דווקא מול ברצלונה: היחסים בין קיליאן אמבפה ללואיס אנריקה עומדים למבחן גורלי

שבת האחרונה. פריז סן ז’רמן מארחת את קלרמון לעוד משחק שאמור לקרב אותה לזכייה באליפות צרפת. קיליאן אמבפה עולה מהספסל במצב של 0:1 לזכות האורחת הצנועה, מבשל שער לגונסאלו ראמוס ומציל את קבוצתו מהפסד בדרך ל־1:1.

בשריקת הסיום מצלמות הטלוויזיה של CANAL+ תפסו את הכוכב הגדול ואת לואיס אנריקה מתעמתים. החלוץ נראה מדבר בתוקפנות בשילוב תנועות ידיים, המאמן ענה לו כשהוא שם את ידו על פיו והתקשורת בעיר האורות צהלה ושמחה. השניים מספקים את מרב הכותרות סביב הקבוצה בשבועות האחרונים ומנהלים מעין קרב מוחות, דווקא לפני רגע השיא העונה: המפגש הכפול מול ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות.

קיליאן אמבפה מסתכל על לואיס אנריקה, צילום: AFP

כשלואיס אנריקה מונה למאמן פ.ס.ז’ בקיץ האחרון הוא ידע שלמרות הניסיון שלו, הוא ניצב לפני תקופה מלאה אתגרים, שריסקו מאמנים אחרים והביאו בסוף לפיטורם. הוא זכה לטבילת אש תוך ימים ספורים לאחר הצגתו בחודש יולי, כאשר אמבפה הוצע למכירה ונמנע ממנו לצאת עם הקבוצה למסע טרום העונה ביפן ובקוריאה הדרומית.

אחרי שאמבפה חתם לעונה נוספת והאבק שקע, לואיס אנריקה החל ללמוד את הקבוצה שלו ולהטמיע את דרכו. חצי עונה מנומנמת שעברה בלי תקלות חריגות מבחינה מקצועית, קיבלה תפנית בפברואר, אז נפוצה הידיעה כי אמבפה הודיע לראשי פ.ס.ז’ שלא יישאר במועדון בעונה הבאה ויעזוב לקבוצה אחרת בקיץ. מאז, המאמן מנהל עם הכוכב שלו יחסי אהבה־שנאה.

לואיס אנריקה וקיליאן אמבפה, צילום: AFP

מאז פברואר, כנראה גם בגלל הוראות שהוא מקבל מראשי המועדון, לואיס אנריקה כמעט לא נותן לאמבפה לשחק 90 דקות. הוא הוריד את הכוכב לספסל בנאנט שלושה ימים אחרי הניצחון על ריאל סוסיאדד, ומאז הוא שיחק 65 דקות מול ראן, מחצית אחת נגד מונקו (בחצי השני עלה ליציע וישב לצד אמו), 17 דקות מול ריימס, 65 דקות בוולודרום מול מארסיי ו־23 דקות בלבד בשבת האחרונה מול קלרמון.

מנגד, במעמדים החשובים יותר, כמו משחק הגומלין מול סוסיאדד וחצי גמר הגביע מול ראן, אמבפה שיחק משחק מלא. הגישה של לואיס אנריקה וראשי פ.ס.ז’ אומרת כך (בתרגום חופשי): כמו שאתה מנצל אותנו, אנחנו ננצל אותך.

קיליאן אמבפה. נשתמש בך כשצריך אותך, צילום: AFP

אגב, במשחק אחר שבו זכה להשלים 90 דקות – מול מונפלייה ב־17 במארס – כוכב העל החזיר עם שלושער בדרך לניצחון 2:6. בסיום נשאל לואיס אנריקה על הפחיתות במעמדו של אמבפה ואמר: “במוקדם או במאוחר קיליאן יעזוב, אז אנחנו צריכים להתרגל לזה”.

“זה נורמלי שלואיס אנריקה מתנהל כמו שהוא מתנהל”, אמר מאמן העבר של פ.ס.ז’ ואגדת צרפת, לואיס פרננדס שגם אימן בישראל, בראיון ל”מונדו דפורטיבו”. “המאמנים שהיו שם קודם היו קטנים וחלשים, לא היה להם האופי הזה. הוא נותן לקבוצה את ההבנה ששום שחקן, גדול ככל שיהיה, לא יותר חזק מהמערכת”.

לואיס אנריקה. מאמן עם אופי, צילום: AFP

מהצד של אמבפה, אי אפשר להסתיר את העובדה שהוא עושה את המוטל עליו. בעוד מחוץ למגרש נראה כי הוא משחק בראש של אנשי פ.ס.ז’, על הדשא הוא מתנהל כמו מקצוען ומספק את הסחורה. הוא כבש העונה 39 שערים ב־40 משחקים בכל המסגרות, מגלה מנהיגות ותומך בשחקנים הצעירים.

לאחר הניצחון על ראן בשבוע שעבר שהעלה את פ.ס.ז’ לגמר הגביע, בצרפת שיבחו את קפטן הנבחרת. “כל משחק של אמבפה בעונה האחרונה בפ.ס.ז’ הוא משחק מיוחד. הוא רמה אחת מעל השאר. הוא יעיל, מחויב ונלחם על הכדור עד הסוף”, נכתב.

קיליאן אמבפה, צילום: אי.אף.פי

כעת מגיע המבחן האמיתי של אמבפה ושל לואיס אנריקה, ושניהם עומדים בפני אתגר חשוב וגם פיקנטי. עבור לואיס אנריקה מדובר במפגש מול הקבוצה שאיתה הוא הכי מזוהה, שבמדיה כיכב כשחקן ובהמשך זכה איתה בטרבל כמאמן בעונת 2014/15.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עבור אמבפה, בארסה תהיה כנראה היריבה הכי גדולה שלו בהמשך הקריירה וכל שער שיכבוש מולה ייתן לו עוד נקודות אצל אוהדי ריאל מדריד. “זה הזמן לשחקנים גדולים. אני מוכן וכמו תמיד, אני לא מתכוון להתחבא”, הבטיח לפני יומיים. הערב – עליו גם לקיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *