“צפינו לו עתיד מזהיר, כולנו שרויים בעצב עצום על לכתו״: סמל אפיק טרי נפל ברצועת עזה

אבל כבד ברחובות: הערב (שבת) הותר לפרסום כי סמל אפיק טרי, בן 19, לוחם בגדוד נחשון של חטיבת כפיר, שיצא לקורס מפקדי כיתות ולחם ברצועת עזה, נפל בחלקה הדרומי. מחלקתו של סמל טרי מקורס המ”כים שלחמה יחד ברצועה נתקלה בניין שמולכד במטענים רבים, מחבלי חמאס פוצצו את הבניין בעת שהלוחמים שהו בו, כתוצאה מכך הוא נהרג. בתקרית הטרגית נהרגו שני לוחמי צה”ל נוספים מחטיבת כפיר: סמל ינון יצחק וסמל דולב חיים מלכה. כמו כן, בתקרית נפצעו 14 לוחמים, מתוכם מפקד המחלקה וארבעה לוחמים במצב קשה.

סמל אפיק טרי נפל בדרום הרצועה, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א’ לחוק זכויות יוצרים

הבשורה הקשה הכתה במשפחתו של סמל אפיק טרי, דודו, אופיר, כתב כך: “תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים, אחיין שלי, דם שלי, הלב של המשפחה. נפלת על קדושת ארץ הקודש, לחמת בגבורה זכית לשמור שבת קודש. הלכת לעולם האמת זך וטהור. אנחנו בוכים על לכתך ומתפללים שאלוקים הגדול ישמור אותך תחת כיסא הכבוד שלו. אנחנו אוהבים אותך״.

סמל אפיק טרי נפל בעקבות פיצוץ מטענים ברצועת עזה, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א’ לחוק זכויות יוצרים

לצד האבל הכבד של המשפחה, כתב לזכרו חברו הטוב אוסקר בלוך, שחקן נבחרת ישראל בכדורגל: ״אחי היקר לא מאמין שאתה כבר לא פה”. עם היוודע לבלוך על מות חברו הוא שב במיוחד לארץ מהמשחקים באוסטריה. דר׳ נוגה קינן לביא, שהייתה המחנכת של אפיק בקרית החינוך אורט ספדה לו: ״אנחנו עוד לא מעכלים. אפיק היה מנהיג החבורה, תלמיד מצטיין, נער מדהים מיוחד ובלתי נשכח. היו לו שאיפות גבוהות והוא כיוון תמיד גבוה. צפינו לו עתיד מזהיר וכולנו בעצב עצום על לכתו״.

“כיוון תמיד גבוה”, סמל אפיק טרי נפל ברצועת עזה,

כמו כן, ראש עיריית רחובות, חמים מלול, אמר: ״רחובות כולה מתאבלת על נפילתו של אפיק. אנו כואבים את האובדן הגדול ומשתתפים בצערה הכבד של משפחת טרי היקרה, מחבקים ושולחים לה תנחומים מעומק הלב”. הלווייתו של סמל אפיק טרי צפויה להתקיים מחר (ראשון) בבית העלמין ברחובות בשעה 15:00.

בעקבות האסון בדרום הרצועה, נשא הערב דובר צה”ל, תא”ל הגרי, הצהרה לתקשורת במסגרתה אמר כי: “האירוע התרחש כשהלוחמים סרקו תשתיות טרור בשטח ותוך כדי הסריקות התפוצצו שני מטענים של חמאס במבנים. הפיצוץ אירע ק”מ בודדים בלבד מיישובי הדרום מהם יצאו מחבלים ב-7 באוקטובר, לכן אנחנו חייבים לטהר את המרחב. הוא הוסיף: “מחירי המלחמה כבדים, כל חלל הוא עולם ומלואו”.

דובר צה”ל על ריבוי הנופלים בפיצוצי מטענים: “אתגר בלחימה האורבאנית, לא מזהים דפוס קבוע” // דובר צה”ל

נוסף על כך, כשנשאל תא”ל דניאל הגרי על דפוס הפעולה של חמאס למלכד מבנים במטענים ולהפעילם בעת שהייתם של לוחמי צה”ל בהם השיב דובר צה”ל כי זה בהחלט קושי בלחימה בשטח אורבאני. לדבריו, צה”ל משתמש בכל האמצעים בסריקה, בהנדסה ובכלבים. הוא הסביר שכשקורא אירוע הכוחות מתחקרים ולומדים ממנו. הוא הוסיף כי מפקד האוגדה אף נכנס לעזה כדי לתחקר בעצמו את האירוע. “נלמד ונפיק לקחים מהר כדי לראות אם יש  משהו חדש שעלול לסכן אותם (הלוחמים), זה אתגר גדול בלחימה בטרור בשטח אורבאני” הוסיף דו”ץ. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *