“מתוקים” מקורית כמו עוגת שמרים, אבל מותר לה



יש דברים שרק סדרות נוער יכולות להרשות לעצמן. למשל דמות שנקראת “טולי דבש”. או פירסינג לעמוס תמם. או להתעקש שלא-לא, זוהי איננה סדרת נוער ובטח שלא סדרת ילדים – זוהי סדרה לכל המשפחה. ב”מתוקים”, הדרמה הקומית החדשה מאת אסי עזר בערוץ ZOOM של HOT (שהייתה אמורה לעלות עוד באמצע אוקטובר, ונחשו מה קרה), יש את כל הנ”ל. ואם את שני הסעיפים הראשונים עוד אפשר להבין, במקרה השלישי כבר צריך להעמיד דברים על דיוקם: למרות השאיפה לייצר סדרה שכ-ו-ל-ם בבית יצפו בה, סביר שהקהל של “מתוקים” יישאר ילדים בגיל מסוים. האחרים אומנם לא יסלדו ממנה, אבל אין להם מה לחפש שם.

בעוד שבמוקד הפוסטר של “מתוקים” ניצבת רותם סלע, במוקד עלילת הסדרה מדובר דווקא במשפחת תמרי: האחים הצעירים ערן, אמיר, רוני ומעיין שהתייתמו מהוריהם אחרי תאונת דרכים קשה שהתחילה כשהאבא שר באוטו את “ילד של אבא”. הם לא ירשו מהם סכום כסף משמעותי, אבל כן קיבלו לידיהם נכס עם ערך סנטימנטלי גדול – קונדיטוריה. במשך משהו כמו שנה הם מצליחים לשמור על העסק שבלב העיר הבדיונית קריית רם, רק שאז מתייצבת מולם אותה טולי דבש. ליתר דיוק, מכשיר הטלפון שלה. עם קהילת עוקבים שתלך לאן שרק תפנה, טולי דבש והקינוחים המלוקקים שלה מאיימים להפיל את העסק של התמריז. או שהיא תשתלט להם על השטח, או שהיא תפתח בדלת ממול ותחסל אותם.

תחת הצהרת הכוונות הזאת, “מתוקים” מצטיירת כסדרת נוער מתבקשת למדי. לא שאפתנית כמו מפעלותיו של גיורא חמיצר, לא חתרנית כמו “האחיין שלי בנץ” ולא מבוססת על טאלנט בודד כמו “כפולה” או “לעוף על אנה”. כאן נכנס לתמונה עזר, שאחרי “להיות איתה” מתנסה לראשונה בעולמות הצעירים – ויצר את הסדרה עם נעם נבו, יעל כץ ונועה גוסקוב – ולצדו האישה שתמיד לצדו: רותם סלע. אחרי שהורגלה לגלם את הגיבורה, סלע נכנסת לעקבים הוורודים של הנבלית, ומגלמת את אמה הדורסנית של טולי. עמוס תמם, עוד איי ליסט שאמור להפעיל את המבוגרים (כנראה שאביב אלוש היה תפוס), הוא הדוד שנבחר להשגיח על הילדים ולא ממש מעוניין בכך. אפילו עזר, שמעולם לא שיחק עד היום, משתלב בעלילה בתפקיד קטן.

גם אם סולחים לה על מוקשים מסוימים – הרי אין שום סיכוי שילדי משפחת תמרי גם הולכים לבית הספר וגם מצליחים לתחזק קונדיטוריה משפחתית – לא חסרות סיבות להתקטנן עם “מתוקים”. כי למרות שסלע חוגגת יותר מאי פעם בטריטוריה חדשה עבורה, אף אחד לא היה מת אם היו כמה ניואנסים במשחק שלה. וכי הקינוחים המהוללים של כוכבת האינסטגרם בסדרה נראים עוד פחות מזמינים מהקינוחים של כוכבות האינסטגרם בחיים האמיתיים. וכי צריך לשים סוף לדמויות שמגישות “הצעה שאי אפשר לסרב לה”, וכותבות סכום על נייר שלא נחשף בפני הצופים. וכי עמוס תמם ממש לא היה זקוק לפירסינג. כל אלה לא אמורים לעניין את הקהל האמיתי של הסדרה, הצעיר והתמים למדי. הם פשוט זועקים לשמיים כשמישהו מנסה למכור אותה בתור צפייה שכל המשפחה תרצה בה.

לזכותם של עזר ושות’, חובה לציין ש”מתוקים” תופסת בעלות על כל מה שסדרת נוער זקוקה לו: ילדים יתומים, דמויות עם לבוש מוגזם, אורחים בפרופיל גבוה, ייצוג להט”בי חינוכי וכמובן שגם התייחסות לטרנד האנטי-חרם – כולל פרק במורד העונה שנוגע מעט בחוויות החיים האישיות של עזר. ובכלל, פרס הליהוק הרלוונטי יצטרך ללכת למי שבחר לתפקיד הבת של רותם סלע (לא טולי, השנייה) את הנערה שדומה לה באופן מפחיד כמעט. עם הפלוסים האלה, ובניכוי הציפיות לשאפתנות או חתרנות כלשהן, רואים שהניסוי של עזר ב”מתוקים” מוכתר כהצלחה. כל כך כהצלחה, שלא מן הנמנע שהיא תכה גלים ותזכה לעוד עונה. היא פשוט צריכה לזכור את הזירה שבה היא פועלת, ושבה מותר לה להיות מקורית כמו עוגת שמרים-שוקולד ונדושה כמו מילות “ילד של אבא”.


Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *