“צאו אחינו ובואו לסייע לנושאים בנטל”: אחים לנשק תלו פשקווילים בשכונת מאה שערים

מאות פעילי אחים לנשק הגיעו היום (ראשון) לשכונת מאה שערים בירושלים, תלו פשקווילים וקראו לאחיהם החרדים לשאת בנטל השירות. זאת על רקע המחלוקות סביב חוק הגיוס, והביקורות הציבורית סביב אי גיוס חרדים לצה”ל. במהלך המהומות שהתפתחו בין הפעילים לתושבי השכונה נעצרו שני חשודים, תושבי שכונת מאה שערים: אחד בגין גרימת נזק במזיד לאופנוע משטרתי, בכך שהפיל אותו ארצה. חשוד שני בגין הצתה במזיד של דגל מדינת ישראל. 

“האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה?” – אחים לנשק בתליית פשקווילים במאה שערים, צילום: אחים לנשק

רבבות בעצרת מחאה מול הכנסת, עימותים אלימים במאה שערים, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

דרור ארז, בוגר סיירת מטכ”ל ממובילי אחים לנשק פנה לקהל ביידיש ואמר: “תגידו למנהיגים שלכם די, אנחנו רוצים להיות חלק מהעם היהודי במדינת ישראל. אנחנו צריכים שתתגייסו לצבא, אנחנו לא יכולים לסחוב אתכם על גבינו. אנחנו רוצים שוויון בנטל מה שהיה לא יהיה, כי אי אפשר אחרת”.

מתנועת אחים לנשק נמסר: “צאו אחינו ובואו לסייע לאחיכם הנושאים בנטל. למען שלום ובטחון, העם היהודי בארצו ולמען שלום ביננו”.

מהומות בשכונת “מאה שערים” בירושלים בהפגנה של אחים לנשק

במקום התפתחו מהומות בין הפעילים לתושבים שהשליכו ביצים וחפצים. מהמשטרה נמסר: “לפני זמן קצר במקביל להפגנה מתואמת שהחלה באזור הכנסת במתחם המחאות המוגדר לכך, הגיעו כמה עשרות מוחים לאזור כיכר השבת בירושלים, חסמו את ציר התנועה במקום בניגוד לחוק והחלו להתעמת עם תושבי האזור, שהתקהלו במקום, תוך הפרת הסדר הציבורי. במקום נוצר חיכוך בין הצדדים, וכוחות משטרה פעלו לחצוץ בין הניצים, למנוע מעשי אלימות ולהדוף את המתפרעים.

“בעקבות השלכת ביצים וחפצים לעבר אותם מפרי סדר והפלת קטנוע משטרתי נעצר מספר סדר במקום. השוטרים ממשיכים לפעול לשמירה על הסדר הציבורי באזור ולמנוע אלימות בין הצדדים”.

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה לצעדה של אחים לנשק במאה שערים: “הפרובוקציה של אחים לנשק שצועדים למאה שערים כדי לייצר עימות ואלימות זורקת אותנו ישר ל-6 באוקטובר כאילו לא למדנו כלום ולא עברנו את הטבח הנורא. כך גם חוסר האחריות של היועצת המשפטית לממשלה. שנאה ומלחמת אחים לא יביאו לגיוס של חייל אחד נוסף אלא לקרע וחורבן. הדרך לשילוב הציבור החרדי בהגנה על ביטחון המדינה הוא בשיח והידברות כך נעשה ובעז״ה כך נצליח”.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *