“עזב הכל כדי לעלות ארצה ולהתגייס לצנחנים”: סמ״ר סימון שלומוב נפל בקרב בעזה

סמ״ר סימון שלומוב, בן 20, מקריית ביאליק, לוחם בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפל אתמול (ראשון) בקרב בדרום רצועת עזה כתוצאה מהיתקלות עם מחבלים.

ראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקורסקי ספד לו: “העיר כואבת את נפילתו של סמ”ר סימון שלומוב, תושב עירנו. סימון היה חייל בודד שהתגורר בקריה בדירת שותפים. הוא עלה לארץ במסגרת תוכנית נעל”ה במרץ 2021. אמו של סימון מתגוררת בקזחסטן וכעת מחכים להגעתה לארץ כדי לקבוע את מועד ההלוויה. אני שולח את תנחומיי למשפחת שלומוב ומרכין ראשי בכאב על נפילתו של לוחם חדור מטרה שמסר נפשו במערכה צבאית צודקת להגנת מדינת ישראל”.

ישי חדד, מייסד מכינת הראל שבה למד שלומוב ספד לתלמידו: “סימון עלה במסגרת נעל”ה, התחנך בכפר הנוער שפיה וזכינו שהגיע אלינו למכינה בירושלים. סימון היה בחור חייכן ומלא שמחת חיים. הוא שיפר את העברית שלו במהלך המכינה כדי להתגייס לחטיבת הצנחנים בה שירת והיה גאה בשירות הקרבי שלו. סימון אהב את עם ישראל ומדינת ישראל, עזב הכל כדי לעלות ארצה ולהתגייס לצנחנים וכדי לשרת את מדינתנו האהובה”.

סמ”ר סימון שלומוב, צילום: דוברות מכינת הראל

“אובדן עצום זה מצטרף לבוגר נוסף של המכינה, אשר איבדה לפני כחודשים את סמ”ר בוריס דונבצקי ז”ל, חברו הקרוב של סימון”, הוסיף חדד. “הם מסמלים את היפה בעם שלנו: נתינה אין סופית, ציונות, עליה לארץ ונתינה ללא גבול. יהי זכרו ברוך”.

קיריל רודקובסקי, שלמד יחד במכינה עם סימון במחזור ח’ במכינת הראל אמר: “סימון ואני היינו ממש כמו אחים. עלינו יחד מקזחסטםן למדנו יחד בכפר הנוער שפיה ובמכינת הראל ואפילו גרנו ביחד באותה הדירה. הוא היה אדם עם הלב הכי גדול שיש. תמיד עזר לכולם ותמיד רצה לעשות טוב. אומרים שאלוהים לוקח את הטובים ביותר אבל סימון באמת היה הטוב מכולם”.

שלומוב ודונבצקי ז”ל, צילום: דוברות מכינת הראל

שלומוב הוא הלוחם השני מגדוד 202 שנפל בקרבות בדרום ברצועה בימים האחרונים. ביום שישי האחרון הותר לפרסום דבר נפילתו של סמ”ר נועם חבה ז”ל מירושלים.

כאמור, שלומוב הוא גם החלל השני במלחמת חרבות ברזל של מכינת הראל, המיועדת לעולים ממדינות חבר העמים לשעבר. לפני חודשיים בדיוק נפל בצפון הרצועה בן המחזור שלו מהמכינה, סמ”ר בוריס דונבצקי ז”ל, שעלה מרוסיה, תוך שירותו כלוחם שיריון בגדוד 46 של חטיבת ‘עקבות הברזל’ (401).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *