עברו את הגבול: זה הקמפיין שמשווה בין תנאי המעצר המנהלי של אריאל דנינו לתנאי החטופים בעזה

מעשה שלא ייעשה: הבוקר (ראשון) נתלה שלט חוצות בכבישים מרכזיים בארץ המשווה בין תנאיו של העצור המנהלי אריאל דנינו, אשר מואשם בביצעו פעולות טרור מתוך תא המעצר, לתנאיהם של החטופים המוחזקים בעזה. כזכור, באחרונה חתם שר הביטחון, יואב גלנט, על צו מעצר מנהלי, לתקופה של ארבעה חודשים, בכלא מגידו או כלא קציעות, לאריאל דנינו, תושב גבעת “קומי אורי” שביצהר ודמות פעילה ומוכרת ברשת. בהחלטה להוציא לו צו מעצר מנהלי, נימק השר גלנט כי הדבר נעשה מטעמי ביטחון המדינה ו/או ביטחון הציבור.

פעילים מפגינים מול כלא דקל בבאר שבע בו מוחזק אריאל דנינו, צילום: ללא קרדיט

כחלק מתנאי המעצר, נמנעים מדנינו פגישות עם משפחתו וכן יציאות לביתו. לתליית השלט אחראיים, כפי הנראה, מכריו מ”נוער הגבעות” אשר תומכים במעשיו ומשווים את ההגבלות המוחלות עליו, לתנאיהם של 134 החטופים בשבי חמאס בעזה. בשלטים שנתלו נכתב: “מחזירים אותו הביתה עכשיו” ומתחת התנוססה האמירה: “מעצרים מנהליים רק לאויבים”. השלטים שנתלו הבוקר כוללים סממנים המזוהים עם המאבק להשבת החטופים, שמוחזקים זה 163 ימים בעזה, אך בפועל נועדו למטרה שונה בתכלית. אלו עוררו את זעמן של משפחות החטופים. מהמטה להשבת החטופים נמסר כך בתגובה לשלט: “אנו דוחים בשאת נפש שימוש מניפולטיבי במשפחות החטופים. מי שעשה זאת שיתבייש!”.

כמו כן, בתגובה לתליית השלט כתב כך היזם משה רדמן אבוטבול בחשבון ה-X שלו: “חלאות, שפלים…. תכלס מזל שאתם עושים פעולות כאלו, זה חושף בפני אנשי ימין נורמליים קצת מהטירלול שעומד מאחוריי האג׳נדות שלכם”.

יו”ר השדולה למען החטופים במתקפה אמר: “החל מהלילה הופיעו בצמתים מרכזיים תמונות של העצור המינהלי היהודי, אריאל דנינו, באופן המציג אותו כזהה ל-134 החטופים בשבי בעזה. דנינו נמצא במעצר מנהלי שהוארך לאחר שלשב”כ הגיע מידע שהוא ממשיך לעסוק בטרור גם מתוך מעצרו. השימוש בכרזות בעלות סממנים דומים לכרזות מטה המשפחות מרתיח את הדם על הנסיון ליצור השוואה כלשהי”.

חברת הכנסת מסיעת “יש עתיד” ויו”ר השדולה למען החטופים, שלי טל מירון אמרה בתגובה להופעת השלטים: “אין גבול לחוצפה ולציניות של הימין הקיצוני בהשוואה בין עצירים מנהלים לחטופי אסון ה7/10. אנשים שנחטפו ממיטתם למנהרות הגיהנום מתוך הפקרות לביטחונם האישי של ממשלת נתניהו הכושלת. במקום להשפיל מבט, לבקש סליחה ולקרוא להסרת הקמפיין הבזוי, ביבי ימשיך לשתוק לחשש לעתידו הפוליטי משותפיו השפלים”.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *