סערת משה רדמן: גייס יותר מ-100 אלף שקל – לאן הגיע הכסף?



משה רדמן (צילום אייל מרגולין פלאש 90)

מחאת הענק נגד הרפורמה המשפטית העלתה על נס הדגל את משה רדמן, אחד ממובילי המחאה הבולטים. לאחר שבמהלך אחת המחאות נגד הרפורמה המשפטית נפצעה משמעותית מפגינה, החליט רדמן לפתוח קופת פייבוקס וקרא להמונים להירתם למען אותה מפגינה שזקוקה לסיוע רפואי. אותו אירוע החל לפני 9 חודשים ועד כה הצליח מוביל המחאה המוכר לגייס למעלה מ-100 אלף שקלים עבור המפגינה.  

אתמול (חמישי) שודרה כתבה מיוחדת בנושא בתוכנית “המהדורה המרכזית” בערוץ 12 ובה העלתה המפגינה מספר שאלות על התנהלותו של רדמן: “כבר לא רואים מי שילם או מי משך את הכסף. אנשים שואלים: ‘הכסף הגיע ליעד שלו?'”. על פי הפרסום של המהדורה המרכזית, עשרות אלפי שקלים מהכסף שרדמן גייס הועברו לקופת חברה פרטית שבבעלותו. 

 

עוד ב-


בכתבה לערוץ 12, צוין כי מוביל המחאה לא מכיר כלל את אותה המפגינה ולא שאל אותה אם היא זקוקה לכסף. מלבד זאת, הודגש כי הוא לא עדכן אותה כי פתח קופה וגייס כספים. אותה מפגינה שהתראיינה לחדשות 12 העניקה גרסה אחרת לסיפור: “מביאים לי את מספר הטלפון שלו והוא אומר לי: ‘אני אדאג להעביר לך 15 אלף שקלים'”.


לדבריה, היא בקשה ממנו לציין שהתקבלו 15 אלף שקלים ושהיתרה לא קשורה אליה ולא באחריותה. על פי הטענות שהועלו ב”מהדורה המרכזית”, צוין כי רדמן הבטיח לאותה מפגינה שהכסף יועבר גם לפצועים אחרים, אך אלו לא קיבלו סיוע כספי מטעם הקופה.


המפגינה, שסיפרה על השיחה עם רדמן בזמנו, ציינה כי מוביל המחאה אמר לה: “העברנו גם לירדן מן והעברנו להוא עם העין”. על פי בדיקת ותחקיר מעמיק של חדשות 12, נמצא כי הטייס אודי אורי, אשר זכה לכינוי “ההוא עם העין”, לא קיבל כסף מקופת הפייבוקס. בנוגע לירדן מן, אשר הוגש נגד כתב אישום בנוגע לתקיפת השרה עידית סילמן, מוביל המחאה תרם לא 1,000 שקלים מחשבונו הפרטי. 


בעקבות הפרסום, מסר רדמן כי “אמרנו מראש שגויס יותר כסף והוא יגויס לפצועים הבאים. חלק אנחנו שילמנו לאנשי מקצוע, חלק העברנו לה, בעצם למה שהיא ביקשה”. לדבריו הכסף לא נכנס לחשבונו, אלא לחשבון פייבוקס: “אף אחד לא משך את זה מהפייבוקס”.


עוד ציין רדמן: “הכסף נועד לסייע למפגינה נקלעה לִמצוקה. כל הכספים הועברו או יועברו לטובת ענייני המחאה. צר לי שבשל העובדה שסירבתי לתמוך באותה מפגינה במרוֹץ פוליטי, נתפר כאן ניסיון השחרה מגמתי”.


תגובות לכתבה(0):


תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.

לתגובה חדשה


תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.

חזור לתגובה

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *