חמאס פרסם תיעוד של החטוף הירש גולדברג־פולין

חמאס פרסם היום (רביעי) סרטון של הירש גולדברג־פולין, בן 23 מירושלים, שנחטף מאזור המסיבה ברעים. גולדברג־פולין בא לפסטיבל נובה עם חבריו, והתחבא במיגונית שבה גם נרצח אחד מחבריו, ענר שפירא. במתקפת חמאס נפצע גולדברג־פולין באורח קשה מאוד, ובסרטון הוא נראה כשידו קטועה. זמן קצר לאחר פרסום הסרטון הגיעו מאות מפגינים, בהם חבריו של גולדברג־פולין, לאזור מעון ראש הממשלה בירושלים וקראו לשחרורו. המפגינים חסמו את כיכר פריז, הבעירו מדורה והדליקו אבוקות לפני שהמשיכו בצעדה לכיוון מרכז העיר. לפחות שניים נעצרו בעימותים עם המשטרה.

הסרטון, שמשפחתו של הירש אישרה לפרסם את תוכנו, נפתח בכך שגולדברג־פולין הציג את עצמו, וסיפר על חטיפתו. “יצאתי לבלות עם החברים שלי, ובמקום זה מצאתי את עצמי נלחם על חיי עם פציעות קשות בכל הגוף אחרי שניסיתי להגן בגופי על עצמי ועל אנשים אחרים, כי לא היה מי שיגן עלינו באותו היום”, אמר.

הוא פנה לראש הממשלה ואמר: “בנימין נתניהו וממשלת ישראל, אתם צריכים להתבייש בעצמכם שהפקרתם אותי ועוד אלפי אזרחים באותו יום. אתם צריכים להתבייש. כמעט 200 ימים אנחנו פה וכל הניסיונות של צה”ל לחלץ אותנו כשלו”. בהמשך אמר גולדברג־פולין כי “הפצצות חיל האוויר הרגו בערך 70 חטופים כמוני, ואתם צריכים להתבייש ששוב ושוב כל עסקה שעולה על השולחן, אתה והממשלה שלך שוללים. אתם לא רוצים לסיים את הסיוט הזה כבר?”.

“בנימין נתניהו וחברי ממשלת ישראל, בזמן שאתם יושבים ועושים ארוחות חג עם המשפחות שלכם, תחשבו עלינו החטופים שעדיין כאן, בגיהינום מתחת לאדמה. בלי מים, בלי אוכל, בלי שמש, בלי הטיפול הרפואי שאני צריך כל כך הרבה זמן”, הוסיף גולדברג־פולין. “אני דורש ממך, ראש הממשלה, ומהממשלה שלך ומהקבינט שלך: כל יום שאנחנו כאן זה עוד יום שאתם מפקירים אותנו, שאתם מתירים את הדם שלנו. תעשו כבר את המצופה מכם, ותחזירו אותנו הביתה עכשיו. או שגם זה כבר גדול עליכם? הגיע הזמן שתניחו את המפתחות, תפנו את המשרדים ותלכו הביתה”, אמר.

הירש גולדברג־פולין
הירש גולדברג־פולין

הירש גולדברג־פולין

הירש גולדברג־פולין

בסיום הסרטון פנה גולדברג־פולין למשפחתו, ואמר: “עוד דבר אחרון ויותר חשוב מהכל: אמא, אבא, ליבי ואורלי, אני אוהב אתכם מאוד ומתגעגע אליכם מאוד, ואני חושב עליכם בכל יום שאני פה. אני יודע שאתם למעלה עושים הכל כדי שאני אחזור הביתה כמה שיותר מהר. אני צריך שתישארו חזקים בשבילי ואל תפסיקו להילחם עד שכל אחד מהחטופים חוזר הביתה בשלום. אני מצפה ומקווה להיות איתכם בקרוב, אחרי שכל זה ייגמר. לי כבר לא יהיה, אבל אני מקווה שלפחות לכם הצלחתי לתת קצת נחת בחג הזה”.

הוריו של הירש, רייצ’ל וג’ון, פרסמו הערב סרטון בתגובה לאות החיים שקיבלו ממנו, ואמרו: “הוקל לנו לראות אותו חי, אבל אנחנו מודאגים מהמצב הבריאותי שלו ושל כל החטופים האחרים. הירש, אם אתה שומע את זה – אנחנו אוהבים אותך, תהיה חזק ותשרוד”. ההורים פנו למנהיגי קטאר, מצרים וארצות הברית, שמעורבות במשא ומתן בין ישראל לחמאס, ואמרו: “תפגינו אומץ, תנצלו את הרגע ותגיעו לעסקה שתוכל להפגיש אותנו עם יקירינו ולסיים את הסבל באזור”.

גולדברג־פולין נולד בקליפורניה ועלה מארצות הברית ב-2008, כשהיה כבן שבע. גולדברג־פולין חגג את יום הולדתו ארבעה ימים לפני תחילת המלחמה, ובדצמבר האחרון היה אמור לטוס להודו. הוא אוהד של הפועל ירושלים בכדורסל ובכדורגל, דמות מוכרת ביציעי טדי והארנה וחבר בארגון האוהדים “בריגדה מלחה”.

המפגינים למען שחרור החטופים, הערב. הצעדה התקדמה ממעון רה"מ למרכז העיר
המפגינים למען שחרור החטופים, הערב. הצעדה התקדמה ממעון רה"מ למרכז העיר

המפגינים למען שחרור החטופים, הערב. הצעדה התקדמה ממעון רה”מ למרכז העיר צילום: אוליבייה פיטוסי

המפגינים למען שחרור החטופים, הערב. הצעדה התקדמה ממעון רה”מ למרכז העיר צילום: אוליבייה פיטוסי

אמו של הירש נבחרה בשבוע שעבר לרשימת 100 המשפיעים של המגזין טיים. “גולדברג־פולין הפכה לאחת הפעילות הבולטות ביותר למען החטופים ומשפחותיהם”, נכתב עליה במגזין האמריקאי, וצוין כי במסגרת מאבקה נפגשה עם עשרות מנהיגים מרחבי העולם, בהם הנשיא ג’ו ביידן והאפיפיור. “תקווה היא הכרחית”, צוטטה רייצ’ל מתוך ריאיון שנתנה לא מכבר, “אני מאמינה בזה, וחייבת להאמין בזה – שהוא יחזור אלינו”.

מטה המשפחות מסר לאחר פרסום הסרטון כי “133 חטופים ישראלים נמצאים בשבי חמאס כבר למעלה מ-200 ימים. זעקתו של הירש היא זעקתם של כל החטופים – הזמן שלהם נגמר. למדינת ישראל אין עוד זמן לבזבז. יש לשים את החטופים בראש, בלעדיהם למדינת ישראל לא תהיה תקומה ולא יהיה ניצחון. יש להחזיר את כולם הביתה: את החיים לשיקום, ואת הנרצחים לקבורה בכבוד”.

חבריו של גולדברג־פולין מפגינים מחוץ לבית ראש הממשלה בירושלים, הערב
חבריו של גולדברג־פולין מפגינים מחוץ לבית ראש הממשלה בירושלים, הערב

חבריו של גולדברג־פולין מפגינים מחוץ לבית ראש הממשלה בירושלים, הערב צילום: אוליבייה פיטוסי

חבריו של גולדברג־פולין מפגינים מחוץ לבית ראש הממשלה בירושלים, הערב צילום: אוליבייה פיטוסי

דובר צה”ל דניאל הגרי פנה לתקשורת הזרה בעקבות פרסום התיעוד של הירש גולדברג-פולין משבי חמאס, ואמר כי “זוהי קריאה דחופה לפעולה. לא תישאר אבן שלא נהפוך במאמצינו לאתר את החטופים שלנו”. הגרי מסר כי “סרטון הטרור הפסיכולוגי הזה אינו רק תזכורת למה שעשה חמאס ב-7 באוקטובר ותזכורת לכמה מזעזע ארגון הטרור הזה שמטיל אימה על החטופים וגם על משפחותיהם”.

הגרי פנה להוריו של גולדברג-פולין ואמר: “רייצ’ל וג’ון, הלב שלנו איתכם. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי להחזיר את בנכם הירש ואת כל החטופים שלנו הביתה. הכוח שלכם ממשיך להוות עבורנו השראה בעודנו ממלאים את המשימה ההכרחית הזו”.

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג’ייק סאליבן, התייחס לפרסום הסרטון ואמר כי בכוונתו לדבר עם הוריו של הירש בהקדם. “איש צעיר וחף מפשע, יש לשחרר אותו באופן מיידי”, אמר סאליבן בתדרוך לכלי התקשורת בארצות הברית. “הנשיא ממוקד מאד בנושא החטופים, ואנחנו נמשיך לשים אותו בעדיפות גבוהה”, הוסיף סאליבן וציין כי ה-FBI בוחן את הסרטון, שעדיין לא ניתן לומר מתי צולם.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *