פעיל “אחים לנשק” החשוד בזריקת לפידים בהפגנה ישוחרר למעצר בית

רוי גורדון, החשוד בזריקת לפידים בהפגנה ליד בית ראש הממשלה בירושלים, ישוחרר הערב (רביעי) למעצר בית עד יום שישי בתנאי ערבות והרחקה, לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את הערר שהגיש על המשך מעצרו. הבוקר ערכה המשטרה חיפוש בביתו של גורדון, בן 45 מתל אביב, והחרימה משם כמה פריטים.

גורדון – פעיל בולט במחאת “אחים לנשק” – חשוד שהשליך שני לפידים, אחד מהם לעבר שוטר, בהפגנה שנערכה בשבוע שעבר ליד בית ראש הממשלה בירושלים. השופט אהד גורדון קבע כי המעשה הוא חמור “ואם העורר ביצעו – ייתן את הדין בבוא העת, אלא שדיני המעצר עוסקים במישור שונה שעניינו בצורך באקט חריף של שלילת חירות”.

בכל הנוגע למסוכנות הנובעת מגורדון, קבע השופט כי הסרטון של זריקת הלפיד “לא מציג תקיפה בדרך של יידוי הלפיד במסלול ישיר לעבר שוטר”. הוא ציין כי “אין בכך למעט את חומרת המעשים, אך הנתון רלוונטי לאומדן הסכנה הנשקפת מהמשיב”. גורדון יוצג על ידי עורכי הדין גונן בן יצחק, גבי לסקי ורן תגר ממערך העצורים של המחאה.

גורדון נעצר אתמול בבוקר בביתו, והמשטרה החרימה את הטלפון הנייד שלו. נציג המשטרה בדיון הארכת המעצר, עו”ד עידן חי רחמני, אמר כי גורדון לא הכחיש בחקירתו את השלכת הלפידים, אך אמר כי “זרק לפיד כבוי שמצא על הרצפה כחלק מהתקף שחווה בשל הדוחק והברדק”.

לפי החשד, במהלך צעדה ברחוב עזה בירושלים, השליך גורדון שני לפידים לעבר כוחות המשטרה, ואחד מהם פגע בסוס, אך לא בפרש המשטרה שרכב עליו. “הלפיד עשוי מבד ושעווה, ואם היה נדבק לרעמת הסוס ומתלקח היינו נמצאים בסכנת חיים לרוכב ולמפגינים שסביבו”, אמר נציג המשטרה. עו”ד רחמני הוסיף כי ברשות המשטרה “צילומים של האירוע ואיכונים של החשוד במקום האירוע, וכן ראיות נוספות הקושרות אותו למיוחס לו”.

רוי גורדון בהפגנה למען שחרור החטופים, בחודש שעבר
רוי גורדון בהפגנה למען שחרור החטופים, בחודש שעבר

רוי גורדון בהפגנה למען שחרור החטופים, בחודש שעבר צילום: תומר אפלבאום

רוי גורדון בהפגנה למען שחרור החטופים, בחודש שעבר צילום: תומר אפלבאום

“אחים לנשק” מסרו בתגובה על מעצרו של גורדון כי “אין מקום לאלימות במחאה אזרחית דמוקרטית”, וציינו כי יוסיפו למחות “בנחישות, ללא אלימות, נגד שלטון מנותק שרואה את שרידותו הפוליטית לפני טובת המדינה”.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *