עימותים במעבר כרם שלום: מאות הגיעו לחסום משאיות סיוע לעזה, 40 פעילים נעצרו

עשרות רבות של פעילים הגיעו היום (רביעי) למעבר כרם שלום, וניסו לשבש ולמנוע את מעבר משאיות הסיוע לרצועת עזה. 40 פעילים נעצרו על ידי משטרת ישראל. לפי ארגון ‘חוננו’ שמייצג את העצורים, רק 10 הועברו לתחנת המשטרה בנתיבות, ו-137 משאיות הצליחו לעברו במעבר לאחר ששוטרים מנעו מהמפגינים להתקרב למקום.

בין העצורים, האח והבן השכול יהודה די, שאימו לאה (לוסי) ושתי אחיותיו רינה ומאיה נרצחו בפיגוע בצומת חמרה בפסח האחרון.

בעקבות המחאות וחסימת המעברים לרצועת עזה, דובר צה”ל הודיע כי בהתאם להערכת המצב, מפקד פיקוד הדרום ירון פינקלמן חתם הלילה על הרחבת צו השטח הצבאי הסגור בציר 211 ומעבר ניצנה. בשל חסימת משאיות הסיוע לרצועת עזה, כבר ביום ראשון הודיע פינקלמן על אזור מעבר כרם שלום כ”שטח צבאי סגור”. ח”כ לימור סון הר-מלך עתרה לבג”ץ נגד ההחלטה.

זאת לאחר שביום ראשון האחרון הוכרז איזור מעבר כרם שלום כשטח צבאי סגור, בניסיון למנוע מהפעילים להפריע למעבר המשאיות, מאחר שהכנסת הציוד ההומניטרי לרצועת עזה היא הוא יישום החלטת הקבינט מדצמבר האחרון. הקבינט הבטחוני, בו חברים גם השרים סמוטריץ ובן גביר התומכים במחאה, החליט בדצמבר על כניסת משאיות הסיוע, על אף שבעזה נמצאים 136 חטופות וחטופים ישראלים שגורלם אינו ידוע.

“אין מאבק יותר צודק מזה”, אמרה הבוקר יבגניה, אמא של אנדריי קוזלוב החטוף ברצועת עזה, לפעילי ‘צו 9’ המוחים זה היום ה-8 ברציפות נגד הכנסת סחורות לעזה. “אני לא מוכנה שמישהו יקבל שום סיוע, כשאני לא יודעת מה קורה עם הבן שלי”, אמרה האם לפעילים שהתרכזו סמוך לקיבוץ מגן שבעוטף עזה, לפני שניסו לחסום היום את המשאיות במעבר כרם שלום.

יבגניה קוזלוב ואנדריי (צילום: אלבום פרטי)אמש דווח בערוצים פלסטינים כי במשאיות שאמורות להעביר מזון, תרופות וציוד התגוננות מפני מזג האוויר, הוחזרו גם 80 גופות של פלסטינים שנאספו על ידי צה”ל בצפון הרצועה ובעיר עזה (ככל הנראה מבתי החולים שפאא והאינדונזי) ואתמול הובאו לקבורה ברפיח בדרום הרצועה. בדובר צה”ל סירבו להתייחס לדיווח.

בימים הראשונים למחאה, הפעילים אכן הצליחו לחסום את מעבר הסחורות, אך בשל הטלת הצו, בימים האחרונים נערכו עיכובים ומעצרים של פעילים. בין העצורים: יוזם ‘צו 9’, ספי בן חיים ויו”ר ‘צעדת האימהות’ סימה חסון.

אתמול שינו הפעילים את נתיב המחאה, וחסמו את המשאיות שעברו דרך מעבר ניצנה, בעוד הסחורות בכרם שלום עברו כמתוכנן. בנוסף פרסמו אמש הפעילים כי הסחורות המגיעות לעזה, עוברות דרך נמל אשדוד, מה שנראה שיהיה מוקד נוסף של פעילות הארגון.

משאיות סיוע המוניטרי בצד הפלסטיני של מעבר כרם שלום (צילום: עבד אל רחים כתיב/פלאש90)

משאיות סיוע המוניטרי בצד הפלסטיני של מעבר כרם שלום (צילום: עבד אל רחים כתיב/פלאש90)

קוזלוב בן ה-27 עלה לארץ באוגוסט שעבר מסנט פטרבורג ברוסיה, שם הוא למד עיצוב חזותי ופרסום והספיק לעבוד מעט בתעשייה. “הוא התעניין בישראל ובאפשרות לעלייה במשך הרבה שנים”, מספר אביו. לדבריו, כבר במהלך הקורונה אנדריי קיבל החלטה סופית לעלות וחיפש את הדרכים הטובות ביותר להגשים את חלומו, תוך כדי עיסוק אינטנסיבי בגיבוש המסמכים הנדרשים לעלייה.

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *