אחרי הביקורת של מאמן איסלנד: זו התשובה של נבחרת ישראל

שני משחקים מהעפלה ליורו. נבחרת ישראל החלה היום (ראשון) באופן רשמי את ההכנות לשלב הפלייאוף במוקדמות יורו 2024, כאשר בחמישי הקרוב תארח בהונגריה את נבחרת איסלנד למשחק חצי הגמר. המנצחת תעפיל למפגש בחוץ מול המנצחת בין אוקראינה לבוסניה, כאשר המנצחת בגמר שייערך בשלישי הבא תבטיח את הכרטיס לטורניר.

מאמן הנבחרת אלון חזן התייצב למסיבת העיתונאים, ונדמה שלא הופתע ממבול השאלות על הזימונים לסגל: “הייתי מוטרד אם לא היו ביקורות על הסגל. אנחנו בונים סגל שהוא לא רק מקצועי, אלא שהמרקם כולו רץ ועובד ביחד. עד לפני שבוע כולם היו אופטימיים ואמרו שאנחנו בשיאנו, אחרי המשחקים הראשונים של מכבי חיפה ומכבי תל אביב בשמינית גמר הקונפרנס ליג. מיום ליום הדעות מתחלפות”.

כבר בבית המוקדמות לישראל הייתה הזדמנות פז להעפיל באופן אוטומטי ליורו, אך הפסד לרומניה עלה לה ביוקר: “יכולנו להעפיל מהבית, אני עושה את חשבון הנפש. אני לא חף מטעויות, אך לא מסתכל אחורה”, אמר על כך חזן, “כשמפסידים הזדמנות להעפיל, עם כל התסכול, זה מוכיח שבסוף לא היינו מפוקסים במגרש כדי לעשות את זה, לא הבנו את המשמעות. בהזדמנות השנייה זה לא יספיק, צריך שכל מי שעולה על המטוס, כולל אותי, יבין שהמאה אחוז לא מספיק. בארץ יש אנשים שחושבים שאנחנו לא מסוגלים, צריכים לעבוד יותר קשה מכל נבחרת שתשחק מולנו”.

ישראל פגשה בשנים האחרונות פעמיים את איסלנד, ושני המשחקים הסתיימו בתיקו. איסלנד רחוקה להיות מהנבחרת שהגיעה לרבע גמר יורו 2016 והעפילה למונדיאל 2018, אך מאמן נבחרת ישראל לא מקל ראש: “איסלנד נבחרת מטעה. יש תחושה שזו נבחרת בשקיעה אבל זה לא נכון. יש להם שחקנים בליגות בכירות באירופה, זו נבחרת מאוד פיזית”.

מאמן נבחרת איסלנד אגה הריידה התבטאה לאחרונה נגד ישראל בקשר למלחמה. על אף שלאחרונה שינה טון והתרכך, הביקורות שלו הגיעו גם לאוזניו של חזן: “קראתי ושמעתי, לא מעניינת אותי מילה ממה שהוא אמר. לא צריך להתייחס לאמירות, לא מעניין מה אמר מאמן או שחקן”.

אלון חזן. הרבה יותר מכדורגל, צילום: אודי ציטיאט

שחקן בולט שלא נמצא בסגל הוא שגיב יחזקאל. שחקן הכנף לא שיחק כלל מאז המחווה לחטופים במשחקה של אנטליהספור והמעצר בטורקיה, והכושר הלקוי הוביל לניפויו: “הבעת התמיכה שלו בחטופים הייתה מינימלית, שום דבר מתריס כלפי המדינה שהוא משחק בה. הכדורגל הטורקי התנפל עליו. לרוע המזל הוא בסיטואציה משפטית מול הקבוצה ולא יכול להתאמן איתה חודש וחצי, זו תקופה ארוכה מדי”.

חזן גם התייחס לערן זהבי, שהתאושש מבצורת הכיבושים שלו: “הוא נקלע לתקופה שלא הכיר, אבל לא היה סימן שאלה אם הוא יהיה חלק מהקמפיין. הוא יודע לתת את התפוקה ולא היה סיכוי שיישאר מחוץ לסגל. כששחקן שמבקיע כל כך הרבה נקלע לחודש וחצי בלי שער, פתאום מוציאים את כל שירי ההספד. אנחנו ממהרים להכתיר מלכים ולהספיד את מי שלא מספק את הסחורה”.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

חזן לא היה מוטרד. ערן זהבי, צילום: אודי ציטיאט

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *