נשיא ארגנטינה נחת לביקור מדיני ראשון בישראל – והכריז על העברת השגרירות לירושלים

שר החוץ ישראל כ”ץ קיבל היום (שלישי) את פניו של נשיא ארגנטינה, חאבייר מיליי, עם נחיתתו בביקורו המדיני הראשון כנשיא ארגנטינה. הוא הודה לנשיא מיליי על תמיכתו במדינת ישראל ועל בואו לחזק את העם היהודי ומדינת ישראל מול מתקפת מרצחי החמאס.

השר כ״ץ הודה לנשיא על הכרתו בירושלים כבירת ישראל, והוסיף כי כעת, עם הגעתו למדינת ישראל, זה הזמן להכריז על העברת שגרירות ארגנטינה לירושלים. בתגובה, הודיע הנשיא מיליי על החלטתו להעביר את שגרירות ארגנטינה לעיר הבירה.

ישראל כ”ץ מקבל את פניו של נשיא ארגנטינה חאבייר מיילי, היום, צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ

“אתה אדם ערכי שמחויב רק לאמת ולא פלא שבחרת להגיע מיד לישראל לתמוך בנו במאבק הצודק להגנתו של העם היהודי מול מרצחי החמאס”, פנה כ”ץ לנשיא מיליי, והוסיף: “מודה לך על הכרתך בירושלים כבירת ישראל, ועל הכרזתך כעת על העברת שגרירות ארגנטינה לירושלים בירת העם היהודי ומדינת ישראל! ברוך הבא לישראל אדוני הנשיא – Viva La Libertad Carajo!”.

נשיא ארגנטינה הנבחר, חאבייר מילאיי מניף דגל ישראל, צילום: איי.פי

הנשיא צפוי להיפגש בביקורו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא יצחק הרצוג. בנוסף, יגיע גם לביקור באזורים שנפגעו בטבח ה-7 באוקטובר.

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי בכותל המערבי. יעביר את השגרירות לירושלים,
מחויך. חאבייר מיליי בביקורו הראשון בישראל כנשיא ארגנטינה, צילום: אורן בן חקון

יחד עם הנשיא מיליי, נחתו גם שרת החוץ של ארגנטינה, דיאנה מונדינו, מזכ״לית הנשיאות, קארינה אליזבת’ מיליי, ורבו של הנשיא, הרב שמעון אקסל ואחניש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *