מתקפה נרחבת על מערב חאן יונס: כ-50 מחבלים חוסלו – בתי אזרחים סומנו כדי להימנע מפגיעה | כל הפרטים

אוגדה 98, בשילוב חטיבת גבעתי, הקומנדו, חטיבה 7 של שריון וחטיבת הצנחנים פתחה אמש (ראשון) במתקפה נרחבת על מערב חאן יונס. מהבוקר חיסלו הכוחות יותר מ-50 מפקדים, וביניהם מפקד פלוגה.

עזתים בורחים מאזור ח’אן יונס // רשתות ערביות

צוותי הקרב של החטיבות נמצאים בשלב כיתור המחנה בחלקו המערבי, יחד עם תחילת תמרון בתוכו. המתקפה צפויה להימשך אל מול יעדים צבאיים שיש במרחב כמו מוצבים ותשתיות טרור אחרות.

“חטיבת הבית” של סינוואר ודף

לפני תחילת התמרון בוצעו מטסי תקיפה מקדימים בגזרה במטרה לייצר תנאים מיטביים לכוחות הקרקע. המרחב משמש מרכז כובד משמעותי של חטיבת חאן יונס, אחת משתי החטיבות המשמעותיות של חמאס, שנחשבת לחטיבת הבית של יחיא סינוואר ומוחמד דף.

בניגוד לצפון הרצועה, במרחב הלחימה כעת יש אוכלוסייה מרובה יחסית שבה משתמש חמאס, ושם בוצע גם שיגור רקטי מבית החולים נאסר הסמוך לפני כשבוע. אותו בית חולים שצה”ל סימן כמרכז אסטרטגי של פעילות הזרוע הצבאית של חמאס.

חטיבת גבעתי מעמיקה את התמרון בלב חאן יונס, צילום: דובר צה”ל

בצה”ל נערכים להתמודד עם האתגר שהאתר יביא כדי להימנע כמה שניתן מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים. לפי צה”ל, במרחב ישנן כמה תשתיות של פלוגות חמאס ומוצבים צבאיים, והחטיבות המתמרנות במרחב סימנו את האזורים הרגישים כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים.

בצה”ל מבהירים כי מה שהיה נכון לעיר עזה לא בהכרח נכון לאזור המערבי של חאן יונס וכי הפעילות עתידה להימשך מספר ימים עד למיצוי ההישגים הצבאיים שהוגדרו, וביניהם פירוק המסגרת הצבאית של חמאס.

התקדמות צה”ל במערב חאן יונס

בנוסף, בצה”ל מעריכים שחמאס יעשה פרובוקציות כדי למשוך את לוחמי צה”ל למלכודות, ויפעל בבתי החולים תוך שימוש באוכלוסייה אזרחית.

ההרס ברצועה, היום, צילום: רשתות ערביות

את חוד הלחימה מובילות יחידות חטיבת הקומנדו שמיומנות בקרבות כירורגיים בתאי שטח צפופים שבהם התנסו כבר בצפון הרצועה. בתוך כך, צה”ל שחרר את חטיבת המילואים 179, שמוחלפת בחטיבה סדירה.

הפלשתינים דיווחו מאז הבוקר על התקדמות צה”לית לעבר מערב חאן יונס וקרבות עזים באזור, כשלפי דובר משרד הבריאות של חמאס, ישנם “עשרות הרוגים ופצועים” בעיר. כתוצאה מההתקדמות הזו, המוני פלשתינים עזבו את מערב העיר לכיוון רפיח.

בנוסף, הפלשתינים דיווחו על מצור שהטיל צה”ל לכאורה על בית החולים נאסר, אחרי שבימים האחרונים דווח על לחימה באזור. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, הודיע כי 25,295 בני אדם נהרגו ברצועה מתחילת המלחמה, ועוד 63,000 נפצעו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *