אבי שקד יתמודד לראשות העבודה: “חיבור עם מרצ יסכן את עתיד המפלגה”

איש העסקים אבי שקד הודיע היום (רביעי) כי יתמודד על ראשות מפלגת העבודה. שקד יתמודד על התפקיד מול חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן, שהכריז בפברואר כי בכוונתו לרוץ לראשות המפלגה בעקבות פרישתה של מרב מיכאלי. הפריימריז ייערכו ב-28 במאי באופן מקוון, והמועד האחרון להכרזה על התמודדות לתפקיד יו”ר המפלגה הוא 5 במאי.

שקד מסר כי החליט להתמודד “בעקבות סכנה ברורה ומיידית לעתיד המפלגה, זאת בעקבות תוכניות ידועות וסדורות לחיבורה עם מפלגת מרצ ותנועות נוספות שלהן אין כל קשר עם ערכי מפלגת העבודה”.

כרזות של שקד מחוץ לקלפי של מפלגת העבודה בשדרות, בפריימריז ב-2021
כרזות של שקד מחוץ לקלפי של מפלגת העבודה בשדרות, בפריימריז ב-2021

כרזות של שקד מחוץ לקלפי של מפלגת העבודה בשדרות, בפריימריז ב-2021 צילום: אליהו הרשקוביץ

כרזות של שקד מחוץ לקלפי של מפלגת העבודה בשדרות, בפריימריז ב-2021 צילום: אליהו הרשקוביץ

הוא מתח הבוקר ביקורת מרומזת על אמירתו של יאיר גולן כי בכוונתו “להקים מסגרת פוליטית חדשה שתאחד את כל המחנה הליברלי”. לדברי שקד, הוא מתכוון “לבלום את התוכנית למחיקת המפלגה, ומיד לאחר מכן להבטיח שנחזור להיות אלטרנטיבה אמיתית, חזקה ויציבה לסיום עידן נתניהו”. איש העסקים הדגיש כי “יותר מדי אנשים במפלגה מקבלים בהכנעה את זה שהעבודה סיימה את תפקידה ההיסטורי — זו טעות אדירה, ואני כאן על מנת להבטיח שזה לא יקרה”.

שקד אמר שהמפלגה צריכה לחזור ל־DNA שלה כמפלגה ציונית וחברתית שהקימה את המדינה ואת צה”ל. “אני מגיע לחבר בחזרה את הקהילה העסקית, העצמאיים, הסטודנטים — כל מי שהיו בלב המפלגה והתרחקו עם השנים כי הרגישו שהתנתקו מהם”, הדגיש. הוא פירט את תוכניתו המדינית, של שבעה שלבים, “לסיום הסכסוך וקידום השלום ומעמדה האזורי של מדינת ישראל, זאת במטרה לתקן את הנזק האדיר שנגרם לה על ידי נתניהו וחברי ממשלתו”.

שקד נולד וגדל בנתניה. בסוף שנות התשעים ייסד עם אחיו חברת הימורים באינטרנט, ומאז צבר הון רב. הוא פעיל במפלגת העבודה במשך שנים ונחשב בעבר למקורבו של עמיר פרץ. בנוסף היה שקד חבר בצוות הישראלי מאחורי יוזמת ז’נבה, ארגון שקם ב–2003 כדי לקדם שלום בין ישראל לפלסטינים ושניסח מסמך שנחשב להסכמה המפורטת ביותר בין הצדדים עד כה. בינואר 2021 הוא התמודד על ראשות המפלגה וקיבל 19% מהקולות — אחרי מיכאלי שקיבלה 77% מהקולות.

גולן נואם בהפגנה בבאר שבע למען שחרור החטופים וקיום בחירות, בשבת
גולן נואם בהפגנה בבאר שבע למען שחרור החטופים וקיום בחירות, בשבת

גולן נואם בהפגנה בבאר שבע למען שחרור החטופים וקיום בחירות, בשבת צילום: אליהו הרשקוביץ

גולן נואם בהפגנה בבאר שבע למען שחרור החטופים וקיום בחירות, בשבת צילום: אליהו הרשקוביץ

ביום שישי האחרון נערך בתל אביב כנס שכותרתו “איחוד עכשיו”, ונאמו בו חברי כנסת ואנשי ציבור ממפלגות העבודה ומרצ, ובהם גולן, התומכים באיחוד הכוחות הדמוקרטיים לקראת הבחירות הבאות. את הכנס יזם אורי זכי, יו”ר הנהלת מרצ, בשיתוף התנועה הקיבוצית. גולן אמר בכנס כי “עידן מפלגות הנישה נגמר. צריך מחנה גדול רחב ומנצח. זה מחייב שינוי מנטלי מעכשיו: אנחנו תומכים אחד בשני. אנחנו משקיעים את האנרגיה החוצה, ולא מתעסקים בריבים הפוליטיים הפנימיים שלנו, כי הם לא חשובים. אנחנו לא מסתפקים בפחות מ-15 מנדטים, אנחנו נגיע לבחירות הקרובות עם 150,000 פקודים. זה המספר של מפלגת שלטון”. המועד האחרון להתפקדות למפלגת העבודה כדי להצביע בפריימריז הוא 18 במאי.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *