נוכל לטוס בקרוב לבאלי? התקדמות בדרך לנרמול היחסים עם אינדונזיה

אחד היעדים היפים, המיוחדים, הטעימים והזולים בעולם הוא באלי שבאינדונזיה. כבר היום, כשהיחסים בין ישראל ואינדונזיה עדיין לא נורמלו, ישראלים רבים מבקרים ביעד עם דרכון זר. כעת, נרשמת התקדמות משמעותית בדרך לנרמול היחסים בין המדינות. האם נוכל לטוס לשם בקרוב? בדקנו.

אינדונזיה מעוניינת להיכנס למדינות ה-OECD שביניהן נמצאת גם ישראל. כדי להיכנס לאותה רשימת מדינות יוקרתית, יש צורך בהסכמה של ישראל וכדי שזה יקרה, בישראל הביעו את רצונם לנרמל את היחסים עם אינדונזיה.

הבקשה של ישראל התקבלה בצורה חיובית באינדונזיה, אך עדיין רחוקה מלהיות מאושרת. אינדונזיה היא המדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם וכדי שנרמול היחסים עם ישראל יאושר, יש עוד דרך ארוכה שכוללת את אישור הרשויות שם ואת האופן שבו תושבי המדינה יקבלו את ההתקרבות לישראל כמובן.

במשרד החוץ מאשרים ל”ישראל היום” כי אכן ישנה התקרבות בין המדינות ובמגעים לנרמול היחסים. מדובר בתהליך ארוך עד שהדברים יקרו בפועל, אם לא יהיו תקלות בדרך. על פי ההערכות, אם אכן בסופו של דבר ינורמלו היחסים בין ישראל לאינדונזיה, יקח כשנתיים עד שנוכל לטוס ולנפוש בבאלי. גם כאן, חשוב לקחת את העניין בערבון מוגבל, שכן ייתכנו מהמורות רבות בדרך לנרמול היחסים וגם אם יאושר, ייתכנו גם עיכובים מעבר לזמן המוערך.

ג’וקו ווידודו, נשיא אינדונזיה, צילום: AFP

כזכור, בשנה שעברה גביע העולם בכדורגל עד גיל 20 (המכונה “מונדיאליטו”) היה אמור להתרחש בבאלי ועבר לארגנטינה בעקבות השתתפות ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *