“איך נפרדים מילד מושלם?”: אימו של סמל אמיתי אבן שושן ז”ל הצדיעה לו על קברו

“סליחה שלא הייתי שם לצידך”: אלפים הגיעו לחלקה הצבאית בבית העלמין בתל מונד ללוות בדרכו האחרונה את סמל אמיתי אבן שושן ז”ל, בן 20 ממושב עזריאל בשרון, אשר נפל אתמול (שבת).

הלוויתו של סמל אמיתי אבן שושן ז”ל, צילום: ללא קרדיט

האמא מלי ספדה לבנה בבכי: “בן אהוב שלי. איך נפרדים מילד מושלם? כ”כ שמח, כ”כ אחראי, כ”כ טוב. באו אלינו הביתה, לא האמנתי. חששתי שבגלל שאתה כ”כ טוב אלוהים ירצה אותך קרוב אליו. לא הייתי רגועה. שכנעתי אותך להתגייס לתוכנית ארז, אבל אתה לא הסכמת. רצית להיות לוחם. הנוכחות שלך היית חזקה בכל המובנים”.

“תמכת בכולנו כשהיינו צריכים עזרה. מי יעזור לי עכשיו? מי יצחיק אותנו? מי יאכל לנו את הראש? היית לוחם צדק ואני הייתי גאה בך ובמחירים שאתה מוכן לשלם על דברים שאתה מוכן להילחם עליהם. שנתיים של אימונים לגיבוש סיירות. ידעתי שזה לא יעזור לי.

הלוויתו של סמל אמיתי אבן שושן ז”ל, צילום: ללא קרדיט

“איך שמחת שעברת. אמרת שכשתתגייס תתחיל מלחמה – וכך זה קרה. נקרעת בין הבית לבין השירות. כשנכנסת לעזה דאגת שלא תראה אותנו 21 יום. מה יהיה על איילה שלך? איך השארת אותה לבד? כמה רצית לסיים את ההכשרה ולשאת אותה לאישה”.

“אמיתי שלי, סליחה שלא הייתי שם לצידך. סליחה בן אהוב שלי. מי יקרא לי אימוש? מאז שהתגייסת אני בשיח עם הקדוש ברוך הוא. מאז תחילת המלחמה אני בחששות. בכיתי בכל הותר לפרסום ועכשיו אני בוכה את ה’הותר לפרסום’ שלך”.

הלוויתו של סמל אמיתי אבן שושן ז”ל, צילום: ללא קרדיט

“עם ישראל, אני פונה אליכם מעל הקבר של הבן שלי: די להכפשה ולשנאה. אמיתי היה דתי, אוהב תורה, אוהב אדם. הגיע הזמן שנסתכל אחד לשני בעיניים ונבין שעבור אויבנו כולנו יהודים. בואו נקשיב ונפסיק לתייג ונבין שיש לנו רק אחד את השני”. האם הצדיעה אל מול הקבר הטרי.

בת הזוג איילה בבכי: “אמיתי שלי, הכל התחיל בכיתה י’. התבגרנו ביחד. זכיתי להיות ארבע וחצי שנים עם האדם הכי מתוק. שובצת ליחידה הכי מיוחדת וזה מתאים לך כי יש שם אנשים מיוחדים. היית הכי משקיען בעולם. כל הזמן קונה מתנות ומביא פרחים. כל הזמן שאלו מתי החתונה ואני אמרתי שיגיע הזמן. אני ידעתי שאתה רוצה להציע לי כשתסיים את ההכשרה. אמרת לי שלבנים שלנו יקראו בניה ודרור”.

הלוויתו של סמל אמיתי אבן שושן ז”ל, צילום: ללא קרדיט

“אמיתי תמיד היה הולך בדרך האמת שלו. היית הכי אוהב והכי שלי. כל המילים שבעולם לא יוכלו לתאר את האהבה שלנו. עכשיו נשארתי פה כמו פרח בלי גבעול. אם למות אז ככה, כגיבור על המדינה שכל כך אהבת. לנצח אוהב אותך, לולי שלך”.

האחות ליאת: “היה לי אח ואין לי עוד. אגיד שמעכשיו יש לי אח מלאך. אתה הכי טוב והכי מצחיק שיש ואני אוהבת אותך. אני לא יודעת איך ממשיכים עכשיו? היינו אמורים לרקוד בחתונה שלך ושל איילה ולא לבכות בהלוויה שלך. אני מתחייבת בפניך שיהיה גם כיף וצחוק בעצב הגדול שנכנס עכשיו לחיים שלנו. תשמור עלינו ותלחש לקדוש ברוך הוא שנמאס מהשכול הזה. הלוואי ונהיה המשפחה האחרונה”.

הלוויתו של סמל אמיתי אבן שושן ז”ל, צילום: ללא קרדיט

הדוד שלו סיפר שהמשפחה תרמה את איבריו: “תרמת גם במוות שלך”.

סבתו של אבן שושן אמרה בכאב: “לא יהיה מי שיקרא ‘נונה’. לך תנוח עם סבא יוסף ותשמור על כל עם ישראל שיחזרו הביתה בשלום”.

הלוויתו של סמל אמיתי אבן שושן ז”ל, צילום: ללא קרדיט

נציג צה”ל סא”ל גיל ויץ: “נפילת אמיתי היא בלתי נתפסת. הוא נפל על הגנת המולדת בעת לחימה בעזה. הוא בחר לבצע שירות משמעותי מתוך ציונות ותחושת שליחות. היית לוחם מוביל, כזה שחבריו הולכים אחריו בביטחון. נלחמת כמו גיבור, כתף אל כתף. תודה על הזכות להילחם לצידך. אמיתי, מותך מות גיבורים. אני מצדיע לך”.

בקרב בחאן יונס אמיתי, לוחם בביה”ס לקומנדו, נהרג לצד מפקדו סרן עידו ברוך וחבריו סמל ריף הרוש וסמל עילי צעיר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *