“פורים מאוחדים” במקום עדלאידע: החגיגות בירושלים יתקיימו במתכונת מיוחדת

נערכים לחגיגות שושן פורים בירושלים: לאחר מחאת משפחות החטופים סביב החלטתה של עיריית ירושלים לקיים השנה עדלאידע, לראשונה אחרי 42 שנה, אף שהחטופים טרם שבו הביתה – הושגה הסכמה על קיום תהלוכת פורים בעיר, זאת אחרי פגישה שהתקיימה בין ראש העיר משה ליאון לנציגי המשפחות.

פורים בירושלים, צילום: אורן בן חקון

התהלוכה תצעד היום (שני) במסלולה המתוכנן, ברוח התקופה ועם תוכן מוזיקלי שהוסכם בפגישה. בהתאם לבקשת משפחות החטופים ומטה החטופים, שם האירוע המתוכנן שונה מעדלאידע לתהלוכת “פורים מאוחדים”, והמוזיקה באירוע תנוגן בעוצמה נמוכה.

134 עגורים צהובים

משפחות החטופים יובילו את התהלוכה, שבה צפויים להשתתף עשרות אלפי אנשים, לצד מיצג של 134 עגורים צהובים, כמניין החטופים בעזה.

העבודה על העגורים הצהובים שמסמלים את החטופים בעזה, צילום: אורן בן חקון

כמו כן, בתהלוכה ישתתפו חלק ממשפחות החטופים, ובהן המשפחות של ליאור רודאיף, רומי גונן, כרמל גת, איציק אלגרט, עופר קלדרון, עומר שם טוב, אוריאל ברוך וטל שהם.

התהלוכה, תכלול בובות שעוצבו על ידי מוסדות התרבות הירושלמיים, ילדי ירושלים, ילדים שפונו מבתיהם לבירה ואמנים ששבו משירות מילואים ארוך.

פורים בירושלים, צילום: אורן בן חקון

ממשפחות החטופים נמסר: ״אנו מודים לעיריית ירושלים ולראש העירייה, משה ליאון, על ההקשבה והנכונות להתאים את אירועי פורים בעיר לרוח התקופה. אנו רואים בעיר הבירה של מדינת ישראל כמגדלור המכווין את המדינה כולה בדרך הראויה והאחראית במשימה החשובה להשבת כלל בניה ובנותיה לארץ ישראל, החיים לשיקום, והחללים לקבורה. אין מצווה גדולה יותר ממצוות פדיון שבויים”.

בעיריית ירושלים ציינו: “תהלוכת פורים תתקיים בשושן פורים ברחובות הבירה, ונועדה לשמור על החוסן הנפשי של ילדי ישראל ולתת להם מקום לשמוח גם במציאות המורכבת שבה אנו חיים. היא תיערך עם מוזיקה שתוכנה ועוצמתה נקבעו בשיתוף משפחות החטופים”.

במהלך הפגישה של ליאון עם נציגי משפחות החטופים, הוסיף ראש העיר: “ירושלים היא בירת ישראל של כלל אזרחיה ותושביה, ומשמשת מגדלור במאבק להשבת החטופים. כמו כל בית ישראל, אני מחבק את המשפחות ועומד לצידן, ואעשה הכל כדי לסייע להשבת היקירים והיקירות הביתה מהר ככל הניתן”.

פורים בירושלים, צילום: אורן בן חקון

המשטרה נערכת לקראת אירועי פורים

במחוז ירושלים במשטרה השלימו את היערכותם בימים האחרונים לקראת אירועי פורים, שבהם צפויים להשתתף תושבי העיר ומבקרים רבים מרחבי הארץ.

היערכות המשטרה, בפיקוד מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג’מן, תכלול פריסה של שוטרים, לוחמי משמר הגבול, מתנדבים וסדרנים רבים שיפעלו ברחבי העיר, בדגש על מרכז העיר ומקומות הומי קהל. כמו כן, שוטרי התנועה יפעלו במשימות הכוונה התנועה והזרמתה, לצד אכיפת חוקים נגד עבירות תעבורה מסוכנות, בדגש על נהיגה בהשפעת אלכוהול.

שוטרים בירושלים (ארכיון), צילום: יונתן זינדל פלאש 90

במשטרה גם יקדישו מאמץ מיוחד לאכיפה של איסור מכירת אלכוהול לקטינים בבתי עסק, וקוראים לציבור לגלות ערנות מרבית ורגישות בנוגע לחפצים ולאנשים חשודים. בכל מקרה כזה, יש לחייג ולדווח ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *