עידן רייכל באלבום חדש ו”נשארים לחג” בדרך לאוסקר: כל המלצות התרבות לשבוע הבא

שבוע נוסף מגיע לסיומו, וכדי שתתחילו לתכנן את התוכניות שלכם להמשך השבוע כבר מעכשיו – הכנו עבורכם כמה המלצות לכל מה שמעניין בעולם התרבות ב-14-9 בפברואר.

סרטים

“נשארים לחג”

סרטו החדש והמרגש של הבמאי-תסריטאי המוערך וזוכה האוסקר (“היורשים”, “דרכים צדדיות”) עוקבת אחר פרופסור במכינה מובחרת בניו אינגלנד שנאלץ להישאר בקמפוס במהלך חופשת חג המולד, על מנת לשמור על קומץ תלמידים שאין להם לאן ללכת בחג. באופן מפתיע, קשר ייחודי נוצר בינו, בין תלמיד מבריק בעל קשיי התנהגות ובין הטבח הראשי של בית הספר, שאיבד לאחרונה את בנו במלחמה.

הסרט מועמד ל-5 פרסי אוסקר, כולל לסרט הטוב ביותר. בכיכובם של פול ג’יאמטי ודאווין ג’וי רנדולף, שזכו בגלובוס הזהב על תפקידם – ושעשויים לצאת עם פסלון מוזהב באוסקר הקרוב.

בבתי הקולנוע

“המנצחים”

סרטו המצופה של אלירן פלד (שביים והיה שותף ליצירת הסדרה “הבלתי חשובים”) הוא מיוזיקל משובח ומלא בצבע המבוסס על אירועים אמיתיים, המתרחש בישראל של שנת 1967.

כשהאומה מסוחררת מאופוריית הניצחון של מלחמת ששת הימים, מחליטה נטע לעבור לגור בתל אביב כדי להגשים את החלום שלה להפוך לשחקנית מפורסמת. בעוד היא נישאת על גלי ההערצה, היא מתקשה לזהות את בן זוגה שחזר אדם אחר לגמרי המלחמה – ואת חבריה שהחלומות שלהם התנפצו לעד. בכיכובם של דניאל ליטמן, עמית פרקש, יעל שטולמן, ידין גלמן, דור הררי, יואב רוטמן ועוד.

בבתי הקולנוע

“לאהוב פשוט”

בלב סרטה של מוניה שוקרי, שהתחרה במסגרת תחרות “מבט מסוים” בפסטיבל קאן האחרון, נמצאת סופיה, מרצה לפילוסופיה בשנות ה-40 לחייה שכשסילבן הצעיר נשכר לשפץ את הבית החדש שלה ושל בן זוגה מזה עשור, ניצת ביניהם רומן שמנפץ את עולמם – אבל האם הם יצליחו לשרוד לאורך זמן?

בבתי הקולנוע

פסטיבל הקולנוע רהט

“חלומות מסוכר”, אותו ביים סבסטיאן טולאר, יהיה סרט הפתיחה של הפסטיבל, שיימשך על פני שבוע שבו יוצג קולנוע איכותי בסימן חיים משותפים.

בפסטיבל תתקיים הקרנה חגיגית של “תמונת הניצחון”, בסופו יתקיים פאנל בהשתתפות הבמאי אבי נשר והשחקנים עלא דקה ואמיר חורי; מפגש שחקנים ובמאים בהשתתפות שלומי אלקבץ, מכרם חורי ועוד; הקרנה חגיגית ומפגש יוצרים של הסרט “קדחת ים תיכונית” אותו ביימה מאהא חאג’, ועוד שלל אירועים לחובבי הקולנוע.

החל משבת, בסינמטק רהט

מתוך הסרט “מטפלות בעניינים”, שיוקרן בפסטיבל, צילום: יחסי ציבור

סדרות

“אויבות: קפוטה נגד הנשים”

7 שנים לאחר שהעונה הראשונה בסדר האנתולוגיה של ריאן מרפי העוקבת אחר סכסוכים מתוקשרים יצאה, היא חוזרת בעונה שנייה – אותה ביים לא אחר מאשר גאס ואן סנט (“סיפורו של וויל האנטינג”, “מילק”, “איידהו שלי”).

העונה החדשה עוקבת אחר היריבות בין הסופר הכריזמטי והצבעוני טרומן קפוטה (בגילומו של טום הולנדר) לחברותיו, נשות העילית הזוהרות והעשירות של התקופה, שכונו “הברבורות של קפוטה”. לאחר שהוא חשף את סודותיהן הכמוסות והשערורייתיים ביותר, החברות הקרובה הופכה במהרה ליריבות מרה.

שורה של כוכבות משתתפות בסדרה, בהן נעמי ווטס, קליסטה פלוקהארט, דיאן ליין, דמי מור, קלואי סאביני, מולי רינגוולד וגם ג’סיקה לאנג האגדית (שכיכבה בעונה הראשונה של הסדרה).

זמין ב-yes

https://www.youtube.com/watch?v=YabKNs66eeg

“יום אחד”

דרמה רומנטית חדשה, המבוססת על הספר המצליח בעל אותו השם – שכבר עובד לסרט בכיכובם של אן האת’וואי וג’ים סטרג’ס – שבמרכזו עומדים אמה ודקסטר, שלאחר סיום התיכון שלהם מחליטים להיפגש בשל שנה באותו יום בדיוק, ולראות כיצד חייהם השתנו בזמן שעבר. כל פרק עוקב אחר ההתפתחות שלהם בין שנה לשנה, כשלאורך השנים הם חווים אושר וגם לא מעט כאב לב.

זמין בנטפליקס

“יחסים פלוס”

קומדיה רומנטית חדשה העוקבת אחר סאמי, צעירה עצמאית ונועזת, ובטום בעל הלב הטוב, שעברו הלא פשוט הולך עימו לכל מקום.

כשערב אחד השניים נפגשים בערב קריוקי, ניצוצות עפים ביניהם. הם מחליטים לפצוח ברומן ללא מחויבות ורגשות למשך שלושה שבועות, עם תנאי אחד – שהם לא יספרו אחד לשנייה את שם משפחתם, ושהם לא יתראו בסיום התקופה. אבל מה יקרה כשהם יגלו שהם מתאהבים אחד בשנייה וכאשר סוד גדול יתגלה במפתיע?

ראשון, ב-yes וב-HOT

“סימני שאלה”

הסדרה התיעודית הזו עוקבת אחר תהליך היציאה בשאלה של שני גברים ואישה אחת בחברה החרדית. כל אחד מהם נמצא בגיל ובסטטוס משפחתי שונה, מגיע מרקע סוציואקונומי אחר ומזרמים חרדים מגוונים, אבל את כולם מאחד דבר אחד: הכמיהה לצאת לחופש והזכות לבחור – איך ייראו חייהם? במה יאמינו, או לא יאמינו? איך יתלבשו? במה יעסקו, ועם מי יחלקו את חייהם?

החל מראשון, ב-HOT8

מתוך “סימני שאלה”, צילום: יוסי פדר

“The New Look”

סדרה חדשה ומסקרנת במיוחד המתרחשת לאחר מלחמת העולם הזה, אז מעצב האופנה האגדי כריסטיאן דיור יצר את קו האופנה המפורסם שלו “New Look”, תוך שהוא מנסה להדיח מפסגת העיצוב את לא אחרת מאשר קוקו שאנל. בכיכובם של בן מנדלסון, ג’ולייט בינוש, מייזי וויליאמס, ג’ון מלקוביץ’ ואמילי מורטימר.

החל מרביעי, באפל TV+

מוזיקה

אלבום חדש לפרויקט של עידן רייכל

כיאה לאחד הפרויקטים המוזיקליים הכי טובים ומסקרנים שפעלו בישראל ב-20 השנים האחרונות, האלבום החדש (“מגדל של אור”) של ההרכב הייחודי הזה, הראשון שלו מאז “רבע לשעה” מ-2013, משלב מספר סגנונות במגוון שפות – וכל זאת לכדי יצירה שלמה ואחידה, שמחבר בין כל הצדדים הקיימים בישראל, ואף מחוצה לה.

השילוב בין הזמרים האורחים הרבים (גידי גוב, רוני דלומי, ארקדי דוכין, שי צברי, מאי ספדיה ולואי עלי) עם כישרונו העצום של רייכל החזירו לאוזנינו את הפרויקט הוותיק, שמוכיח פעם נוספת כי לא נס לחו.

זמין בכל הפלטפורמות

פסטיבל המגבר

חמישה ימי פסטיבל יתקיימו בפסטיבל הזה, שבו ייפרסו תשע הופעות שונות, בהן הפקות ייחודיות לפסטיבל ושלל אירועים מיוחדים – כשהגיטרה תעמוד במרכזם.

במהלך הפסטיבל, נעם רותם יחגוג 30 שנות יצירה במופע שבו יארח את רונה קינן, שי צברי ושלומי שבת; רונית שחר תחזור לאלבום הבכורה שלה “שלום לתמימות” ותארח את איה זהבי פייגלין; כנסיית השכל תחגוג 30 שנה לאלבומה המצליח “קח שירים”; מאוד כהן ובום פם יקיימו לראשונה מופע משותף; פיטר רוט יארח את עלמה גוב, ועוד אירועים מלאי דיסטורשנים.

החל משלישי, במרכז ענב לתרבות, תל אביב

הפילהרמונית הישראלית מארחת את שירי מימון

הזמרת המצליח תתארח לראשונה בקונצרט של התזמורת הפילהרמונית הישראלית (עליה מנצח תומר הדדי), במופע עוצמתי וחד-פעמי שבו היא תבצע את הלהיטים הגדולים הרבים שלה בעיבוד מרגשים. בין השירים שיבוצעו: “השקט שנשאר”, “אהבה קטנה”, “אמא”, “כשהלכת” ועוד רבים וטובים.

שלישי, בהיכל התרבות תל אביב

שירי מימון, צילום: שי פרנקו

אלבום חדש לאשר

רגע לפני שהוא מופיע במחצית הסופרבול האמריקני, זמר האר’נ’בי משחרר את אלבומו התשיעי (“Coming Home” שמו), הראשון שלו מאז סוף 2016.

אז נכון שהוא כבר לא משחרר להיטים כפי שעשה בעבר, אבל למי אכפת אם הוא ממשיך לייצר מוזיקה טובה? על סמך הסינגלים שפורסמו ממנו עד כה (בהם המיני-להיט “Good Good”) ורשימת האורחים המכובדת (בהם H.E.R, דה דרים ועוד), אין ספק שהוא יביא לעולם אלבום שאי אפשר יהיה להתחמק ממנו.

זמין בכל הפלטפורמות

פסטיבל מוסטונןפסט טאלין

המהדורה ה-11 של הפסטיבל יוצא לדרך עם שלל קונצרטים ומופעים של מיטב התזמורות הקלאסיות והבארוקיות בישראל, עם זמרים וסולנים מאסטוניה, וגם אנסמבל בארוק אסטוני.

בפסטיבל, שמספר קונצרטים בו יהיו פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום, התזמורות וההרכבים הישראליים יבצעו מוזיקה מזרחית קלאסית ועכשווית, שיאפשר לכל אחד ואחת ליהנות מכוחה המאחד של התרבות.

החל משני, ברחבי הארץ

הכנרת אנה ליסה בזרודני // צילום: Kaupo Kikkas

מיקי גבריאלוב במופע לזכר אריק אינשטיין

אחד היוצרים-הגדולים והאוהבים ביותר בישראל, ששיריו הפכו זה מכבר לנכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית, יעלה לבמה במופע שבו יבצע רבים מלהיטיו של הזמר האגדי, שהלך לעולמו ב-2013, בעיקר כאלו שהוא עצמו היה מעורב ביצירתם – למשל, “עוף גוזל”, “אני ואתה”, “שיר השיירה” “אוהב להיות בבית”, “היא יושבה על החלון”, “הכניסיני תחת כנפך” ועוד רבים וטובים אחרים.

שישי, בגריי יהוד

“הרקוויאם של ורדי”

יצירתו המונומנטלית של אחד מגדולי מלחיני האופרה יבוצע בקונצרט רב-משתתפים בניצוחו של מאסטרו דן אטינגר. ישתתפו בה ארבעה סולנים מובילים מישראל ומהעולם, מקהלת האופרה הישראלית בניצוחו של איתי ברקוביץ ותזמורת האופרה, וגם התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון.

שישי-שלישי, בבית האופרה, תל אביב

המנצח דן אטינגר, צילום: באדיבות הפילהרמונית של שטוטגרט

במה

“הבשורה על פי מונטי פייתון”

יצירה מקורית לתזמורת, מקהלה ותוכי מת במופע מאת זהר שרון ורועי אופנהיים, שיצרו קרקס מוזיקלי שחושף באופן חדש את ההומור והטירוף של הצוות הקומי האהוב. הדנ”א של הפייתונים נמצא בכל רגע ורגע של המופע, שמחבר בין עולמות תוכן רחוקים ומערכונים שנונים ללא פאנץ’-ליין.

ראשון, בבית האופרה, תל אביב

מתוך התערוכה “הבשורה על פי מונטי פייתון”, צילום: באדיבות תזמורת המהפכה

“הפרח בגני”

המחזמר העוקב אחר סיפורו של זוהר ארגוב (אותו מגלם הזמר בר צברי) טומן בחובו שירה תימנית שורשית ונוגעת, שעוטפת את סיפורו של הזמר המנוח, שחי בעוני בילדותו לאהב אלכוהוליסט ולאם אוהבת אך חסרת אונים. לאחר שהפך לאחד הזמרים האהובים בישראל, ארגוב התמכר לסמים – עד למותו הכואב. במופע יבוצעו רבים משיריו, בהם “נכון להיום”, “מה לך ילדה”, “צל עץ תמר”, “ים של דמעות”, “אלינור” ועוד רבים.

שני, בהיכל התרבות Friends נהריה

“נפש גוף ציפור”

לרגל נעילת התערוכה וציון הוולנטיין, תתקיים הרצאה של אוצרת התערוכה “השושנה והזמיר: אהבה גשמית ורוחנית באמנות פרסית מאוחרת”, שמעניקה זווית חדשה ונוקבת לקשר שבין הגוף לנפש.

בסוף ההרצאה, תתקיים הופעת מחול סולו מאת הכוריאוגרפית מירב כהן, שתבוצע על ידי הרקדן ארתור אסטמן, שבוחנת את גוף האדם כציפור החיה במציאות סוריאליסטית אשר חוקרת את גבולות הגוף דרך ריקוד לא מתפשר.

רביעי, במוזיאון ישראל

מתוך “נפש גוף ציפור”, צילום: מירב שמנת

“וינה או דימונה”

הסטודנטית האוסטרית כריסטינה נלהבת לקראת השלמת הליך הגיור שלה, בזמן שבן זוגה גיא כלל אינו מודע לתוכניתה – ורוקם תוכניות מלהיבות אחרות. כשהרבנית הצבעונית בוטבול ובנה היחיד חננה מצטרפים לקלחת, נוצרת קומדיה משוגעת על אהבה, אלוהים ועל נציגיו עלי אדמות.

שלישי, בבית מזי”א, ירושלים

“עם ישראל חי ורונן”

האחים והשחקנים רונן וחי דוידוב (שניהם יצרו ושיחקו בסדרה “איפה אתה חי”) עולים במופע סטנד-אפ חדש וחסר גבולות, שבו הם פותחים את הכל. השניים מדברים על משפחה, זוגיות, על המלחמה וחמאס – וכל זאת מבלי להפסיק לעקוץ אחד את השני.

המופע מתקיים בעברית, בבוכרית וברוסית – והוא ילווה בכתוביות לעברית שיופיעו על גבי מסכים.

שבת, בתיאטרון חולון

תערוכות

רסיס מן הסערה

עבודות פיסול, ציור, קרמיקה, צילום, הדפס וניו מדיה מוצגות בתערוכה הזו, שהוקמה בעקבות אירועי 7 באוקטובר. חלקן נוצרו לאחר פרוץ המלחמה ואחרות לפניה, וכעת הן מקבלות משמעות חדשה לאור המציאות הנוכחית.

כשמסביבן מוצגים בני אלפי שנים מתרבויות שונות שפעלו באזור, היצירות של התערוכה, הפרוסות ברחבי המוזיאון, מקבלות משמעות נוספת, כזו שבה כאב מאוד עומד במרכזן. ההיסטוריה הארוכה שנמצאת בכל מקום נותנת להן נופך גדול שמעצים את החוויה כולה בכך שהיא מוסיפה לה רבדים עמוקים מאוד, שמוכיחים את הכוח הרב שיש באמנות ובמה שעומד מאחוריה.

מוזיאון ארצות המקרא, ירושלים

יצירה של האמנית נעה ארד-יאיר, שתשתתף בתערוכה, צילום: נעה ארד-יאיר

The Story of Van Gogh

התערוכה המדוברת העוקבת אחר יצירותיו של האמן ההולנדי הביאה אליה יותר מ-10 מיליון מבקרים ביותר מ-50 ערים ברחבי העולם שבהן הוצגה.

כ-2,000 מיצירותיו של ואן גוך משתתפות בתערוכה, שתתפרס על פני 1,500 מטרים, ואלה יציגו את התקופות בשונות בחייו ואת הסיפורים שעמדו מאחורי הציורים – תוך שהם יקבלו ממד חדש ופורץ דרך, באמצעות ציורים שיוצאים מהמסגרת ושמוצגים ב-360 מעלות באמצעות הקרנה יוצאת דופן. שישה חללים נוספים יוצגו בתערוכה, ואלה יכללו כ-40 רפליקות נאמנות למקור של יצירותיו, חלל שיעיר לחיים את הציור המפורסם “חדר השינה”, חלל שבו הקהל יוכל לצבוע את ציוריו של ואן גוך ולהפיח בהם חיים חדשים – ואז לראותם “מונפשים” בהקרנה על קיר שלם, ואף מתחם מציאות מדומה שמאפשר “להחליק” לתוך עולמו. בנוסף, במקום יפעל גם חלל שלם שיוקדש לאמנים ישראליים מעוטף עזה ודרום הארץ שפונו מבתיהם.

בביתן 2, אקספו תל אביב

משפחה

חקר טבע אבולוציוני

סדנה משפחתית מיוחדת במינה לרגל יום דרווין, המיועדת לפעילות משותפת של מבוגרים וילדים, שיחקרו מקרוב מוצגים ותופעות. התחנות בסדנה מציעות להתבונן מקרוב על פרטים קטנים כגדולים, שימוש בציוד מדעי מתקדם, מוצגים שאפשר לגעת בהם ואף ערכות יצירה.

שבת, במוזיאון הטבע ע”ש שטיינהרדט, אוניברסיטת תל אביב

מוזיאון הטבע ע”ש שטיינהרדט, צילום: שי בן-אפרים

“ילדותו של בטהובן”

השחקנית ניצה שאול תשתתף בקונצרט לכל המשפחה של התזמורת הסימפונית חיפה בניצוחו של דורון סולומון. בנוסף לשאול ישתתפו גם אנסמבל רקדנים, שיעניק לילדות ולילדים טעימה מחייו ומיצירתו של המלחין הגרמני הנודע – תוך שהם נחשפים למוזיקה הכל כך חשובה שלו.

שני, באולם קריגר, חיפה

ניצה שאול בקונצרט “ילדותו של בטהובן”, צילום: יוסי צבקר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *