת עכשיו עם גופה, לא עם בן אדם. זו לא הפעם הראשונה שבה אני חוטף צעקות וגידופים. גם כשישבתי בתל אביב חטפתי צעקות מחרידות. יש יחס מחפיר למשפחות חטופים. 

מעשה נפשע ומחפיר

“זה גדול עליי. אתמול דרסו מפגינים. לאן זה עוד יכול להידרדר? אין לנו מושג מי עשה את המעשה הנפשע והמחפיר הזה. המשטרה תעדכן אותנו בכל התפתחות”.

אמה של לירי, שירה, סיפרה על זר האבל שהגיע: “אנחנו מרוסקים לגמרי, הבנות בוכות בבית בהיסטריה, הבן שלי, הראו לו חברים בבית הספר את התמונה של הזר, הוא לא הבין. אני לא מבינה, מי עושה כזה דבר? אני אשמה שהילדה שלי חטופה? אני צריכה להתנצל שאני נאבקת להחזיר אותה?”. אלבג אמרה את הדברים לרשת ב’.

היא תיארה: “הזר הגיע בשישי, שמו אותו בשער של המושב שלנו. עם הפתק שמופנה לאלי, אבא של לירי ‘יהי זכרה של לירי ברוך, המדינה חשובה יותר’. קצין הבטחון הביא לנו את זה היום, הוא פחד להביא את זה קודם. יש מצלמות אצלנו במושב, אני דורשת שיבדקו וימצו את הדין עם מי שעשה את זה, אין לי מילים”.

מרוסקים לגמרי

ממטה משפחות החטופים נמסר: “אנו מגנים בתוקף את ההתנהגות האלימה נגד משפחת אלבג. בהובלת קב״ט המטה ובשילוב גורמי אכיפה החוק במדינה, תיפתח חקירה בנושא עד למיצוי הדין. מטה המשפחות ימשיך להיאבק עד לחזרתה של לירי וכל שאר החטופים לביתם לשיקום או קבורה בכבוד”.

זר האבל שקיבלה משפחתה של החטופה לירי אלבג, צילום: ללא קרדיט

ככל הידוע, אלבג נמצאת בין החיים, ולכן לא ברור מדוע גלגל האבל נשלח למשפחה. לפי עדויות שהגיעו מחטופות ששוחררו להורים, לירי עברה בין בתים ואולצה לבשל, לטפל בילדים ולנקות. עוד סיפרו ההורים שחיילים מצאו שרידי דם ו-DNA של בתם בחדר שבו הוחזקה.

בחודש ינואר חשף השב”כ רשת גיוס והפעלת אזרחים ישראלים על ידי גורמי ביטחון איראניים, לטובת ביצוע משימות בישראל. מדובר בפעילויות מניפולטיביות במגוון רשתות חברתיות ופלטפורמות נוספות ברשת, הנוגעות בעיקר למשפחות החטופים ואנשי מערכת הביטחון. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *