ברוך בן יגאל: בבקשה תנו לנו לעבור את היום הזה בשקט


198


ברוך בן יגאל, אביו של סמ”ר עמית בן יגאל ז”ל שנפל ב־2020 לפני ארבע שנים, התייחס ליום הזיכרון: “השאירו את המחלוקות הפוליטיות מחוץ לבתי העלמין”

היום לפני ארבע שנים ב-12.05.24 נהרג בפעילות מבצעית עמית בן יגאל ז”ל. ברוך בן יגאל, אביו של עמית, נזכר ברגעים הקשים ובהתמודדות עם מותו של בנו באותה עת.כאבא שלו לא יכולתי למנוע את החלום

“היום בבוקר בשעה שש וחצי בבוקר זה השעה שדפקו לי בדלת והודיעו לי על מותו של עמית. וכל בוקר בשעה שש וחצי אני נושא את אותה תפילה, אני פונה לאבא בשמיים ואומר לו תן לי את הבינה להבין, להשכיל, ללמוד וללמד את עצמי איך להתמודד לצד השכול”, שיתף.

“רק שהבוקר הזה היה בוקר שונה” הוסיף, “ביום הזיכרון הזה בשש וחצי בבוקר בצד ימין הסתכלתי על החדר של עמית ובצד שמאל הסתכלתי על החדר של הבן החדש שלי שנולד לפני 8 חודשים אור-חי, ואין לי מילים והתודה היא לעם ישראל. כשבאתי הביתה אחרי השבעה הרגשתי חסר בית. הבדידות הרגה אותי. אין לי הורים, לא הייתה לי אישה, לא ילדים נוספים, הגעתי ריק לחלוטין והחיבוק של עם ישראל לא היה מובן מאליו, אנחנו מדינה מיוחדת”.

אתה מגדל כעת תינוק חדש, איך תגדל אותו?
“כשאור נולד כשהוא היה בן יומיים הכנסתי אותו לחדר של עמית, ואמרתי לו ‘אור היקר, לעמית אחיך הגדול לך לקח לי חודשיים לחתום, לך אני חותם אחרי דקה’ כי אין לנו מדינה אחרת. אין לנו צבא אחר. יש לנו מדינה אחת ויחידה, אנחנו לא מוקפים במדינות סקנדינביות, אנחנו מוקפים במדינות שלא רוצות אותנו כאן. אם הבן שלי לא יעשה צבא והבן של ההוא לא יעשה צבא, מי יעשה צבא?”, סיפר בכאב.

“כאבא שלו לא יכולתי למנוע את החלום של עמית ז”ל”

עוד אמר: “אני ראיתי לא את מה שעמית בן יגאל עשה לצבא אלא מה הצבא נתן לעמית בן יגאל, אנו כהורים הרווחנו ילד פעמיים, ערכי יותר, טוב יותר. עמית הגשים את החלום האישי שלו, זה סולם הערכים עליהם הוא התחנך, זה מה שהוא רצה ואני כאבא שלו לא יכולתי למנוע את החלום שלו, והילד החדש אור שלי שיהיה בריא כשיגיע תורו לתרום אני אחתום לו”.

“יום הזיכרון הזה הוא יום מאוד קשוח. ניחמתי למעלה מ-500 משפחות שכולות ואני מלווה המון משפחות, היו ימים שקרסתי. אבל אמרתי לעצמי שגם אני הייתי שם, אני יודע מה זה החיזוק הזה. היו ימים שבכיתי כמו ילד קטן. הייתי נכנס לבית, עוצר את עצמי והייתי יוצא החוצה ומתפרק” הודה, “לצערי הרב ברוב המוחץ של הבתים הייתי האדם הכי מוכר שם ואיך שנכנסתי ההורים היו אומרים לי שהם חיכו לי. אני מחבק את המשפחות האלה ואומר שאני חלק מהם”.

בסיום השיחה האב השכול פנה למאזינים בבקשה אישית: “בבקשה תנו לנו לעבור את היום הזה בשקט, השאירו את המחלוקות הפוליטיות מחוץ לבתי העלמין”.

עריכה: אליעזר בן יהודה


12/05/2024

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *