עמוס תמם כל הזמן בטלוויזיה שלכם – זאת הסיבה הנדושה למה

עצמתי עיניים ונרדמתי, ובחלומי הופיע לו עמוס תמם. “מה אתה עושה כאן?” שאלתי, והוא החזיר אלי מבט כובש והשיב: “מה זאת אומרת, אני בכל מקום”.

זו מין תקופה כזו שבה עמוס תמם מחייך אלינו מכל עבר. הוא מתנוסס על שלטי החוצות, מוכר בנק במקבצי הפרסומות ומככב בשלוש סדרות שונות. אמש, לדוגמה, הוא שלט בפריים־טיים בשני ערוצים במקביל, 11 ו־12.

מגלם נבל עם קלאס. עמוס תמם, צילום: מתוך כאן 11

ב”מנאייכ” (כאן) מגלם תמם את השוטר העבריין, ברק הראל. נבל מסוכן, קר רוח ומאיים, אבל לא נבזי או נכלולי. נבל עם קלאס. מדיו תמיד מגוהצים, והוא מסיע במכוניתו את ילדיו ממקום למקום כי הוא לא סתם פושע אלא גם אבא.

בסדרת הילדים “מתוקים” (שסיימה השבוע עונה ראשונה בהוט zoom) כתב עבורו אסי עזר דמות של דוד כריזמטי ופרובלמטי שעובר שינוי לטובה עקב הצורך לעזור לאחייניו בניהול קונדיטוריה. והחל מאתמול, הגבר־גבר הישראלי עושה תפקיד ראשי בסדרה החדשה של קשת, “חולי אהבה”.

איילת זורר ועמוס תמם ב”חולי אהבה”, צילום: צילום מסך מקשת 12

“חולי אהבה” היא סיפור אהבה צפוי ותבניתי, שנובר במוות ובחולי ומעוניין לסחוט מכם דמעות. תמם מגלם מועמד פוטנציאלי לראשות הממשלה, אב משפחה שמסתיר קשיים בזוגיות, נלחם בסרטן ונדלק על הרופאה המנתחת שלו כי היא איילת זורר ואיך אפשר שלא להתאהב בה. גם דמותה מאובחנת עם סרטן, והסדרה עוקבת אחרי ההתמודדות האישית שלהם ושל סביבתם הקרובה עם המחלה.

ואילו תמם שוב מוצא עצמו במשבצת הגבר המאצ’ו הנחשק. מין טייפקאסט משומש של מזרחי מחוספס ושרמנטי, פגיע ושביר. מישהו להתאהב בו, שימשוך את הבנות אל המסך ויזכיר לנו שתמם מאמי לאומי.

אבל עמוס תמם הוא לא הרבה מעבר לטייפקאסט הקלישאתי הנדוש שהוא לא מצליח לברוח ממנו. כמו אביב אלוש, כמו צחי הלוי, כמו ליאור רז, כמו דורון בן דוד, ככה גם עמוס תמם. עוד גבר־גבר קצת מזרחי, קצת כוחני, קצת שבור, קצת מהכל. כמה עוד אפשר לקבל אותו דבר מעמוס תמם? הרי תכף יעברו הלאה, ויחפשו את עמוס תמם הבא שיגלם את אותו הטייפקאסט בכל הסדרות. החיפוש יהיה קצר: עידן עמדי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *