“אמרת שאתה צריך לבצע את המשימה, הגנת על כולנו”: רס”ל (במיל’) שגיא עידן ז”ל שנפל באסון ברצועה הובא למנוחות

אלפים הגיעו היום (שלישי) לחלקה הצבאית בבית העלמין בראש-העין ללוות בדרכו האחרונה את רס”ל (במיל’) שגיא עידן, בן 24, לוחם בגדוד 8208, שנפל באסון בדרום רצועת עזה. שר הביטחון, יואב גלנט, הגיע להלוויה וניחם את הורי החלל ואת אחיו. מאות מתושבי העיר עמדו עם דגלי ישראל בדרך אל בית העלמין כדי לחלוק לו כבוד אחרון. רס”ל (במיל’) שגיא הותיר אחריו הורים ואח צעיר ממנו, לוחם בשירות סדיר.

האם, לימור, ספדה לבנה: “שגיא, הלב מסרב להאמין. הכנסת אור גדול לחיינו כשנולדת. זכינו ל-24 שנים של אושר. יש חיים של לפני שגיא ואחרי שנולדת. ועכשיו יש חיים של אחרי שגיא. לא הכינו אותנו לחיים כאלה. היית קרן אור של כל המשפחה. תמיד דאגת לכולם ועזרת. אתה אח בכור מדהים לאיתי שלנו, תמיד דואג שלא יאונה לו כל רע, והרע הגיע אליך.

אמו של רס”ל (במיל’) שגיא הוסיפה: “לא שיתפת אותי בכל פעם כשהכנסת לעזה כדי שלא אדאג. ילד שלי, כמה אנחנו גאים באדם שהפכת להיות. יכולת להשתחרר מהמילואים בגלל תפקידך בעבודה אבל לא הסכמת. אמרת שצריך להשלים את המשימה. ננצור אותך בליבנו לעד. זו אהבה שלא תגמר לעולם. סליחה שלא הצלחנו לשמור עליך מהרוע שיש בעולם”.

משפחתו של רס”ל (במיל’) שגיא עידן מלווה בשר הביטחון, צילום: ירון דורון

אביו של רס”ל (במיל’) שגיא ז”ל אמר בדברי הספדו: “שגיא שלנו, בני בכורי, תשאר לנצח בליבנו וננציח אותך לעד. צער השכול מהמלחמה הארורה הזו נגע גם בנו. חשבת על לימודים, חתונה והקמת משפחה. לא יאמן שנגדעת מאיתנו. אנחנו אוהבים אותך ומצדיעים לך”.

 

רבים הגיעו ללוות את רס”ל (במיל’) שגיא עידן בדרכו האחרונה, צילום: ירון דורון

האח איתי, לוחם בשירות סדיר: “אני לא יודע, איך אני עובר עוד יום בלעדיך? בלי לקפוץ עליך כשאני חוזר מהצבא? בלי לראות אותך ולשמוע אותך? תמיד אתה ואני היינו חברים טובים, תמיד ביחד. היתה בנינו אהבה גדולה. תמיד היה ברור שנהיה שם אחד בשביל השני. היה לנו המון צחוק. היה לך לב ענקי. היית עבורי מקור השראה. עזרת לי לקבל החלטות נבונות ותמיד שמרת עלינו ודאגת לי”.

בהמשך דברי ההספד של האח הוא אמר: “בתקופת המלחמה הקשר בנינו התחזק, לשנינו היה ברור שאנחנו נלחמים על הבית. גם כשיכולת להשתחרר ממילואים, ואמא התחננה בפניך שתצא, לא הסכמת. אמרת שאתה צריך לבצע את המשימה, הגנת על כולנו. לנצח אחי אזכור אותך תמיד”.

בת זוגתו של רס”ל (במיל’) שגיא ספדה לו: “שגיא שלי. מאז 7באוקטובר נפגשנו פחות בגלל המילואים. אני יודעת שעשית משהו חשוב, שהגנת על המדינה. אבל אני רוצה להיות אנוכית קצת, אני רוצה אותך איתי. ביקשנו שנהיה זה של זו לכל החיים. נלקח ממני החבר הכי טוב, זה שמכיל, דואג ומוציא ממני את הכי טוב. נלקח ממני עתיד יפה. לימדת אותי מה זו אהבה, אהבה שלא ידעתי שאני יכולה להרגיש בכזאת עוצמה. אני מבטיחה לשמור עליה. אני אוהבת אותך ומקווה שטוב לך”.

אמו של רס”ל (במיל’) שגיא עידן עטופה בדגל ישראל בהלווית בנה, צילום: אמיר חרמוני

לאורך היום (שני) וגם מחר יתקיימו 21 הלוויות של הלוחמים שנהרגו באסון בדרום רצועת עזה. שר הביטחון, יואב גלנט, שנכח לוויתו של רס”ל (במיל’) שגיא עידן אמר: “האזנתי בעצב ובצער רב לדברים הכואבים שאמרו הוריו של שגיא, לימור ואבי, ועקבתי אחר נאומו המרגש של אחיו איתי, בהלוויה לזכרו. לימור ואבי עידן גידלו שני בנים למופת, שחונכו על אהבת הארץ, הם לחמו בקרבות ברצועת עזה, לעיתים בסמיכות זה לזה, מבלי שנפגשו במהלך המלחמה. חשבתי הערב מה עובר על הורים לשני בנים צעירים הלוחמים במקביל, בלב רצועת עזה במשך שלושה חודשים ארוכים, חשבתי והתפעלתי מהנחישות ואומץ הלב – של הבנים, ושל ההורים”.

שר הביטחון, יואב גלנט, חלק כבוד אחרון ללוחם צה”ל – רס”ל (במיל’) שגיא עידן שנפל באסון בדרום רצועת עזה, צילום: אמיר חרמוני

עד אמר שר הביטחון: “בשעתה הקשה ביותר של לימור, מעל קברו הטרי של בנה, היא בחרה באופן אצילי וגאה להתעטף בדגל ישראל, שיעור של אהבת העם והארץ לכל מי שנכח בהלוויה ותזכורת נצחת עבור מה אנו נלחמים. סיפור הנופלים בקרב הקשה, הוא סיפור המלחמה הצודקת שאנו נלחמים – לוחמים מכל קצוות הארץ, מכל הזרמים והגוונים בחברה הישראלית, מפקדים וחיילים בסדיר ובמילואים המסכנים את חייהם עבור מטרה משותפת אחת. ברוח גבורתם ובכאב גדול, אנו ממשיכים את הלחימה, בעומק שטח האויב, ממוקדים במטרה, מישירים מבט אל מול הסכנה, ומחויבים לפירוק החמאס ולהשבת החטופים לישראל”.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *