“רמה אחת מעל כולנו”: ישראל סוקול נפל בדרום רצועת עזה

רס״ל (במיל׳) ישראל סוקול, בן 24 מקרני שומרון, נהרג אתמול (שני) בתקרית הקשה בדרום רצועת עזה שבה, כתוצאה מפיצוץ, קרסו מבנים על לוחמים ששהו בהם. סוקול, לוחם בגדוד 8208 מחטיבה 261, הותר אחריו הורים – יהושע ומרינה, וארבעה אחים ואחיות.

יגאל להב, ראש מועצת קרני שומרון ספד לו: “ישראל צעיר אהוב, חכם, עם חיוך ענק ולב גדול של נתינה שנלחם למען ביטחון ישראל”.

יותם דויטש, חברו, כתב בפייסבוק: “ישראל כנראה היה מגלגל עלי עיניים אם הוא היה יודע אני כותב פוסט לזכרו. את סוקול פגשתי בשיעור א’ בישיבה, מהר מאוד הבנתי שמדובר באחד הלמדנים הגדולים בשיעור, חד וחכם, רמה אחת מעל כולנו. בשמירות לילה בישיבה הייתי רואה אותו מגיע ב-6 בבוקר ללמוד לפני התפילה והייתי צוחק עליו שיחזור לישון כי הוא נראה ממש עייף. אבל זה היה סוקול עושה מה שנראה לו נכון גם אם זה קשה.

“התגייסנו ביחד לצבא שם גיליתי פייטר רציני שחותר להתמקצע ושתמיד יהיה אפשר לסמוך עליו. הייתי בטוח שיצא מ”כים וקצינים אבל הוא החליט שהוא לא רוצה לצאת מוקדם למ”כים למרות הלחץ הגדול שהיה עליו. שוב עושה מה שהוא רוצה כי זה נראה לו נכון. בגדוד הוא הפך להיות המפקד הלא רשמי של המחלקה, מי שהוביל את הכולם, הוא עשה את זה בלי תפקיד רשמי או דרגה ,פשוט מתוך כך שכולם סמכו עליו וידעו את היכולות הגדולות שלו.

“נקפוץ ל-8 באוקטובר כל המחלקה שלי מוקפצת לירדן, מתבאסים מכך שיוצאי גבעתי תופסים גזרה כזאת, כולם מדברים ומאיימים לעבור לגדוד אחר, וסוקול לא איתנו, סוקול עשה מה שהוא תמיד עושה, ועשה מה שנראה לו נכון. הלך לגדוד אחר כדי להילחם. שוב מעשה שכל כך מתאים לו, אף אחד לא היה מופתע”.

ישראל סוקול יובא למנוחות היום בשעה 13:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בקרני שומרון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *