בני גנץ מתנגד לצירופו של גדעון סער לקבינט המלחמה: מה שעובד טוב לא צריך לתקן

יו”ר כחול לבן בני גנץ אמר הבוקר (רביעי) כי הוא מתנגד לצירופו של יו”ר תקווה חדשה גדעון סער לקבינט המלחמה המצומצם שהוקם עם הצטרפותו לממשלה. סער הודיע אמש על פירוק השותפות הפוליטית ביניהם. “מה שעובד טוב לא צריך לתקן”, אמר בפתח ישיבת הסיעה שכינס היום בכנסת. גנץ נשאל אם ידע על כוונתו של סער לעזוב את הסיעה המשותפת, והשיב בשלילה, אך ציין כי לא הופתע מכך. בתגובה על דבריו, מסר סער כי “התנגדותו של השר גנץ לצירופי לקבינט המלחמה אינה עניינית ואינה מטעמים של טובת המדינה”.

יו”ר המחנה הממלכתי מתח ביקורת גם על התנהלות הממשלה בזמן המלחמה, ואמר בין היתר כי המשך הלחימה ושחרור החטופים ידרשו “להגיד אמת לציבור ולקבל החלטות קשות”. בפתח ישיבת הסיעה של כחול לבן בכנסת דיבר גנץ גם על העימותים הפומביים עם ארצות הברית, ואמר: “עלינו לפעול ביחד עם ידידותינו, ולפתור את המחלוקות עימן בחדרים הסגורים”.

גנץ הדגיש כי קבינט המלחמה “מאוחד בצורך להמשיך בפעולה הקרקעית, כולל ברפיח, כדי לפרק את היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס”, וציין כי כדי לקבל לגיטימציה בינלאומית, ישראל תצטרך למצוא פתרונות הומניטריים ש”ישרתו את המערכה ואת התהליך שאחרי”. הוא ציין כי “כשתסתיים הלחימה, נלך לבחירות. כל מי שיתמודד יסביר מה הוא מציע, ומה הוא עשה בתקופה הקשה הזאת למען המדינה”.

גנץ טען כי תקציב המדינה שיובא היום לאישור בכנסת “משקף את הימים של 6 באוקטובר”, ואמר כי יש צרכים מבצעיים וסדרי עדיפויות שנפגעים כתוצאה משיקולים פוליטיים שנועדו למנוע את גיוס החרדים. “המצב הקיים לא יוכל להימשך”, אמר גנץ. “יש לנו חיילים שכבר חזרו למילואים, ויש צורך מבצעי להאריך את שירותם של חיילי הסדיר. הם מביטים אלינו בציפייה לשינוי יסודי ואמיתי. אני פונה לכל חלקי החברה, וגם לאחיי החרדים – הגיעה השעה. המדינה צריכה את כולם”.

אני בחרתי להיפרד מהשר גנץ בכבוד. לצערי, התנגדותו של השר גנץ לצירופי לקבינט המלחמה אינה עניינית ואינה מטעמים של טובת המדינה. בדיוק כפי שהיתה התנגדותו בתחילת המלחמה לצירופו של ח״כ אביגדור ליברמן לקבינט המלחמה. אבל – לגופו של ענין – גנץ טועה. התנגדותו לשינוי הרכב הקבינט המצומצם…

סער הגיב על דבריו ברשת החברתית X, וכתב: “לגופו של עניין – גנץ טועה”. לדבריו, “ציבור רחב מאוד מרגיש ויודע שיש הרבה מה לתקן באופן ניווט המלחמה על ידי הקבינט המצומצם. ציבור רחב מאוד רואה שמזה זמן האמצעים הננקטים אינם הולמים את יעדי המלחמה”.

קודם לכן אמר יו”ר תקווה חדשה גדעון סער כי להשקפתו, הוא היה צריך להתמנות כחבר בקבינט המלחמה עם ההצטרפות לממשלה בתחילת המלחמה – אך הדבר “לא הסתייע”. לדבריו, “אתה נכנס לפוליטיקה כדי להיות במוקדי ההשפעה וקבלת ההחלטות, ולכן כשהמלחמה היא הדבר הכי חשוב, זה המקום הכי חשוב להיות בו”. בריאיון בוועידת TheMarker אמר סער כי פירוק השותפות עם בני גנץ היא “הדבר שהייתי חייב לעשות. יכול להיות שעשיתי אותו באיחור מסוים, אבל זה מה שהייתי חייב לעשות”.

לעדכונים נוספים מכנס “TheMarker”

סער הוסיף: “הבחירה שלי, גם כשאני מסיים שותפות, היא לעשות את זה בכבוד. ולצערי זה לא הצליח, ואני רוצה לסיים את השותפות בכבוד”. הוא הסביר שמפלגתו חברה לכחול לבן של גנץ בין השאר על רקע התנגדותם המשותפת להפיכה המשטרית, אף שעמדותיהם בנושאים מדיניים וביטחוניים שונות מזו מזו. “כל אחד נמצא בחיים הציבוריים כדי לקדם את השקפת העולם שלו, של מפלגתו”, אמר. לדבריו, בתחילת המלחמה “היה לי יותר חשוב שתקום ממשלת החירום מאשר העניין שלי”, אך כיום – לנוכח ניסיונו בקבינט המדיני־ביטחוני – “זה הדבר הטבעי שאבקש את עמדת ההשפעה במקום הכי חשוב בעניין הכי חשוב”.

ח"כ גדעון סער בוועידת TheMarker, היום
ח"כ גדעון סער בוועידת TheMarker, היום

ח”כ גדעון סער בוועידת TheMarker, היום צילום: מוטי מילרוד

ח”כ גדעון סער בוועידת TheMarker, היום צילום: מוטי מילרוד

כשנשאל מפי המראיין, אופיר פז פינס, אם יספק לראש הממשלה רשת ביטחון, השיב: “אין אדם בפוליטיקה הישראלית שנאבק בנתניהו בעשור האחרון יותר ממני. אין אדם ששילם על זה מחירים אישיים כבדים יותר, אני ובני משפחתי. אבל אני לא מציע להפוך את זה לדבר יותר חשוב מהמלחמה שעם ישראל עובר עכשיו. וההצטרפות שלי, יחד עם גנץ ואיזנקוט, לממשלה, נעשתה מתוך הבנה שזה כרגע הדבר הכי חשוב לעתיד מדינת ישראל”. הוא ציין כי הוא תומך בהקדמת הבחירות, אבל סבור שאין לקיימן כעת. “גם אין בכנסת רוב לבחירות מוקדמות, אז זה דיון שמנותק לפחות מהמציאות הפרלמנטרית”, אמר.

על המלחמה בעזה אמר סער כי חמאס אינו יכול להישאר בשלטון ברצועת עזה ואינו יכול לאיים על ישראל ככוח צבאי. “הביקורת שלי עד היום היתה על האטת הקצב בשלב מסוים”, אמר, “יכולנו לפי דעתי להיות כבר במקום יותר טוב, אבל חייבים להשלים את המשימה”. לדבריו, “עזה תצטרך לעבור מן הסתם תקופה של שיקום, השיקום יהיה כרוך גם בפירוז. בממד הביטחוני, אנחנו צריכים לשמור על חופש פעולה בכל הרצועה גם ביום שאחרי. לא לאפשר בניין כוח כמו שאפשרנו בעבר”.

אתמול הודיע סער על פירוק השותפות שלו עם גנץ, ואמר: “אני מכבד את ידידיי, נציגי המחנה הממלכתי בקבינט המלחמה, אך לצערי הם אינם מבטאים בו את הקול, העמדות והדגשים שאני הייתי מביא לשם”. הוא הוסיף: “קולנו, קולו של הימין הממלכתי, חיוני היום יותר מאי פעם. ישראל היום זקוקה לחלופה של ימין ממלכתי”. לפני כשבועיים אמר סער כי אינו פוסל ישיבה בממשלת הליכוד בראשות נתניהו גם אחרי המלחמה.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *